- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

کانون برگزار می‌کند:‌ مسابقه قصه‌گویی برای همه

هفت برکه (گریشنا): کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش علاقه‌مندان به قصه‌گویی را به شرکت در سومین جشنواره قصه‌گویی کتابخانه‌‍‌ای گراش دعوت می‌کند.

[1]به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: این جشنواره در سه بخش قصه­‌گویی، علمی (کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و مقاله‌نویسی، سمینار قصه­‌گویی) و داستان‌نویسی رضوی برگزار خواهد شد.

در بخش قصه‌گویی، مربیان فرهنگی، هنری، ادبی مراکز فرهنگی ثابت، سیار وپستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آزاد(روحانیون،معلمان، دانشجویان، اولیای تربیتی،کارکنان ستادی کانون، مادران و پدران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها،نوجوانان (۱۴ تا ۱۷ سال) عادی و فراگیر و علاقمندان به قصه‌گویی از سایرکشورها مجاز به شرکت هستند. و تا تاریخ سی و یکم مرداد ماه برای ارسال قصه به دبیرخانه فرصت دارند. جشنواره در نیمه‌ی دوم شهریور ماه برگزار می‌شود و تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام می‌شود.

موضوع آزاد با درون مایه ­آموزشی، تربیتی (ویژه قصه­‌گویان ایرانی و خارجی )، نقل قصه‌­هایی با محور موضوعی «رضوی » (ویژه قصه‌گویان ایرانی)،ادبیات عامه (فولکلور) – شاهنامه و… (ویژه قصه‌گویان ایرانی)محورهای موضوعی جشنواره در بخش قصه‌گویی است.

اما شیوه‌های اجرایی در این بخش به صورت قصه‌گویی، قصه‌گویی فراگیر (با زبان اشاره)، قصه‌گویی آئینی سنتی(نقالی، شاهنامه خوانی، قصه‌های آشیق، منقبت خوانی)، قصه‌گویی بومی محلی( ویژه پدربزرگ و مادربزرگها با استفاده از سنت قدیمی قصه‌گویی به سبک کرسی‌نشینی شبچله) است.

تکمیل فرم ثبت نام، قصه‌گویی به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر۲۰دقیقه، تصویربرداری از قصه‌گویی در حضور مخاطب کودک و نوجوان (حداقل ۶ نفر) با نمای hs- g.L (لانگشات)،انتخاب متن و اجرای قصه‌گویی برای مخاطب کودک یا نوجوان، رعایت پوشش مناسب با محتوای قصه و منطبق با شئونات اسلام و ارسال لوح فشرده اجرای قصه‌گویی و فرم ثبت‌نام به دبیرخانه از جمله شرایط عمومی شرکت در جشنواره محسوب می‌شود.

شیوه‎‌های اجرایی در بخش علمی به صورت کارگاه‌های آموزشی،نشست‌های تخصصی و مسابقه مقاله‌نویسی است.

تکنولوژی قصه‌گویی،تأثیر قصه‌گویی بر انواع هوش (میان‎فردی- درون‎فردی- کلاسی)،قصه‌گویی و تحکیم روابط خانوادگی (پدربزرگ – مادربزرگ- نوه- پدر- مادر)، کارکردهای روانشناختی قصه‌گویی و … از جمله عناوین پیشنهادی برای برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی است.

اما محور مقالات در بخش مقاله‌نویسی، استفاده از زبان وجودی در قصه‌گویی، قصه‌گویی و رشد مهارت‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی و تربیت دینی درکودکان و نوجوانان، کارکردهای روانشناختی قصه‌گویی در دنیای کودکان،قصه‌گویی در دنیای دیجیتال، چگونگی بازنویسی داستان‌های دینی برای قصه‌گویی تعیین شده است.

کلیه علاقمندان اعم از نویسندگان، پژوهشگران، مربیان، معلمان، اساتید، دانشجویان، اولیای تربیتی و… می‌توانند در مسابقه مقاله‌نویسی شرکت کنند.

ارسال چکیده تفصیلی مقاله تا ۵۰۰ کلمه درقالب چهار بخش اصلی شامل: انگیزه و بیان مسئله؛روشها،رویه‌ها،راهکارها؛ نتایج،دستاوردها، محصولات و نتیجهگیری، مفاهیم و ارسال اصل مقاله‌های پذیرفته شده حداکثر تا ۵۱صفحه A4 درفایل wordبا فونت artiMB اندازه ۴۱ به دبیرخانه مرکزی جشنواره از جمله شرایط است.

تکمیل فرم‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش انجام می‌گیرد.

برای شرکت در بخش مقاله‌نویسی تا تاریخ سی و یکم مرداد ماه فرصت دارید چکیده مقاله را ارائه کنید. نتایح بررسی چکیده مقاله‌ها تا تاریخ یکم مهر ماه اعلام می‌شود.

در بخش داستان‌نویسی رضوی می‌بایست داستان‌هایی با موضوع فرهنگ رضوی، سیره‌ی امام رضا (ع) برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شود و افراد شرکت‌کننده در گروه سنی هیجده سال به بالا باشند.

افراد برای ارسال اثرهای خود در این بخش تا سی‌ام مهر ماه فرصت دارند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بولوار فلسطین. شهرک فرهنگیان قرار دارد. و روزهای زوج ساعت ۱۴ تا ۱۸ و روزهای فرد ساعت ۹ تا ۱۳ فعال است. برای ارتباط با کانون همچنین می‌توانید با شماره تلفن ۵۲۴۵۸۷۶۶ تماس بگیرید.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر شیوه‌ی نامه‌ی برگزاری این جشنواره را از این‌جا [2] دانلود کنید.