بستن

آغاز هفته دولت با گلباران قبور شهدا

هفت برکه (گریشنا): افتتاح سالن ورزشی اسدنژاد و فاز یک خیابان ساحلی و به همراه چندین افتتاح و کلنگ‌زنی در بخش ارد مهمترین برنامه‌های امسال هفته دولت در شهرستان گراش است. هفته دولت از امروز پنجشنبه دوم شهریورماه با ادای احترام مدیران شهرستان به شهدا آغاز شد.

برنامه‌های هفته دولت در گراش

امروز در اولین روز از هفته دولت مسئولین برای گلباران قبور شهدا راهی گلزار شهدا شدند و بعد از آن امام جمعه گراش و فرمانده انتظامی برای تبریک هفته دولت، دیدار با فرماندار و کارکنان این نهاد به فرمانداری رفتند.

فردا جمعه، سوم شهریورماه ساعت هفت صبح زیارت عاشورا در اداره جهاد کشاورزی برگزار می‌شود، مسئولین و کارمندان شهرستان فردا در مراسم با شکوه نماز جمعه گراش شرکت و می‌کنند و قرار است فرماندار در نماز جمعه گراش، بخشدار مرکزی در جمع نمازگزاران مسجد زایر حسینی فداغ و بخشدار ارد در نماز جمعه ارد سخنرانی داشته باشند.

افتتاح سالن ورزشی اسدنژاد کانون حضرت معصومه (س) آموزش و پرورش گراش ساعت ۱۱صبح، کلنگ‌زنی پروژه فرهنگی هنری گراش ساعت ۱۱:۳۰ صبح، اردوی جهادی (واکسن رایگان و سم‌پاشی جهت دامداران روستای تابعه) در روستای آغصه و محمدزینا از جمله برنامه‌هایی است که چهارم شهریورماه در روز سوم از هفته دولت برگزار می‌شود.

روز یکشنبه در چهارمین روز از هفته دولت ساعت ۷ صبح مسئولین از مقابل فرمانداری به سمت ارد حرکت می‌کنند تا با مردم ارد دیدار و قبور شهدا ارد را گلباران کنند. همچنین قرار است نمایندگی اداره ورزش و جوانان، پانسیون پزشک، سرایداری مرکز بهداشت، خانه بهداشت زینل آباد و المان روشنایی بلوار شهید نصری و میدان امام حسین (ع) و فاز دوم روکش آسفالت خیابان انقلاب فاز دوم  ارد را افتتاح کنند. آموزشگاه فرجی، مرکز جامع سلامت روستایی، پایگاه بهداشت، پانسیون پزشکان، پروژه گاز‌رسانی به زینل آباد و آغصه ارد نیز در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود.

روز دوشنبه ششم شهریورماه ساعت ۹ جلسه شورای اداری در محل فرمانداری برگزار می‌شود. بعد از پایان جلسه شورای اداری افتتاح پانسیون پزشکی شماره یک و دو  و پایگاه سلامت شهری سعادت در مسکن مهر در برنامه این روز دیده شده است. همچنین در پنجمین روز از هفته دولت بعد از نماز مغرب و عشا مسئولین با خانواده شهدا دیدار خواهند داشت.

زیارت قبور مطهر شهدای فداغ و جلسه شورای اداری شهرستان در فداغ از دیگر برنامه‌هایی است که برای روز سه شنبه هفتم شهریورماه در نظر گرفته شده است. چهارشنبه هشتم شهریورماه و در هفتمین روز از هفته دولت قرار است ساعت ۹ صبح پنج واحد مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره)  و ساعت ۱۰ صبح واحد پرواربندی گوساله گوشتی ارژنگ افتتاح می‌شود. در همین روز مسابقه قهرمانی تیراندازی (تیر و کمان) ویژه هفته دولت نیز ساعت ۵:۳۰ عصر در استادیوم ورزشی برگزار می‌شود.

در آخرین روز از هفته دولت روز پنجشنبه نهم شهریورماه پروژه‌های شهرداری گراش افتتاح می‌شود. فاز اول خیابان ساحلی و تکمیل دیواره سیل بند و زیر ساخت و آسفالت مسکن خودمالکی در این روز افتتاح و پارک فخرآباد کلنگ‌زنی می‌شود. مسابقه فوتبال لیگ گراش نیز اخرین برنامه‌ای است که در آخرین روز از هفته دولت ساعت شش عصر در استادیوم ورزشی برگزار می‌شود.

