بستن

تخصیص بودجه‌ی سه میلیاردی به بخش ارد

گریشنا (هفت‌برکه): بودجه‌ی امسال بخش ارد به رقمی بالغ بر سه میلیارد تومان می‌رسد. سید هاشم سجادی، بخشدار ارد، در مورد نحوه‌ی تخصیص بودجه بخش ارد از محل ۳ درصد نفت و گاز و همچنین شروع پروژه‌ها در این بخش، مطلبی برای هفت‌برکه فرستاده است که با کمترین ویرایش می‌خوانید.

تخصیص بودجه‌ی بخش ارد

سید هاشم سجادی مهری، بخشدار ارد: بودجه‌ی سال ۹۵ شهرستان گراش از محل سه درصد نفت و گاز، دو میلیارد و ۶۷۳ میلیون بوده که با پیگیری‌های نماینده عالی دولت در شهرستان و حمایت دولت محترم و مسئولین استان، به هشت میلیارد و ۸۹۵ میلیون در سال ۹۶ رسیده، که رشد ۳۳۰ درصدی را نشان می‌دهد که بیشترین رشد در میان شهرستان‌های استان فارس است.

به تبع آن و با نگاه مثبت و عنایت خاص فرماندار محترم و مسئولین استانی به بخش‌های شهرستان و مناطق محروم و بخش ارد، این رشد در بخش ارد هم وجود داشته و باعث شده امسال قریب دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون به روستاهای این بخش اختصاص پیدا نماید که اگر بخواهیم بودجه سرفصل‌های مشترک دو بخش را هم اضافه نماییم، به رقمی بالغ بر سه میلیارد تومان خواهیم رسید.

دو هدف در تخصیص بودجه

در همین زمینه، دید و نگاه فوق‌العاده مسئولین شهرستان در نحوه توزیع بودجه در سطح بخش معطوف به دو هدف بود:

اول اینکه سیاست سال‌های گذشته توزیع بودجه را که تخصیص بودجه به پروژه‌ها و نیازهای مشترک زیربنایی بود ادامه می‌دهیم. بخشی از این بودجه به روکش آسفالت روستاهای مورد نیاز اختصاص یابد. مسئله مهم و حیاتی دیگر این بخش، آب است که سهم آبفای روستایی جهت تکمیل خط آبرسانی به ارد و مرمت موتورخانه‌ها و مخازن روستاهای آغصه و زینل آباد بالغ بر ۳۵۰  میلیون تومان می‌شود. همین نگاه در سرفصل‌های کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی هم وجود داشته است که در مجموع این سرفصل قریب به ۴۵ میلیون تومان جهت ارائه خدمات به همه مردم شریف روستاهای این بخش تخصیص بودجه شد.

دومین سیاست ما، نگاه خاص و ویژه به تک‌تک روستاها بود که کمتر مشمول تخصیص بودجه‌های شهرستان به طور خاص شده بودند. هر چند در این میان به علت وجود پروژه‌های نیمه‌تمام که میراث دولت قبل در سطح  کشور  است، نیاز به بودجه‌ای با رقم بالاست و اصرار دولت نیز بر اتمام پروژه‌هایی است که دارای کد هستند. در نتیجه ما به خاطر پروژه‌های نیمه‌تمام و عدم شروع پروژه‌های جدید، دارای محدودیت‌ها و موانعی بودیم.

پروژه‌های حال و آینده

در بخش بهداشت، الحمدالله با پیگیری نماینده محترم مردم شهرستان‌های لار، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر جعفرپور و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهرستان و شبکه بهداشت و نماینده عالی دولت در شهرستان، ان شاء الله در هفته دولت شاهد کلنگ‌زنی درمانگاه جدید همراه دو پانسیون خواهیم بود.

همچنین شاهد کلنگ‌زنی گاز در دو روستای آغصه و زینل‌آباد خواهیم بود که علاوه بر بودجه‌ی اختصاصی از محل ۳ درصد، قریب به سه میلیارد بودجه اختصاص پیدا نموده است.

