- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

طلای پیرزن‌ها، طعمه‌ی جدید دزدان

هفت‌برکه (گریشنا): فریب پیرزن‌ها و ربودن طلاهای همراه آنان، شگرد سارقینی است که در گراش و خور اقدام به سرقت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، امروز سارقین به یک روش مشابه در گراش و خور اقدام به ربودن طلاهای دو پیرزن کردند. البته بعید نیست در شهرهای دیگر نیز سارقین از این شگرد استفاده کرده باشند.

پیرزن خیرخواه فریب کلاهبرداران را خورد

خانم سکینه قاسمی که بیش از هشتاد سال سن دارد، امروز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه از نزدیکی مسجد امیرالمومنین (ع) در شهرک شهید دستغیب، در حال عبور بوده است. خانم قاسمی پیش از ظهر از خانه دخترش در حال بازگشت به خانه خود بود.

حسن کشاورز در گفتگو با خبرنگار گریشنا از مادرش نقل می‌کند: «یک ماشین سفید کنار مادرم می‌ایستد و خانمی پیاده‌ای می‌شود و این خانم می‌گوید در حال گردآوری کمک خیریه هستند و افراد مختلف طلا و چیزهای دیگر کمک کرده‌اند. سارقین می‌گویند که گردنبند و دستبند شما بدل است و خود مادرم  طلاها را باز می‌کند و نشان آن‌ها می‌دهد. آن‌ها هم برای چک کردن طلاها را بر می‌دارند و بعد پاکتی حاوی تسبیح و … به او می‌دهند و می‌گویند طلا را هم در همین گذاشته‌ام. سن مادر من زیاد است و متوجه شیوه کار آن‌ها نشده است. مادرم در خانه متوجه می‌شود که پاکت با روزنامه پر شده است.»

خانم قاسمی در سلامت قرار دارد. عصر امروز پلیس ۱۱۰ در محل حاضر شده است و بعد از تهیه گزارش، برای تحقیقات بیشتر صحنه را بازسازی کرده‌ است. به نظر می‌رسد این شیوه‌ی عمل خلافکاران به عنوان یک نوع کلاهبرداری شناخته می‌شود، زیرا فرد خود طلاها را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

کشاورز که خود طلافروش است، در مورد اموال مسروقه می‌گوید: «سارقین یک النگو به ارزش حدود پنج میلیون و یک گردنبند به ارزش کمتر از سه میلیون را با خود برده‌اند.»

مورد مشابه در خور

کانال میلاد لارستان [1] امروز در خبری از موردی مشابه نوشت. به گزارش میلاد لارستان: «امروز عصر سه فرد ناشناس (دو مرد و یک زن) در یکی از کوچه‌های خور جلوی پیرزنی را می‌گیرند و النگوهای این زن را قیچی کرده و می‌دزدند و متواری می‌شوند.»

پیگیری خبرنگار هفت‌برکه از طریق ایوب محمودی، سردبیر نشریه خورشید لارستان، نشان داد که طلاهای ربوده شده در این شهر به صورت قیچی کردن نبوده و خود پیرزن که حدود هفتاد سال سن دارد، طلاها را در اختیار سارقین قرار داده است. یعنی شیوه کار مجرمین در خور دقیقا مشابه گراش بوده است.

با توجه به این مشابهت، بعید نیست که هر دو سرقت یا کلاهبرداری توسط یک گروه انجام شده باشد و آن‌ها به این روش در شهرهای دیگر نیز کلاهبرداری کرده باشند، اما خبر آن منتشر نشده باشد.

بهترین شیوه مقابله در این مورد این است که به سالخوردگان و کودکان توصیه شود از گفتگو با افراد غریبه پرهیز کنند.

سرقت طلافروشی در لار

خبر داغ امروز اما سرقت مسلحانه در لار بود. خبر این سرقت در کانال خبری لارستان منتشر شده است.

به نوشته کانال خبری لارستان، این سرقت در مرکز شهر قدیم لار، مقابل مسجد فضل‌الله‌خانی، اتفاق افتاده است. پس از سرقت طلاها از طلافروشی، یکی از کسبه سارق را دنبال می‌کند که سارق با اسلحه کشیدن به سمت فرد و مغازه‌ی مقابل، تهدید به تیراندازی کرده است و بلافاصله از کوچه‌ی مقابل پا به فرار گذاشته است.»