بستن

ده هزار نفر مهمان جشن میلاد امام رضا(ع) در گراش

هفت برکه(گریشنا): بیش از ده هزار نفر در پنج شب در جشن‌های همایش میلاد امام رضا(ع) در گراش شرکت کردند.

سومین همایش رضوی هشتمین آفتاب از نهم تا سیزدهم مردادماه مصادف با دهه کرامت در گراش برگزار شد. در این همایش به همت کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب گراش صحن انقلاب حرم رضوی در حسینیه ابوالفضل(ع) گراش بازسازی شد. مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در شب پایانی اعلام کرد، دکور سومین همایش هشتمین آفتاب گراش به عنوان دکور برتر در میان برنامه‌های رضوی استان فارس انتخاب شده است.

محمدعلی شاه‌محمدی دبیر همایش هشتمین آفتاب در مورد مراحل آماده‌سازی این برنامه گفت: «این همایش کار گروهی شصت نفره از برادران و خواهرانی است که به عشق امام رضا (ع) گرد هم آمدند و با کار شبانه روزی صحن انقلاب مشهد مقدس به زیبایی شبیه سازی کردند تا عاشقان این امام رئوف مشهد را در همین نزدیکی حس کنند و به راز و نیاز بپردازند. خادمان سه حرم مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و شاهچراغ (ع) این پنج شب را به گراش سفر کردند.»

استقبال ده هزار نفری

محمد رستم‌پور دبیر اجرای همایش از افزایش چشمگیر از سومین همایش خبر داد: «امسال با توجه به کنترل ورود و خروج، سرشماری دقیقی از حاضرین در همایش انجام شد. بر اساس این سرشماری امسال ده هزار و ۴۴۲ نفر  در طول پنج شب در برنامه‌های مختلف همایش حضور داشتند. بیشترین آمار این پنج شب مربوط به پنجشنبه دوازدهم مردادماه ۹۶ همزمان با میلاد امام رضا (ع) بود که ۳۲۰۸ نفر از خانم‌ها و ۱۲۵۱ نفر آقایون در مراسم شرکت کردند.»

رستم‌پور در مورد تعداد حاضرین در همایش گفت: «جمعیت گراش حدود ۳۵ هزار نفر است اما بخشی از حاضرین از شهرستان‌های دیگر مانند لارستان، لامرد، جهرم و بخش‌های صحرای باغ و جویم بودند. مهمانان ویژه همایش نیز از نقاط مختلف ایران دعوت شده بودند.»

گراش میزبان جشنواره رادیویی رضوی خواهد شد

مهدی امید بخش، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یکی از سخنرانان شب پایانی همایش بود. امیدبخش از برگزاری جشنواره تولیدات رادیویی رضوی در گراش خبر داد: «با توجه به هماهنگی‌های انجام شده جدا از برنامه هشتمین آفتاب که سومین سال است که گراش میزبان برگزاری این برنامه است، از سال آینده شهرستان گراش میزبان جشنواره تولیدات رادیویی رضوی خواهد. مطمئن هستم با این همتی که دوستان دارند این رویداد هم به جمع رویدادهای مهم استان تبدیل خواهد شد و ما هم از اداره کل ارشاد اسلامی فارس قول می‌دهیم متهدانه پای این برنامه باشیم.»

جشنواره فرهنگی و هنری در کنار جشن میلاد

همزمان با برگزاری سومین همایش هشتمین آفتاب، هفت جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی نیز برگزار شد.

یکی از جذاب‌ترین مسابقات ورزشی برگزار شده جشنواره مادر و دختر بود. در این جشنواره مادران و دختران در قالب تیم‌های بدمینون با یکدیگر رقابت کردند. فاطمه محمدپور و سمیه پورشمسی برنده این رقابت خانوادگی بودند. مسابقات بدمینتون رضوی با شرکت ۴۸ بازیکن از شهرهای گراش، لار، گناوه، جهرم، فیروزآباد، اشکنان گله‌دار و دیر حضور داشتند که بدمینتون‌بازهای دیر در رشته‌های انفرادی و دوبل به مقام قهرمانی رسیدند.

مسابقات فرهنگی – هنری این دوره با مشارکت انجمن‌های هنری شهرستان گراش برگزار شد. کودکان در مسابقه «رنگ حرم» در نقاشی‌های خود تصور خود از امام رضا(ع) را نقاشی کردند. مسابقات عکاسی، داستان‌نویسی و خوشنویسی از دیگر برنامه‌های امسال بود.

