بستن

بعد از یک سال، امام جمعه ارد معرفی شد

گریشنا (هفت‌برکه):‌ دقیقا یک سال پس از انتقال سید رضا شاهچراغ از سمت امام جمعه ارد به امام جمعه گراش، سید مهدی علوی به عنوان امام جمعه جدید ارد معرفی شد.

به گزارش حجت عابدی، مسئول دفتر فرماندار گراش، مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جدید ارد در جلسه شورای اداری بخش ارد به ریاست اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین سید رضا شاهچراغ، امام جمعه گراش؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی علوی، امام جمعه جدید ارد؛ قاسم فرسوده، معاون فرماندار؛ سجادی، بخشدار ارد؛ مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بخش، اعضای شورای اسلامی و معتمدین فداغ و بخش ارد در سالن اجتماعات نمایندگی آموزش و پرورش ارد برگزار شد.

فرماندار گراش: تربیون نماز جمعه باید در اختیار همه جناح‌ها باشد

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در این جلسه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل گفت: «نماز جمعه یک منصب حکومتی و مردمی است که مشروعیت امام جمعه در جمهوری اسلامی توسط ولی فقیه انجام می‌گیرد.» او با بیان این که نماز جمعه تریبون مطالبه‌گری و وحدت‌آفرینی است، اظهار داشت: «نماز جمعه تریبونی برای روشنگری و آگاه‌سازی مردم با قوانین و گوشزد کردن نقض‌ها و کمبود‌های جامعه است.» فرودی یکی از آفت‌های نماز جمعه را جناحی کردن آن عنوان کرد و افزود: «تریبون نماز جمعه متعلق به همه گروه‌های سیاسی است و متعلق به گروه خاصی نیست و باید در اختیار همه جناح‌ها و گروه‌ها قرار بگیرد.» فرماندار گراش دفاع از کلیات نظام را وظیفه همه مسئولین عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: «نماز جمعه رزمایش تقویت اتحاد و وحدت بین مردم و نقد منصفانه است که باعث پیشرفت جامعه و افزایش انگیزه و امید مردم شود.»

نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش گفت: «در دولت یازدهم ۳۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی و زیربنایی در بخش ارد افتتاح و یا کلنگ زنی شده است که از این میزان اعتبارات ۱۳ میلیارد تومان پروژه افتتاح و ۲۲ میلیارد تومان پروژه و طرح کلنگ‌زنی شده است و از ۱۳ میلیارد تومان پروژه‌های افتتاحی، ۱۱ میلیارد و نیم معادل ۸۸ درصد بودجه از محل اعتبارات دولتی و یک میلیارد و نیم توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت خیرین هزینه شده است.» فرماندار گراش با بیان این که موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری در بخش برداشته شده است، تصریح کرد: «در چهار سال گذشته بسیاری از موانع برداشته و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مهیا شده است.» او با بیان اینکه برای اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار باید از همه‌ی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کرد، افزود: «توسعه سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید مد نظر مقام معظم رهبری در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید با مشارکت بخش خصوصی و مردم همراه باشد.»

فرودی همچنین با تاکید استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی نسبت به ساخت‌وسازهای غیر مجاز در بخش ارد هشدار داد و افزود: «با هر نوع قانون‌شکنی برخورد خواهیم کرد. نباید مساله ساخت‌وساز‌های غیر مجاز برای مردم عادی شود.»

رئیس شورای تامین شهرستان گراش در این مراسم از خدمات حجت الاسلام و المسلمین سید رضا شاهچراغ تقدیر کرد و افزود: «خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم سختی خاص خود دارد. خوشبختانه با پیگیری‌های دلسوزانه مسئولین، امروز شاهدیم با توجه به کمبودها، چهره محرومیت از منطقه پاک می‌شود.» فرماندار گراش همچنین بر تسریع در استقرار نماز جمعه در دهستان فداغ تاکید کرد و گفت: «در سفر رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به شهرستان گراش، این دغدغه و خواسته مردم فداغ را مطرح کردیم و حاج آقا تقوی قول مساعد را دادند که امیدواریم با پیگیری‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در فارس، این خواسته‌‌ی بحق مردم فداغ به سرانجام برسد.»

شاهچراغ: پیگیری دغدغه‌های مردم از تریبون نمازجمعه ضروری است

امام جمعه گراش نماز جمعه را تریبون شفاف سازی توطئه دشمنان عنوان کرد و افزود: نقش نهاد نماز جمعه در پیشبرد اهداف نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

حجت السلام والمسلمین سید رضا شاه چراغ با اشاره به این که نماز جمعه مظهر وحدت و بصیرت‌افزایی نظام اسلامی در برابر نفوذ دشمنان است، اظهار داشت: قلب فرهنگی یک شهر نماز جمعه است و امام جمعه به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی به مردم خدمت می‌کند.

وی تریبون نماز جمعه را جایگاهی برای تتبین اهداف نظام اسلامی، اگاه سازی مردم از اسلام ناب محمدی و بیان دغدغه های مردم عنوان و اضافه کرد: هدایت فرهنگی و پیگیری دغدغه‌های مردم از تریبون نماز جمعه ضروری است.

