بستن

همکاری شهرداری گراش با اداره کل برای ساخت کمربندی و جاده‌ها

هفت برکه (گریشنا): پیشرفت جاده چک چک، بزرگ‌راه گراش- اوز، کمربندی و چند طرح بخش بهداشت و درمان مهمترین موضوعات در دیدار شهردار و اعضای شورا با مدیر کل راه و شهرسازی لارستان بود.

زمین برای اورژانس و انتقال خون

به گزارش خبرنگار هفت برکه این جلسه دهم مرداد ماه ۱۳۹۶ در محل اداره‌ کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد. عبدالرضا هرمزی، سخنگوی شورای شهر در گزارشی از این جلسه گفت: «در جلسه با مدیر کل راه و شهرسازی چندین موضوع مطرح شد. در بحث پروژه‌های بهداشت و درمان و زیر‌شاخه‌های آن به طرح‎‌های توسعه‌ی اورژانس و خرید زمین برای ساخت ساختمان پایگاه انتقال خون اشاره شد که برای هر دو طرح با خیرین رایزنی شده تا به زودی کار ساخت و ساز آن آغاز شود.

برای راه‌اندازی کلینیک دندان پزشکی و بخش دیالیز نیز زمینی نزدیک اداره‌ی دارایی مد نظر است. در جلسه‌ای که با مسئولین دانشکده علوم پزشکی گراش خواهیم داشت برای جانمایی زمین این پروژه‌ها به صورت متمرکز نیز تصمیم‌گیری می‌شود. در پروژه تجمیع این مراکز با توجه به طرح توسعه‌ی اورژانس امکان انتقال این مرکز به مکانی دیگر وجود دارد.»

مشارکت شهرداری در ساخت بزرگراه گراش – اوز

او در ادامه به مشارکت شهرداری، شورا و اداره کل راه و شهرسازی در ساخت برزگراه گراش- اوز اشاره و تصریح کرد: «در ابتدای کار شهرداری یک میلیارد تومان برای پروژه هزینه کرد و خوشبختانه اداره راه و شهرسازی نیز همکاری خوبی داشت. از طرفی شورا نیز با صحبت با یکی از خیرین و پرداخت بخشی از نقدینگی قسمتی از مشکلات را مرتفع کرد در جلسه دیروز نیز بر تسریع در تکمیل پروژه و رساندن آن به مرحله‌ی افتتاح تاکید شد.»

هرمزی در بخش جاده چک‌چک به کم‌کاری پیمانکار اشاره کرد و ادامه داد:«کم‌کاری پیمانکار در پروژه‌ی جاده چک‌چک یکی از عوامل تاخیر در اجرای پروژه بود. در جلسه دیروز پیرامون تسریع در ادامه روند ساخت جاده چک‌چک صحبت شد. با توجه به جلسات متعددی که در روزهای گذشته حول حل این مشکل داشتیم و جلسه‌ی تکمیل‌کننده‌ی دیروز با مدیر کل راه و شهرسازی می‌توان بعد از این به سرعت ادامه‌ی کار خوش‌بین بود.»

کمربندی گراش در مرحله مطالعاتی است

تاخیر در پروژه‌ی احداث کمربندی گراش دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود. سخنگوی شورای شهر می‌‌گوید: «استارت این طرح دو سال قبل زده شد و تا این‌جای کار مطالعاتی نیز روی آن انجام شده است اما به سرانجام رسیدن پروژه بسته به مشارکت شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی است. شهرداری و شورا در این زمینه به تعهدات خود عمل و مبالغی را پرداخت کرده است اما در بحث سهم اداره کل در پرداختی‌ها به شرکتی که قرار است نقشه و پروفیل کار را تحویل دهد مشکلاتی وجود دارد.»

به گفته سخنگوی شورای شهر گراش درباره آغاز ساخت کمربندی گفت:‌ «در این جلسه تصمیم بر آن شد که ما همچنان در روند انجام کار مشارکت داشته باشیم و باقیمانده حساب را به شرکت پرداخت کنیم تا آن‌ها نقشه‌های اولیه را تحویل دهند که ان‌شاالله به مراحل بعدی و فاز اجرا برسیم. پروژه‌ی کمربندی در حال حاضر هنوز در فاز مطالعاتی است اما سعی ما بر این است تا به هر نحوی چرخ‌های ساخت پروژه را بچرخانیم.»

هرمزی در پایان به ارتباط منسجم و تنگاتنگ بین شورا، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی اشاره و ابراز امیداوری کرد این روند در شورای بعد نیز ادامه داشته باشد تا برای شهر قدم‌های بهتر و بیشتری برداشته شود.

مهندس باقری‌فرد، مدیر کل اداره راه و شهرسازی، معاون حقوقی اداره کل، مهندس سلمان مهرابی معاونت شهرسازی اداره کل، حبیب الله مهرابی و عبدالرضا هرمزی، اعضای فعلی شورای شهر، دکتر مرتضی فتحی، منتخب شورای پنجم، غلامعباس زارع، شهردار گراش، مهندس اضغر انصاری معاون شهردار و مهندس قاسمعلی وقارفرد به عنوان نماینده یکی از خیرین در این دیدار حضور داشتند.

خلاصه خبر
⭕️ مهمترین موضوعات دیدار شهردار و شورای گراش با مدیرکل راه و شهرسازی لارستان

?پیگیری زمین برای چند طرح حوزه بهداشت و درمان
▫️توسعه اورژانس
▫️ساخت مرکز انتقال خون
▫️کلینک دندانپزشکی
▫️مرکز دیالیز

?شهرداری گراش در ساخت بزرگراه گراش – اوز صد میلیون مشارکت کرده است.

? کم‌کاری پیمانکار در پروژه‌ی جاده چک‌چک یکی از عوامل تاخیر در اجرای پروژه بود.

? مطالعات ساخت کمربندی گراش از دو سال پیش آغاز شده است.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. بحث جاده چک چک دیگه خیلی زیاد از حد کش پیدا کرده، اگه مسئولین خودشان زحمت بکشند ماهی یکبار به این جاده سر بزنند بوضوح می بینند که چقدر رفت وآمد در این جاده بالا بود و به جه میزان مردم در رنج زحمت هستند.
    صرف کم کاری یک پیمانکار اصلاً دلیل قانع کننده ای برای تاخیر چندین و چند باره این پروژه نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top