ارسال عکس برای مسابقه عکاسی «خورشید هشتم» تا پایان مردادماه ادامه دارد و نتایج این مسابقه یازدهم شهریور ۹۶ اعلام می‌شود.

آنچه در پنج شب گذشت

 

در پنج شب برگزاری همایش شاعران و مداحان از سراسر کشور برای مردم گراش برنامه اجرا کردند.

نهم و دهم مردادماه در دو شب آغاز همایش خادمان حرم امام رضا(ع) مهمان مردم گراش بودند. در طول این دو شب اشکان عسگری و محمدرضا عرفانیان مداحی کردند. سخنرانی حجت‌الاسلام مهرابی، مدیرکل سازمان تبلیغات فارس و اصغر فرودی، فرماندار گراش، شعرخوانی شاعر عبدالجبار کاکایی از جمله مهمانانی بودند که به اجرای برنامه پرداختند. (خبر در گریشنا روز اول و روز دوم)

کاروان رضوی در سومین روز همایش به دهستان فداغ سفر کرد. مردم این دهستان استقبال گرمی از این کاروان داشتند. در ادامه کاروان رضوی در بیمارستان اوز نیز توقف داشت. در شب سوم مردمان گراش میزبان خادمان حرم شاهچراغ (ع) بودند. مداحی علی روشن ضمیر و حضور رضا نیک فرجام خواننده ارزشی و مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت کشور از برنامه‌های سومین شب از همایش هشتمین آفتاب بود.

پنجشنبه دوازدهم مردادماه ۹۶ در شب میلاد امام رضا(ع) حسینیه ابوالفضل (ع) شاهد بیشترین جمعیت بود. صحن مملو از جمعیت شد و عده‌ای تا پایان جشن به عشق خورشید هشتم ایستاده در حیات برنامه را تماشا کردند. همه آمده بودند تا میلاد امام مهربانی را در کنار هم و با حضور خادمان حرم حضرت معصومه (ع) جشن بگیرند.

مداحی محمدحسن عباسپور این شور و شادی را چندبرابر کرد. سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین رضایی قمی، حضور زوج چینی مسلمان شده و نورافشانی صحن از دیگر برنامه‌هایی بود که در شب میلاد برگزار شد.(خبر در گریشنا)

اختتامیه و شب پایانی همایش نزدیک است، شام میلاد است و کم کم مردم وارد حسینیه می‌شوند، سخنرانی سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه گراش، مداحی رضا مقدم از مشهد و شب شعری رضوی با شاعران، خدابخش صفا دل پدر شهید آتش‌نشان و محمدجواد شرافت  از برنامه‌های برگزار شده در اختتامیه سومین همایش هشتمین آفتاب بود.

نمایشگاه سه حرم در همایش هشتمین آفتاب

در طول برگزاری همایش هشتمین آفتاب در داخل حسینیه ابوالفضل(ع) نمایشگاه «سه حرم» با ده غرفه در محوطه بیرونی حسینیه برپا شد.

غرفه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، غرفه شمس الشموس از آثار معرق و مشبک حبیبه بخشی هنرمند گراشی، غرفه دستاوردهای مددجویان کلینیک مددکاری باران، غرفه رادیو زائر _ رادیو هشت مشهد به کارگردانی سیدعلیرضا نیازی از مشهد و اجرای گویندگان رادیو هفت برکه گراش، غرفه هیات هفتگی محبین اهل بیت (ع)، غرفه روابط عمومی اداره کل استان قدس رضوی، غرفه روابط عمومی آستان احمدی و محمدی شاهچراغ ده غرفه‌ای بود که علاقمندان را به سمت خود می‌کشید.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. با سلام
    و خدا قوت خدمت تمامی دست اندرکاران محترم سومین همایش هشتمین آفتاب .
    دلم می خواست در این همایش شرکت کنم اما نشد حالا به هر دلیل …
    و الان به این نتیجه رسیدم که هنوز امام رضا (ع) منو نطلبیده تو همایش شرکت کنم . انشالله سال دیگه

    دست اندرکاران محترم سومین همایش هشتمین آفتاب انشالله همیشه موفق و سربلند باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top