وی با اشاره به وضعیت چهار سال گذشته ستاد برگزاری نماز جمعه در بخش ارد گفت: در سال ۹۱ امکانات و وسایل مورد نیاز امام جمعه در بخش وجود نداشت اما امروز با توجه به پیگیری های که شد و تعامل خوب خیرین و مردم امکانات قابل قبولی از جمله منزل مسکونی و دفتر امام جمعه در اختیار ستاد برگزاری نماز جمعه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاه چراغ همدلی و تعامل با مردم و مسولین را یکی از راه‌های موفقیت ائمه جمعه عنوان کرد و افزود: بحمدلله مردم ارد مردمی مهمان‌نواز و دین‌دار هستند که باید با همدلی و همزبانی مسائل و مشکلات را رفع کرد.

ملک‌مکان: نمازجمعه رسانه هفتگی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان این که دشمن از بصیرت افزایی و شفاف سازی تریبون های نماز جمعه وحشت و هراس دارد، اظهار داشت: نماز جمعه یکی از برکات انقلاب و عظمت اسلام و از نعمت های الهی است.

حجت السلام والمسلمین حسین ملک مکان با بیان اینکه نماز جمعه از لحاظ عبادی، سیاسی و اجتماعی جایگاه خاصی در نظام اسلامی دارد، تصریح کرد: نماز جمعه پایگاه مهمی برای بیان سیاست‌های انقلاب اسلامی، اطلاع رسانی از خدمات نظام و بصیرت افزایی است در واقع نماز جمعه رسانه هفتگی است که خدمات نظام و دغدغه‌های مردم در حوزه‌‌های مختلف بیان کند.
وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه متعلق به همه اقشار مختلف مردم و احزاب است، خاطر نشان ساخت: نماز جمعه تریبون حکومت است و متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست و همه گروه‌ها از این تریبون استفاده می‌کنند و حرف خود را می‌زنند.

وی یکی از توطئه های دشمنان اسلام تضعیف جایگاه رهبری و بدبین کردن مردم به نظام عنوان کرد و افزود: دشمن سعی میکند اعتقاد مردم را نسبت به نظام مخدوش کند و مردم باید مراقب باشند تا دل دشمن شاد نشود.

ملک مکان از مردم بخش ارد خواست تا با تعامل و همفکری امام جمعه جدید این بخش را حمایت کنند و از اینکه در معرفی امام جمعه جدید وقفه ایجاد شد از مردم عذرخواهی کرد.

علوی: پیگیری‌ها را در کنار مردم انجام می‌دهیم

حجت السلام و المسلمین سید مهدی علوی در جلسه معارفه خود به عنوان امام جمعه جدید بخش ارد گفت: تنها در سایه وحدت و همدلی می‌شود مسائل فرهنگی و عمرانی را سامان داد.

وی خدمت به مردم را افتخار خود دانست و افزود: هر گونه همکاری و پیگیری برای آبادانی و توسعه منطقه در کنار مردم انجام می دهیم.

سید هاشم سجادی بخشدار ارد خوستار تاسیس شهرداری و ارتقاء دهیاری در مرکز بخش شد و گفت: استقرار شهرداری در بخش ارد و ارتقاء شاخصه های خدمات‌رسانی در این زمینه به مردم ضروری است.

وی از اختصاص کد اعتباری برای ساخت سالن ورزشی ارد خبر داد و گفت: با عنایت فرماندار مجموعه ورزشی ارد کد اعتباری گرفت که امیدواریم با اختصاص بودجه بتوانیم هر چه زوتر شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

سید روح الله موسوی امام جمعه موقت ارد ادامه راه شهدا خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: خدمت رسانی به مردم در نظام اسلامی باید از دغدغه های جدی مسولین باشد.

در این جلسه از خدمات چهار ساله حجت السلام والمسلمین سید رضا شاه چراغ امام جمعه سابق ارد تقدیر و حجت السلام والمسلمین سید مهدی علوی به عنوان امام جمعه جدید ارد معرفی شد. شاهچراغ از مردادماه سال گذشته در سمت امامت جمعه شهر گراش حضور دارد و در یک سال گذشته موسوی به عنوان امام جمعه موقت نمازجمعه را در ارد اقامه می‌کرد.

سیدمهدی علوی امام جمعه جدید ارد اهل بخش فال از توابع شهرستان لامرد است.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

  1. ان شاءالله مبارک است هرچند با تاخیر اما خیر است
    یکسال عملا ارد از امام جمعه محروم بوده وشورای سیاستگذاری دفع الوقت فراوان کرده که امیدواریم موانع سرراه غیر تصنعی باشد نه بی توجهی به درخواستهای مردم ولایی بویژه خانواده های شهدا وجانبازان وایثارگران که سابقا نیز در تودیع نشده اولی بیش از یکسال انتظاری رنج آور همراه باسوز وصبردرمظلومیت ارزشهایی که کاسبانه هزینه شد کشیدند.مردم متدین ارد به رغم دهستان بودن بخاطر بسیاری از مسایل بااحساس ضرورت ودرک موقعیت ازمسیولین استقرار جایگاه نماز جمعه قبل از ارتقاء به بخش خواستندواستثناءا موافقت شد وهم آنان خوشبختانه نهایت همکاری در انجام تعهدات خود از جمله خرید خودرو ( که احتمالا اکنون دراختیار امام جمعه شهرستان است) دفتر امام جمعه ، منزل مسکونی مستقل ومساعدتهای نقدی جهت اجرای فعالیتهای فرهنگی به دفتر امام جمعه در این مدت کوتاهی نکرده وهمراه بوده اند که قطعا تداوم خواهد داشت
    ضمنا روستای فال مرکز دهستان فال از توابع شهرستان مهر مهد سادات وعلمای بزرگی از جمله مجتهد فال اسیری محاهد عهد مشروطیت و مسقط الرأس استاندار سابق دکتراحمدی می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top