بستن

۸۰۰ میلیون بودجه دولتی برای آموزش و پرورش گراش

گریشنا (هفت‌برکه): جلسه شورای عالی آموزش و پرورش شهرستان گراش به ریاست اصغر فرودی، فرماندار، و با حضور اعضای این شورا در دفتر مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش دفتر فرماندار، فرودی ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) گفت: سیره و روش زندگی ائمه معصومین بهترین الگو برای نسل جوان است و آموزش و پرورش باید در جنگ نرم با الگوه قرار دادن سیره ائمه، دانش آموزان را در برابر دشمنان مستحکم کند.

فرماندار گراش در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های آموزش و پرورش باید پاسخگوی نیاز امروز جامعه باشد، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش امسال از بودجه‌های دولتی بالغ بر  ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است. وی با اشاره به ضرورت تغییر و تحول در ساختار آموزش و پرورش تاکید کرد: برای ساماندهی و تغییر و تحول در  مدارس نیاز است رضایت بانیان خیر جلب شود.

فرودی بر رفع مشکلات ایمنی و بهداشت محیط مدارس تاکید کرد و افزود: در نظر گرفتن بهداشت محیط مدرسه، ایمنی محیط و فضای مناسب فیزیکی برای مدارس ضروری است. او همچنین خواستار ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش در حوزه ارتقاء سطح علمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شد و گفت: پیشرفت و ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان مبحث مهم و ویژه است که هر ساله نیاز است مورد ارزیابی و کم و کاستی ها و رشد تحصیلی به مردم اطلاع داده شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گراش خواستار تکمیل آموزشگاه شش‌کلاسه روستای محمد زینا شد و افزود: باید تلاش شود این آموزشگاه برای سال تحصیلی جدید به بهره برداری برسد تا دانش آموزان روستا بدون دغدغه بتوانند سال تحصیلی را شروع کنند.

فرماندار گراش ضمن حمایت از راه اندازی مدارس نمونه دولتی در شهرستان گفت: راه اندازی مدارس خاص و توسعه رشته های تحصیلی تخصصی در حوزه های مختلف زمینه را برای ادامه تحصیل هر چه بیشتر دانش آموزان فراهم می کند.

وی نقش فضای با نشاط در محیط مدارس برای ایجاد انگیزه دانش اندوزی در دانش آموزان ضروری دانست و افزود: محیط مدرسه باید محیط متناسب با شان و منزلت فرهنگیان و دانش آموزان باشد.

مدیر آموزش و پرورش: ساماندهی آموزشگاه‌های شهر

رئیس اداره آموزش و پرورش گراش از  ساماندهی آموزشگاه های سطح شهر خبر داد و افزود: مدرسه شبانه روزی امسال به علت کمبود دانش آموز و طرح تجمیع تشکیل نمی‌شود و ساختمان آن برای تشکیل کلاس های دانشگاه آزاد به این مرکز اجاره داده می شود.

ذبیح الله رضایی با بیان اینکه آرامش در آموزش و پرورش یک اصل مهم در نظام آموزشی است، گفت: انسداد بی سوادی و پیشرفت تحصیلی و رشد تعلیم و تربیت وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است و در این راستا باید تلاش کنیم تا آرامش درونی بر آموزش و پرورش حاکم شود.

رضایی درباره ایجاد امکان تحصیل برای بچه‌های افغانستانی نیز گفت: در سال گذشته ۵۳۰ دانش‌آموز افغانستانی در مدارس گراش تحصیل کردند. او اشاره‌ای نیز به برگزاری منظم کنکور سراسری ۱۳۹۶ در گراش کرد.

محمد ناصری عضو شورای اسلامی شهر گراش بر توسعه و افزایش مدارس نمونه دولتی در شهرستان گراش تاکید کرد و افزود: توسعه مدارس نمونه دولتی در شهرستان خواسته دانش اموزان و خانواده های آنها است و نیاز است این مساله پیگیری شود.

در این جلسه در مورد ادغام مدارس ام البنین و کوثر، تاسیس باشگاه فرهنگیان، ساماندهی دانش‌آموزان افغانستانی، نحوه برگزاری کلاس‌های جبرانی و تابستانه، توسعه فضای آموزشی، اجرای طرح عقب‌نشینی مدارس لطافت و شهید محقق بحث و تبادل نظر شد.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. پس چرا میگن دولت بودجه نمیده؟
    پس چرا اینقد پول از دانش‌آموزا می‌گیرن؟
    بعضی خانواده‌ها واقعا توانایی‌شو ندارن

  2. مسئولین محترم آموزش و پرورش ضمن تشکر از زحمات همه شما بخاطر تلاش جهت تعلیم و تربیت فرزندان این شهر ولی خواهش میکنم تکلیف شهریه مدارس رو مشخص کنید. اگه تعلیم و تربیت رایگانه چرا هی مدیر مدارس برای دریافت شهریه از پدر و مادرها تقاضای پول میکنن. بخدا بعضی ها واقعا ندارند. طرف اومده پیش من میگه دوتا بچه مدرسه ای دارم، پدرشون بیکاره هر وقت میرم مدرسه مدیر و معاون جلو همه همکاراش از من درخواست هر چه زودتر پرداخت شهریه رو میکنه ولی من نه دارم که پرداخت کنم نه روم میشه که وضع زندگیم رو بهشون بگم. با چشم گریان میگفت خجالت میکشم جلو مدیر و همکاراش و دوست ندارم دیگه برم مدرسه بچه هام!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top