بستن

مسکن مهر بسیجیان بعد از یازده سال به سرانجام رسید

هفت‌برکه (گریشنا): پس از یازده سال، پروژه‌ی مسکن مهر بسیجیان به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، مهندس محمدعلی پوسانه، رییس هیات مدیره و مجری پروژه مسکن مهر بسیجیان، توضیحاتی از روند ساخت این پروژه ارائه داد و از دلایل تاخیر و طولانی شدن آن گفت: «سال ۱۳۸۵ استارت پروژه‌ی ساخت مسکن مهر بسیجیان زده شد. این پروژه در شروع کار، به یک شرکت نیریزی به عنوان پیمانکار سپرده شد. این شرکت به مدت پنج شش ماه مشغول به کار شد، اما اداره کل مسکن و شهرسازی فارس با تغییر نقشه، باعث انصراف پیمانکار شد. دو یا سه سال بعد، اداره کل راه و شهرسازی فارس شرکت پژواک سپهر را برای پیمانکاری این پروژه انتخاب کرد. این شرکت نیز به مدت سه تا چهار سال به عنوان پیمانکار پروژه را در دست داشت، اما در این مدت این پروژه تنها هجده درصد پیشرفت فیزیکی داشت. این شرکت نیز به دلیل عدم توانایی از کار برکنار شد.»

این پروژه بعد از دو بار عزل پیمانکاران از سوی اداره‌ کل راه و شهرسازی فارس، از ابتدای سال ۱۳۹۴ به پیمانکاران گراشی واگذار شد. مهندس پوسانه می‌گوید: «بیستم اسفند ۹۳ رسما این پروژه به بنده و هیات مدیره سپرده شد. یونس نوروزی، نعمت‌الله حسنی و بنده به عنوان هیات مدیره؛ و محمداسماعیل اسماعیل‌نژاد به عنوان مدیر عامل، در این پروژه فعالیت داریم که خوشبختانه توانستیم پروژه‌ای را که طی ۹ سال فقط هجده درصد پیشرفت فیزیکی داشت، طی دو سال به نود و پنج درصد برسانیم.»

او در ادامه می‌گوید: «۱۴۴ نفر عضو تعاونی مسکن بسیجیان هستند. انتخاب واحدها در ماه رمضان انجام شد. از بین ۹ ساختمانی که در این پروژه در کنار هم ساخته می‌شود، هفت ساختمان به مرحله‌ی نهایی نزدیک شده‌اند و حتی کلید و پریزهای آن هم نصب شده است، اما دو ساختمان دیگر در مرحله سفید‌کاری است و یکی دو ماه از بقیه ساختمان‌ها عقب‌تر است. برای آسفالت هم استارت کار زده شده و چند روزی است در حال انجام است.»

تعاونی مسکن مهر بسیجیان گراش از طرف اداره کل تعاون فارس به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهت کاندیدای بهترین تعاونی‌های کشور معرفی، و سایت برای ثبت نام این تعاونی باز شده است. پارامترهایی مانند سرعت، کیفیت و قیمت تمام شده طی دو سال گذشته، ملاک انتخاب تعاونی برتر است. در سطح کشور چند تعاونی انتخاب خواهد شد و این شانس برای تعاونی مسکن مهر بسیجیان به عنوان نماینده فارس با عنایت اداره کل تعاون فارس وجود دارد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top