- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

سه آبادی چسبیده به گراش کد گرفت: محمدآباد، امیدیه، شمس‌آباد

هفت‌برکه (گریشنا): در یک سال گذشته، ده روستای جدید در شهرستان گراش تعریف شده است. با تخصیص کد روستا به سه روستای محمدآباد، امیدیه و شمس‌آباد، گام مهمی برای رفع مشکلات ساکنین این منطقه برداشته شد.

به گزارش حجت عابدی، مسئول دفتر فرماندار گراش، اصغر فرودی فرماندار گراش، به مناسبت هفته دولت، از اختصاص کد جمعیتی به سه آبادی در شهرستان خبر داد و افزود: «با پیگیری‌های مجدانه و تشکیل جلسات و رایزنی‌هایی که در سطح استان و کشور انجام شد، کد جمعیتی آبادی برای سکونت‌گاه‌های محمدآباد، امیدیه و شمس‌آباد در آستانه‌ی هفته دولت اختصاص داده شد.»

فرودی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر و تبریک به مناسبت هفته دولت گفت: «اختصاص کد جمعیتی برای این سکونت‌گاه‌ها ضروری بود که خوشبختانه به نتیجه رسید. اما اهالی این آبادی‌ها تا زمان اجرای طرح هادی توسط بنیاد مسکن، حق هیچ‌گونه ساخت‌وساز‌ی ندارند.» او با بیان این که روال قانونی برای اجرای طرح هادی در این آبادی‌ها در حال پیگیری است، افزود: «همه کارشناسان، از معاونت فرمانداری تا سازمان برنامه و بودجه و بخشدار، پای کار هستند و تلاش می‌کنند هر چه سریع‌تر بشود به اهالی این مناطق خدمات‌رسانی کرد.»

فرماندار گراش با تشریح خدمات و عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش گفت: «پیش از این در دولت یازدهم، هفت روستا شامل روستاهای پشت‌پری، تنگ‌خور، نخلستان فاریاب، چک‌چک، کسرالدشت، میلویه و مهرآباد کد روستایی گرفتند و در انتخابات ۹۶ دارای شورا شدند. با احتساب این سه آبادی جدید، تعداد روستاها و آبادی‌های ایجاد شده در شهرستان گراش در یک سال گذشته به ده روستا و آبادی رسیده است.»

اصغر فرودی، فرماندار گراش، همچنین از عبدالحمید عالمی، کارشناس اداری و رئیس ستاد سرشماری شهرستان، به دلیل پیگیری و انجام کار سرشماری در شهرستان تقدیر کرد.

[1]