بستن

میزبانی گراش از شطرنج‌بازان سرعتی جنوب فارس

هفت‌برکه (گریشنا): مسابقات شطرنج سریع ویژه دارندگان ریتینگ زیر دو هزار به مدت دو روز در گراش برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه این مسابقات روزهای ۱۹ و ۲۰ مردادماه در سالن شهید مشتاقی گراش برگزار شد. در مسابقات ۳۲ نفر از بازیکنان مطرح لارستان، اوز، فیروزآباد، قیر و کارزین، لامرد، بستک و گراش حضور داشتند که ۲۰ نفر از آنان دارای ریتینگ بین‌المللی بودند.

مهدی زمانی رییس هیات شطرنج گراش در موردبرگزاری این مسابقات گفت: «این اولین دوره مسابقات شطرنج بعد از حضور من در هیات شطرنج گراش است. این مسابقات در سطح عالی و خوبی برگزار شد و شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره ورزش و جوانان گراش با هیئت شطرنج شهرستان گراش همکاری داشتند.»

بعد از برگزاری هفت دور رقابت به روش سوئیسی محمدمهدی بهبودی از فیروزآباد به مقام اول رسید. بهبودی دارای رتبه ۴۹۷ در بین شطرنج‌بازان فعال ایران است و در رتبه‌بندی جهانی در رده ۴۴۲۸۸ قرار دارد. امیر کرم‌پور از لارستان به مقام دوم رسید. کرم‌پور دارای رتبه ۱۸۹۳ بین بازیکنان فعال ایرانی است. محمدصادق کریمی از قیر و کارزین، محسن دلشاد از لارستان و فخرالدین رضایی از فیروزآباد به مقام‌های سوم تا پنجم رسیدند.

به جز رتبه‌های برتر در مراسم پایانی از چند شطرنج‌باز دیگر نیز تقدیر شد. محسن طاهری در بین بازیکنان پیشکسوت، احسان ناطقی در رده زیر ۱۶ سال، محمدرضا ندیمی در رده زیر ۱۲ سال، شایان بذرافشان در رده زیر ۱۰ سال همگی از لارستان چهار شطرنج‌باز برتر مسابقات بودند.

دینا مذاهبی عنوان خردسال‌ترین بازیکن مسابقات را به دست آورد. محمدحسن فتاحی و محمدعلی زارعی به عنوان منتخبین بازیکنان رده‌های سنی گراش در این رقابت‌ها حضور داشتند. محمدعلی فرزند عبدالمطلب زارعی و کلاس پنج ابتدایی است. او از ماه پیش شطرنج را یاد گرفته است و این اولین تجربه حضور او در مسابقات بود. محمدحسن، دوست او هم فرزند جعفرفتاحی است و از یک سال پیش شطرنج و حضور در مسابقات را آغاز کرده است.

مهدی زمانی رئیس هیئت شطرنج شهرستان گراش مسئول برگزاری این دوره از مسابقات بود. لیلا پرندوار به عنوان سرداور به همراهی محسن دلشاد و علی‌اکبر مهدویان این مسابقات را داوری کرد. عادل امانی و شهباز پرندوار از دیگر همکاران برگزاری مسابقات بودند.

این مسابقات دو روزه در سالن شهید مشتاقی و در ۱۷ میز برگزار شد. اصغر فرودی فرماندار گراش، زارع شهردار گراش و احمد حسن‌نژاد رییس اداره ورزش و جوانان گراش از مسئولینی بودند که از روند برگزاری مسابقات دیدن کردند.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. خسته نباشید به هیات شطرنج و خدا قوت به سردار نشاط و سلامتی جناب حسن نژاد ریاست اداره ورزش شهرستان گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top