- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

دست‌آورد گراشی‌ها در کنکور ۹۶ + به‌روز می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): نتایج اولیه کنکور سراسری امسال نیز مانند سال‌های اخیر ساعاتی پیش از موعد مقرر، ساعت ۱۱:۳۵ صبح یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۹۶ اعلام شد تا تکاپوی دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه در میانه‌ی تابستان آغاز شود. تیم خبری هفت‌برکه (گریشنا) ضمن آرزوی موفقیت برای همه دانش‌آموزان گراشی، در این خبر و همزمان در «کانال گراش» [1] رتبه‌های برتر شهر را بازتاب می‌دهد.

 

نتایج مدارس گراش؛ تا این لحظه ناامیدکننده

جواد رستمپور در رشته علوم تجربی در دومین کنکور خود موفق به کسب رتبه ۲۴۲ سهمیه ۵ درصدی ایثارگران شده است. رستم‌پور که در کنکور سال گذشته رتبه ۱۵۷۶ منطقه ۳ را کسب کرده بود، تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان نمونه دولتی گراش گذرانده است.

علیرضا قاسمی در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۹۹۴ منطقه ۳ را به دست‌ آورده است. قاسمی در دبیرستان محبی گراش تحصیل کرده است.

حمید محیایی در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۱۷۵۹ منطقه ۳ شد. محیایی تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان نمونه دولتی گراش گذرانده است.

(جدید) عارفه فردوسی در رشته علوم تجربی، رتبه ۲۲۵۷ سهمیه شاهد را به دست آورده است. فردوسی در دبیرستان نمونه دولتی امام رضا (ع) گراش تحصیل کرده است.

(جدید) مهدی جوکار در رشته علوم ریاضی، رتبه ۲۴۵۵ منطقه ۳ را کسب کرده است. جوکار دانش‌آموز دبیرستان ولی‌عصر (عج) گراش بوده است.

 

رتبه‌های گراشی‌های مدارس لار

مینا جباری از دانش‌آموزان گراشی دبیرستان فرزانگان لار، رتبه ۱۰۴ منطقه ۲ را در رشته منحصراً زبان کسب کرده است. جباری همچنین در کنکور تجربی رتبه ۲۱۷۸ را به‌دست آورده است.

علی کوثری در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۳۹۰۷ منطقه ۲ و رتبه ۲۰۴ منحصراً زبان شده است. کوثری تحصیلات متوسطه را در دبیرستان نمونه‌دولتی شهید نصیری گذرانده است.

زهرا مهیایی دیگر دانش‌آموز گراشی مدارس لار، رتبه ۱۳۵ سهمیه شاهد را در رشته علوم انسانی به دست آورده است. مهیایی تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان نمونه‌ دولتی لار گذرانده است.

معصومه اسدی دانش‌آموز گراشی دبیرستان فرزانگان لار، رتبه ۱۰۷۳ منطقه ۲ را در رشته ریاضی و فیزیک کسب کرده است.

علی برازنده در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۲۸۲۹ منطقه ۲ شده است. برازنده تحصیلات متوسطه را در دبیرستان شهید بهشتی لار گذرانده است.

محمدامین خسروانی در دومین سال کنکور خود در رشته علوم انسانی، رتبه ۱۰۷۵ منطقه ۲ را به دست آورده است. خسروانی در دبیرستان نمونه دولتی شهید نصیری لار تحصیل کرده است.

(+ این خبر به‌روز می‌شود.)

 

 

شما هم اگر از رتبه‌های برتر باخبر شدید، برای درج در خبر می‌توانید از بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. در روزهای آینده منتظر تحلیل و بررسی نتایج اولیه کنکور در گراش باشید.

سهمیه‌ای جدید در کنکور ۹۶؛ سهمیه ۵ درصدی ایثارگران

دکتر حسین توکلی در گفتگو با «ایسنا» اظهار کرد: «در اجرای ماده ۹۰ قانون پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مبنی بر ایجاد و اعمال سهمیه پنج درصدی برای جانبازان با جانبازی کمتر از ۲۵ درصد، همسر و فرزندان آن‌ها و همچنین همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه مدت حضور داوطلبان در جبهه برای داوطلبان ثبت‌نام‌کننده آزمون سراسری ۹۶ امکانات فراهم گردیده است.»

آنچه که سابقاً و از سال ۶۳ درباره سهمیه ایثارگران اعمال می‌شود این است که این سهمیه شامل جانبازان (با هر درصد جانبازی)، همسر و فرزند جانبازان ۲۵٪ و بالاتر ، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا می‌شود . اما از کنکور ۹۶ جانبازان زیر ۲۵ درصد، همسر و فرزندان آن‌ها؛ همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه نیز مشمول سهمیه ایثارگران می‌شوند . اما بهره‌مندی از سهمیه ایثارگران برای این دو گروه متفاوت است. به این شکل که ۲۵ درصد از ظرفیت هر رشته محل به مشمولان سهمیه پیشین تعلق می‌گیرد و مشمولان جدید سهمیه ایثارگران ۵ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها را به خود اختصاص می دهند. (سهمیه ۵ درصدی)
نکته مهم درمورد داوطلبان سهمیه ۵ درصدی این است که اگر ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی تکمیل نشود، طبق قانون، اولویت اول تکمیل این ظرفیت با داوطلبان سهمیه ۵ درصدی ایثارگران و در مرحله بعدی با داوطلبان مشمول سهمیه مناطق است. (به نقل از سایت گروه مشاوره هیوا)

کارنامه اولیه کنکور سراسری چیست؟

کنکور سراسری امسال، پنجشنبه و جمعه، ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۹۶ در ۳۷۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار شد. نتیجه اولیه کنکور سراسری، شامل رتبه و تراز دانش‌آموزان در زیرگروه‌های مختلف است که دانش‌آموزان می‌بایست طی مهلت مقرر (که متعاقباً اعلام خواهد شد) رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.