بستن

آمادگی برای یک جشن عاطفه‌های دیگر

هفت برکه (گریشنا): جلسه ستاد احسان و نیکوکاری شهرستان گراش با محوریت جشن عاطفه‌ها با هدف یاری‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند در فرمانداری شهرستان گراش برگزار شد.

امسال جشن عاطفه‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ شهریورماه در سطح ادارات، نهادها، مساجد، نماز جمعه و سطح شهر و بعد از آغاز سال تحصیلی روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه در سطح مدارس شهرستان با توزیع بیش از پنج هزار پاکت احسان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) این جلسه شنبه، بیست و یکم مرداد ماه ۹۶ به میزبانی فرمانداری گراش و با حضور اعضاء ستاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه فضلی، بخشدار مرکزی گراش خواهان تلاش و اهتمام کلیه اعضاء ستاد در برگزاری هرچه بهتر جشن عاطفه‌ها به منظور کمک به دانش‌آموزان نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید شد.

شهابی، مدیریت کمیته امداد با تقدیراز حضور اعضاء ستاد در جلسه و قدردانی از فرمانداری گراش بواسطه میزبانی جلسه گفت: «با توجه به این که در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم، و هزینه بالای زندگی و فشار اقتصادی مضاعف، و براورد هزینه‌ی حداقل چهار میلیون ریال مخارج اولیه تحصیلی برای یک دانش‌آموز، اعضاء ستاد در جهت جذب مشارکت خیرین در قالب طرح «بن کارت تحصیلی» و «بسته‌های نوشت‌افزار ارمغان مهر»، کیف و کفش و سایر کمک‌ها جهت یاری‌رسانی به دویست و هشتاد و شش دانش‌آموز نیازمند تحت پوشش، همکاری و اهتمام داشته باشند.»

همچنین او با بیان عملکرد هفتصد و پنجاه میلیون ریالی سال گذشته ستاد احسان و نیکوکاری شهرستان در سرفصل جشن عاطفه‌ها، مراسم امسال را دو مرحله‌ای در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، بیست و سوم و بیست و چهارم شهریورماه در سطح شهر و نماز جمعه و نوزدهم مهرماه در سطح مدارس اعلام و خواهان تلاش بیش از پیش اعضاء در جهت عملیاتی شدن سرفصل‌های اجرایی این مراسم ملی و معنوی و اولویت‌بندی امورات خیرخواهانه و خداپسندانه با اولویت موارد فرهنگی با همکاری خیرین شد.»

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی، ریاست اداره تبلیغات اسلامی گراش نیز آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود را در جهت پیشبرد اهداف ستاد احسان و نیکوکاری بخصوص در بخش تبلیغی با کمک ائمه جماعات مساجد اعلام کرد.

در ادامه جعفری، رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری با اعلام آمادگی برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم، تهیه بن کارت کمک هزینه تحصیلی جهت دانش‌آموز نیازمند را با بودجه سیصد میلیون ریالی اعلام و تامین بخشی از دیگر هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموز بی‌بضاعت را  متقبل شد. او همچنین از آمادگی کارگاه اشتغال و خودکفایی مرکز نیکوکاری ولی عصر(عج) برای دوخت و تهیه لباس فرم مدارس با تخفیف ویژه برای دانش‌آموزان خبر داد.

جعفری با درخواست از نماینده آموزش و پرورش، خواهان عدم دریافت هرگونه وجه ثبت‌نام از خانواده‌های تحت پوشش از سوی مدارس شد و به منظور هماهنگی بیشتر پیشنهاد برگزاری یک جلسه تخصصی بین کمیته امداد، مرکز نیکوکاری، موسسه امام علی(ع) و اداره اموزش و پرورش را داد.

مهیایی، مدیرعامل موسسه خیریه امام علی(ع)، با تقدیر از هم اندیشی و تعامل خوب کمیته امداد، مرکز نیکوکاری ولی عصر(عج) و موسسه امام علی(ع) در ماه مبارک رمضان که منتج به خدمات رسانی بهینه و در خور شان خانوارهای نیازمند شد؛ خواهان تداوم این تعامل در امر جشن عاطفه‌ها نیز شد.

او با بیان عملکردی از میزان خدمات فرهنگی ارائه شده به خانواده‌های نیازمند دارای دانش‌آموز حوزه شهری، در خصوص  تعامل گسترده و همه جانبه با خیرین عرصه فرهنگی جهت مشارکت، تاکید کرد. مهیایی همچنی خواهان تهیه نوشت‌افزار با طرح ایرانی اسلامی شد.

مهیایی، به عنوان نماینده آموزش و پرورش گراش ضمن تاکید بر ارتباط مردمی به عنوان یکی از محوری‌ترین اصل در جلب مشارکت عمومی و فرهنگ‌سازی برای این مناسبت ملی و معنوی آمادگی کامل اداره آموزش و پرورش را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم اعلام کرد.

او طرح تحصیل رایگان را منوط به حمایت همه جانبه دولت دانست که در چند سال اخیر به واسطه کم‌رنگ شدن این حمایت‌ها، مدارس چاره‌ای جزء اخذ وجوهی از اولیاء دانش‌آموزان تحت عنوان خودیاری مردمی و یا تامین این هزینه‌ها از خیرین ندارند.

فضلی، بخشدار مرکزی گراش نیز ضمن آمادگی کامل مجموعه بخشداری در همکاری با ستاد احسان و نیکوکاری  شهرستان گراش خواهان اهتمام بیش از پیش اعضاء در جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ملی و معنوی جشن عاطفه‌ها و نیز اختصاص بخشی از بودجه هزینه‌های جاری اداراتی نظیر شورای اسلامی، شهرداری و اداره اوقاف به این طرح شدند.

در پایان نیز مصوباتی به اتفاق آراء تصویب و مقرر شد هرکدام از اعضاء در جهت عملیاتی نمودن آن تلاش کنند و گزارشی از فعالیت خود را جهت ارزیابی عملکرد در پایان شهریورماه به صورت مکتوب به فرمانداری ارائه کنند.

دفتر امام جمعه گراش،فرمانداری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد برگزاری نماز جمعه، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه باقرالعلوم(ع)،مرکز نیکوکاری حضرت ولی عصر(عج)، مساجد سطح شهر، ناحیه مقاومت بسیج، سایت‌ها و نشریات خبری، شورای اسلامی شهر گراش، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره آموزش و پرورش و شهرداری در بخش‌های تبلیغ و اطلاع‌رسانی، جذب خیرین، توزیع و صدور بن کارت تحصیلی و استقرار پایگاه‌های ثابت و سیار تعهداتی را پذیرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top