همچنین احداث و ادامه کار دبیرستان خشنود بعد از ۲۰ سال تعطیلی، با بودجه قریب ۸۰۰ میلیون تومان از محل اداره کل نوسازی مدارس شروع شده است. مدرسه خیرساز شهید امانی نیز در آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

علاوه بر این‌ها، با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر چهارصد میلیون تومان، شبکه دیجیتال تلویزیون به زودی راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.

پروژه‌های بزرگ و امیدوارکننده

جدا از بحث بودجه، چند اتفاق بزرگ و نادر از خدمات مهم توسط دولت تدبیر و امید و نمایندگان دولت در بخش ارد کلید خواهد خورد که پیش‌تر به نوعی ناشدنی محسوب می‌شد و به شکل آمال و آرزوهای دیرینه‌ی مردم قدرشناس این دو بخش بود.

اول، کلنگ‌زنی و شروع عملیات شبکه گازرسانی به روستاهای آغصه و زینل‌آباد؛ که پیمانکار آن مشخص شده و در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد. دوم، شروع و ادامه کار مدرسه خشنود که بعد از ۲۰ سال با  اختصاص بودجه‌ی هشتصد میلیون تومانی از محل نوسازی مدارس از هم‌اکنون شروع شده است و امید داریم در هفته دولت به بهره‌برداری برسد. سوم، احداث درمانگاه جدید و ۲ عدد پانسیون و خانه بهداشت در محله اسلام‌آباد با بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد که ان شاء الله در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد و زیرساخت خوبی جهت محقق شدن درمانگاه شبانه‌روزی خواهد بود.

در پایان، بنا به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) که فرمودند مردم ولی نعمت شما هستند، لذا خدمت به این ولی نعمتان مایه افتخار مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود و این افتخار خدمت به مردم به‌ویژه پس از دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها که براساس عقلانیت و شرکت حداکثری مردم برگزار گردید، ادامه خواهد یافت.

 

⭕️ بخشدار ارد توضیح می‌دهد: تخصیص بودجه‌ی سه میلیاردی به بخش ارد

✍️ سید هاشم سجادی، بخشدار ارد:
? بودجه سال ۱۳۹۶ بخش ارد از محل ۳ درصد نفت و گاز به دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون می‌رسد.
? اگر بخواهیم بودجه سرفصل‌های مشترک دو بخش را هم اضافه نماییم، به رقمی بالغ بر سه میلیارد تومان خواهیم رسید.

? دو هدف در تخصیص بودجه
۱️⃣ سیاست سال‌های گذشته توزیع بودجه را که تخصیص بودجه به پروژه‌ها و نیازهای مشترک زیربنایی بود ادامه می‌دهیم.
? روکش آسفالت روستاها
? مسئله مهم و حیاتی آب
? سرفصل‌های کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی
۲️⃣ نگاه خاص و ویژه به تک‌تک روستاها بود که کمتر مشمول تخصیص بودجه‌های شهرستان به طور خاص شده بودند.

? پروژه‌های حال و آینده
? کلنگ‌زنی درمانگاه جدید همراه دو پانسیون در هفته دولت
? کلنگ‌زنی گاز در دو روستای آغصه و زینل‌آباد
? ادامه کار دبیرستان خشنود بعد از ۲۰ سال تعطیلی
? کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز شهید امانی
? راه‌اندازی شبکه دیجیتال تلویزیون

3 نظر

  1. باسلام ، در مورد فرمایشات جناب بخشدار باید عرض کنم ؛مدرسه شهید امانی در سال ۸۹ به علت فرسوده بودن درطرح ساخت دولت قرار گرفته چرا باید خیر آن را بسازد
    ثانیا خیری که میخواهد این را بسازد شما حدود هزار ششصد متر زمین آموزش و پرورش در بهترین مکان ارد به او دادیه اید که به جایش مدرسه بسازد ، این کجایش خیر ساز است ؟
    ثالثا ، مدرسه خیر ساز چه ربطی به بودجه دولتی سه در صد نفت و گاز دارد؟

  2. جناب بخشدار این پروژه های نیمه تمام در کشور میراث دولت های سازندگی و اصلاحات ودولت قبل است ، الان بیش از بیست سال است که کشور گرفتار پروژه های نیمه تمام است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top