بستن

کلنگ اداره منابع طبیعی به زمین زده شد

هفت‌برکه (گریشنا): بعد از برگزاری اولین جلسه شورای پیشگیری و حفاظت از منابع طبیعی در سال جدید با حضور مهرزاد بوستانی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، کلنگ ساخت اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری گراش به زمین زده شد.

 ⁠⁠⁠به گزارش روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش، با حضور مسئولین و مهمانان از مرکز استان و شهرستان لارستان، کلنگ ساختمان اداری در زمینی به مساحت حدود سه هزار متر مربع در بلوار شهدا به زمین زده شد. ساختمان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گراش در همسایگی ادارات نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و مرکز ناباروری در قطب اداری گراش به زمین زده شد. با قول مساعد فرماندار و مدیر کل در تامین اعتبار اولیه ۳۰۰ میلیون تومانی، فاز اول ساخت این اداره از هفته آینده شروع شود.

پیش از مراسم کلنگ‌زنی، صبح پانزدهم تیرماه، اولین جلسه شورای پیشگیری و حفاظت از منابع طبیعی در سال جدید با دعوت دادگستری در جایگاه دبیری این شورا و با حضور اصغر فرودی، فرماندار گراش؛ قاسم فرسوده، معاون فرماندار؛ عبدالله فضلی، بخشدار بخش مرکزی؛ فرماندهی نیروی انتظامی، روسای سپاه، اطلاعات، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شورای شهر و تعداد دیگری از دستگاه‌های مسئول و با حضور مهرزاد بوستانی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس به عنوان مهمان ویژه، در فرمانداری گراش برگزار شد.

به گزارش دفتر فرماندار گراش، در ابتدای این جلسه اصغر فرودی، فرماندار، ضمن خوش آمدگویی، درخواست‌های خود را از مهرزاد بوستانی در ۹ سرفصل مطرح کرد. تسریع در واگذاری زمین در روستاها برای ساخت مسکن، ضرورت واگذاری زمین جهت احداث مجموعه ورزشی روستایی، ضرورت رفع مشکلات حاشیه‌نشینی، اجرای طرح‌های آبخیزداری در روستاهای بخش مرکزی، تسریع در تشکیل کمیسیون ماده واحده، تامین نیروی انسانی و اختصاص تجهیزات اداری و خودرو، ضرورت اجرای طرح ممیزی اراضی و تعیین تکلیف مستثنیات و منابع ملی، اجرای طرح آبخیزداری سد تنگ آب گراش، برخورد قاطع با متصرفین و سودجویان زمین و منابع ملی از جمله موضوعاتی بود که به آن اشاره شد. سپس هر یک از اعضا به ارائه دیدگاه‌ها و بیان مسائل و مشکلات پیش روی خود پرداختند.

مهندس ابراهیم شهسواری، رییس اداره منابع طبیعی گراش، ضمن تشکر از حضور همه مسئولین شهرستانی، تغییر دیدگاه در مباحث مربوط به منابع طبیعی را از ضروریات توسعه پایدار دانست و تاکید کرد: «باید این تغییر از مسئولین شروع و به عموم جامعه تسری یابد. مردم نباید اداره منابع طبیعی را مانعی بر سر راه پروژه‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی بدانند، بلکه ما در حین حفاظت از منابع ملی به عنوان میراثی برای آیندگان، با پیشرفت و توسعه البته از نوع پایدار هیچ مخالفتی نخواهیم داشت.»

در پایان نیز مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با ارائه توضیحاتی، به پرسش اعضا پاسخ داد و از ورود خیرین به پروژه های آبخیزداری که استان فارس را در این موضوع به عنوان الگویی موفق برای سایر استان‌ها مبدل ساخته است،صمیمانه تشکر کرد.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گراش سال ۱۳۸۹ در محل فرمانداری گراش افتتاح شد. این اداره مدتی در بلوار صیاد شیرازی اجاره‌نشین بود. از سال ۱۳۹۵ محل اداره به طبقه بالای اداره تبلیغات اسلامی منتقل شده است. باید دید ساختمان این اداره که ۱۵ تیرماه ۱۳۹۶ کلنگ‌زنی شد، در چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد تا اداره‌ای که متولی بسیاری از زمین‌های شهرستان است، صاحبخانه شود.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top