بستن

سمپاشی نخلستان‌های گراش علیه کنه گردآلود

گریشنا (هفت‌برکه): با گرم شدن شدید هوا و طغیانی شدن آفت کنه گردآلود میوه خرما، مبارزه با این آفت در نخلستان‌های شهرستان گراش انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، با توجه به گرم شدن هوا و آغاز فعالیت کنه گردآلود روی میوه خرما، به منظور کاهش خسارت، مبارزه علیه این آفت در شهرستان انجام می‌گردد. رضا دلیر، مسئول باغبانی این مدیریت، گفت: «از ابتدای خردادماه، مبارزه با کنه گردآلود خرما در بیش از ۱۰۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز گردید.» او توضیح داد در مبارزه شیمیایی، باید دقت شود علاوه بر خوشه‌ها (پنگ)، برگ‌ها و تنه درختان نیز سمپاشی شود تا نیاز به مراحل دوم و سوم سمپاشی نباشد.

دلیر در ادامه درباره مشخصات این سم‌پاشی گفت: «برای مبارزه با کنه گردآلود نخیلات، از سموم کنه‌کش استفاده می‌شود. با استفاده از ۷۵ دستگاه سمپاش، که توسط کارشناسان و مروجین مراکز سرویس کالیبره شده است، سمپاشی صورت می‌گیرد.»

مسئول باغبانی این شهرستان با بیان این مطلب افزود: «با وجود خشکسالی‌های اخیر و همچنین باغات دیم رها شده و ضعف عمومی درختان در اینگونه باغات و وزش بادهای گرم، این آفت طغیانی شده است و لزوم مبارزه شیمیایی با آن بیشتر احساس می‌شود.»

شایان ذکر است که شهرستان گراش با داشتن بیش از ۱۸۵ هزار اصله نخل‌ خرما در سطح ۱۴۲۰ هکتار، یکی از مناطق نخل‌خیز جنوب استان فارس است.

2 نظر

  1. به باغداران پیشنهاد میکنم از سموم ارزان قیمت استفاده نکنید چون این سموم نه اینکه سم نیستند برای افت ها بلکه مواد نیروزا هست برای همین از سموم خارجی و گرانقیمت استفاده کنید که هر نیم لیتر ان ۴۴هزار تومان هست و هر اندازه ای که کارشناس تجویز کرد شما دو برابر ان با اب قاطی کنید تا نیاز به چند بارگی سمپاشی نداشته باشید

  2. مسوول محترم جهاد کشاورزی بفرمایند۱۰۰۰هکتارمردم سمپاشی کردن یا اداره جهاد کشاورزی با هزینه جهاد؟اخه ما باغدار نخیلات که هیچ اطلاعی نداریم و از دیکران هم میپرسم میگن ما با هزینه خودمون سم پاشی کردیم.لطفا پاسخ بدن .اقای دلیر لطفا حواب بدین و بگین چه باغاتی سم پاشی کردین و چرا عموم مردم بی اطلاع هستند از طرح شما.
    باتشکر و منتظر پاسخ از جهاد کشاورزی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top