- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

راه و شهرسازی زمینی ۵۵۰ میلیون تومانی را پس گرفت

هفت‌برکه (گریشنا): زمین دولتی تصرف شده که پشت ایستگاه فشار برق و سمت ورودی گراش از سمت لار قرار دارد، رفع تصرف شد. این زمین به مساحت ۷۶۵۵ متر مربع، ارزشی برابر با پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دارد. تنهایی‌پور، رییس اداره‌ی راه و شهرسازی گراش، می‌گوید: «برخورد با سودجویان و رفع تصرف زمین‌ را به عنوان فعالیت مستمر ادامه می‌دهیم.»

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مهندس محمدرضا باقری‌فرد، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، جزئیاتی را از ماموریت یگان حفاظت از اراضی ملی مستقر در این اداره کل در برخورد با متصرفان زمین در شهرستان گراش تشریح کرد. باقری‌فرد اظهار داشت: «متاسفانه برخی زمین‌خواران و متصرفان زمین با نگاهی بعضاً طلبکارانه خود را میراث‌دار زمین و املاک دولتی می‌دانند، حال آن که این زمین‌ها برای تحقق اهداف دولت است و هدف دولت تامین رفاه و آسایش ملت است و این تضییع حقوق شهروندان از سوی بعضی متصرفان به فرهنگی نادرست مبدل شده است و برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها و متصرفان تا رسیدن به یک نتیجه‌ی مطلوب، رسالت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم را در این راستا در دستور کار خود قرار داده‌ایم.»

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در ادامه گفت: «در ماموریت همکاران در دایره حقوقی و یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل، زمینی به مساحت ۷ هزار و ۶۵۵ متر مربع واقع در شهر گراش از شخص متصرف خلع ید شد. دیوارکشی، احداث باغ و دو باب اتاق نیز در این زمین طی سالیان اخیر از سوی شخص متصرف انجام شده بود.»

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، تنهایی‌پور، رییس اداره‌ی راه و شهرسازی گراش، با اشاره به این که در سال گذشته نیز یکی از زمین‌هایی که سودجویان آن را تصرف کرده بودند، رفع تصرف شد، گفت: «ما پرونده‌ی زمین‌هایی را که بر اساس مستندات آنها را متعلق به دولت و در نتیجه متعلق به مردم می‌دانیم و سند آن را نیز داریم، برای پیگیری به مراجع قضایی می‌سپاریم. بر اساس پیچیدگی پرونده‌ها، مدت زمان رفع تصرف زمین‌ها متفاوت است. تا زمانی که سودجویان برای منافع شخصی خود زمین‌خواری کنند، این مشکلات ادامه خواهد داشت. اما به هر حال، ما مدافع حقوق دولت و مردم هستیم و کار برخورد با متصرفان را به صورت مستمر دنبال می‌کنیم.»

[1]