بستن

سرانجام پول گندم کشاورزان پرداخت شد

هفت‌برکه (گریشنا): بعد از مدت‌ها تاخیر پول گندم کشاورزان گراش پرداخت شد.

سیده زهرا موسوی مدیرعامل تعاونی فدک گراش در گفتگو با محمد جواد حسن‌نژاد خبرنگار هفت‌برکه اعلام کرد: «هفته گذشته سرانجام با گندمکاران تسویه حساب شد.» تاخیر در پرداخت قیمت گندم از کشاورزان در کل کشور اعتراض‌هایی را در پی داشت.

امسال برای نخستین بار خرید گندم در مرکز خرید گراش آغاز شد. (خبر در گریشنا) به گفته مدیر عامل تعاونی فدک‌ این مرکز خرید ۲۲۴۳ تن گندم را به قیمت کیلویی ۱۳۰۰ تومان از کشاورزان تحویل گرفته است.

حوریه عطاری مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی گراش در مورد میزان تولید گندم شهرستان گفت: «کشاورزان گراش در مجموع ۵۴۹۹ تن گندم را تحویل مراکز خرید گندم داده‌اند. ۲۲۴۳ تن گندم به مرکز گراش، ۷۷۴ تن به مرکز خرید لارستان، ۱۴۴۲ به مرکز خرید خنج و ۲۰۳۹ تن به مرکز خرید لامرد تحویل شده است.»

این مقام مسئول در مورد دلیل تاخیر در پرداخت قیمت گندم گفت: «این مشکل به صورت سراسری وجود داشت و ما برای رفع آن پیگیری کردیم. البته در مورد مرکز خرید گراش با توجه به این که سال اول بود و نحوه خرید هم از طریق سامانه بود مشکلاتی در تخصیص کد وجود داشت که امیدواریم سال‌های بعد به طور کامل رفع شود.»

عطاری در مورد میران عملکرد کشاورزان گراش گفت: «در مجموع عملکرد تولید شهرستان ۶۰۵۰ تن بود که ۵۴۹۹ تن تحویل مراکز خرید شد. با توجه به سطح زیر کشت در حال حاضر عملکرد زراعی گندمکاران ۲۴۵۰ کیلوگرم در هر هکتار است.»

 

 

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. به نظرم چند نکته رو هم مدیران و مسئولین پاسخ بدن بدنیست که همه بدونن؛
    -اینکه بعد از گذشت نزدیک به چهار ، پنج ماه گندمی که خرید داری شده ١٣٠٠تومانی با این دیرکرد به کیلویی چند میرسه برای کشاورز!؟
    – بفرمایید توجیهتون برای خرید تضمینی چیه؟!
    -مگه دولت بر أساس قانون موظف به پرداخت دیرکرد خرید گندم نیست!؟ البته کاری که در پرداخت گندم سر کشاورزا آوردن بنده خداها به مرگ خودشونم راضی بودن.
    -با اعترافی که خودتون دارین میکنین به نظرتون گندم رو به شما تحویل بدن بهتره یا به… ؟’
    -اینجا فقط گفتین اعتراضهایی از طرف کشاورزا شده، خیلی روتون زیاده بخدا ، دهنشون سرویس شد از بس اومدن اداره و از این زخم به اون زخمشون برا بدهکاری هاشون مالیدن!؟ شرم هم خدا برای یه جاهایی قرار داده.
    -به جای سیاه نمائی راستشو بگین که به خاطر همین بی تدبیری و سوء مدیریت جهاد کشاورز بیچاره رو تا باز داشت کردن هم کشیدن.
    -یه ذره ارزش قائل شدن برای آبروی دیگران هم خوبه آدم برای خودش وظیف بدونه.

  2. برای تخریب کردن باغ ها که دو روزه انجام میدید ولی برای پرداخت پول گندم و و وام ….. حالا باسکول درست شده بود یا نه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top