روز نخست هفته دولت: گلباران قبور شهدا

به گزارش حجت عابدی مسئول دفتر فرماندار، امروز دوم شهریور ماه ۹۶ در نخستین روز از هفته دولت سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه، اصغر فرودی، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، غلامعباس زارع، شهردار، روسا و کارکنان نهادها و ارگان‌های دولتی شهرستان در نخستین روز از هفته دولت با حضور در گلزار شهدا با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق و با عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهدا ادای احترام کردند. همچنین امروز مسئولین شهرستان با امام جمعه گراش دیدار داشتند.

حجت السلام و المسلمین سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه گراش در مراسم غبارروبی از قبور مطهر شهدا گفت: «شهدا با اهدای خون خود، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کردند‌ و باعث عزت و آبرو ما شدند.»

شاهچراغ با بیان اینکه باید از شهدا درس پایداری و عزت آفرینی را گرفت، اظهار داشت: «دولتمردان باید مانند شهید رجایی و باهنر خدمت به مردم را سر لوحه کار خود قرار دهند و با خدمت صادقانه به مردم ادامه دهنده راه شهدا باشند.»

اصغر فرودی فرماندار گراش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا به ویژه شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر گفت: «امنیت و اقتدار امروز جامعه به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، مدیون خون شهداست و وظیفه ما هم پاسداری از این دستاورد است.»

فرودی با تاکید بر اینکه شهدا با ایثارگری‌های خود مایه فخر و عزت جامعه شدند، افزود: «گام نهادن در مسیر شهدا جز خدمت به مردم نیست و افتخار دولت‌مردان در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت صادقانه به مردم است.»

در این مراسم دولتمردان قبور مطهر شهدا را در دو گلزار شهر گراش گلباران کردند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی و به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

دیدار امام جمعه با فرماندار و کارکنان

حجت السلام والمسلمین سید رضا شاه چراغ امام جمعه گراش به همراه اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه به مناسبت هفته دولت در نخستین روز این هفته با حضور در فرمانداری در دیدار با فرماندار و کارکنان این نهاد هفته دولت را گرامی داشتند.

امام جمعه گراش در این دیدار با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر الگوی مناسبی برای دولتمردان هستند، اظهار داشت: «ساده زیستی، ولایت مداری و خدمت صادقانه شهیدان رجایی و باهنر را در تاریخ تاریخ ماندگار کرد.»

حجت السلام والمسلمین سید رضا شاهچراغ با بیان اینکه خدمت بی‌منت به مردم، مسئولیت را ارزشمند می‌کند‌، تصریح کرد: «تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در گروی تلاش همه دلسوزان کشور است.»

وی توزیع عادلانه بودجه در شهرستان و بخش‌های مختلف را نگاه توسعه محوری دولتمردان در شهرستان عنوان کرد و گفت: «با کار و تلاش مضاعف چهره محرومیت از شهر برداشته می‌شود و خوشبختانه امروز شاهد تغییر و تحولات خوبی در شهر هستیم.»

فرماندار گراش حضور امام جمعه در فرماندار به مناسبت هفته دولت را مایه دلگرمی خود و مسئولین دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: «این حرکت برای نخستین بار یک حرکت جهت همگرایی و هم افزایی در راستای خدمت به مردم است.»

اصغر فرودی با تشریح عملکرد دولت در شهرستان گراش گفت: «بحمدالله در شهرستان گراش مسئولین در راه خدمت به مردم همدلی و هماهنگ هستند و ارشادات امام جمعه همواره گره گشای مشکلات و موانع‌های پیش رو است.»

او محور اصلی دولت دوازدهم خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: «هدف دولت تدبیر و امید خدمت بی‌منت به مردم است و این یکی از برکات نظام اسلامی است که دولتمردان خود را جدایی از مردم نمی‌دانند و برای خدمت به مردم صادقانه تلاش می‌کنند.»

سرهنگ علی بابایی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان به همراه کادر و پرسنل نیروی انتظامی با حضور در فرمانداری با اصغر فرودی دیدار و هفته دولت را تبریک گفتند.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top