بستن

کشتارگاه ضدعفونی شد

هفت برکه (گریشنا): اداره دامپزشکی شهرستان گراش سالن کشتارگاه را با هدف کاهش بار میکروبی ضدعفونی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، رییس اداره دامپزشکی شهرستان گراش گفت: کشتارگاه دام گراش ظرفیت کشتار ۱۲۰ راس دام سنگین و هزار و ۳۰۰ راس دام سبک در ماه را دارد و دارای سالن کشتار با مساحت بالغ بر صدو پنجاه متر مربع است، اداره‌ی دام‌پزشکی شهرستان گراش این کشتارگاه را با هدف کاهش بار میکروبی (ویروس، باکتری و قارچ) با مواد ضدعفونی‌کننده قوی، ضد عفونی کرد.

دکتر سیامک علیرضایی در ادامه اظهار داشت:«ذرات خاک و گرد و غبار علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب، نقش محافظتی برای میکرو ارگانیسم‌ها دارند و شست‌وشوی کامل و مناسب نقش مهمی در زدودن آلودگی‌ها و کاهش بار میکربی محیط دارد.

اما در هر صورت امکان حذف کامل آلودگی و بار میکربی با عملیات شست‌وشو وجود ندارد و به همین دلیل برای کاهش تعداد میکرو ارگانیسم‌ها تا حد چند هزار در هر سانیمتر مربع باید از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کرد. این مواد برای کشتن و از بین بردن اثر باکتریایی که بعد از عمل شست‌وشو هنوز روی سطوح باقی می‌مانند استفاده می‌شوند. استفاده از این مواد قبل از شستشو با مواد پاک‌کننده ، بی‌فایده و هدر دادن سرمایه است.»

رییس اداره دامپزشکی شهرستان گراش در پایان افزود: «اهمیت این طرح در کاهش بار میکروبی و سالم‌سازی فضای سالن کشتار و بالطبع تولید گوشت سالم‌تر می‌باشد.» او در ادامه اضافه کرد:«ضد عفونی در سالن کشتارگاه به صورت مستمر با ماده موثر صورت می‌گیرد.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top