- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

کلنگ فاز یک مجتمع فرهنگی-هنری گراش به زمین زده شد

هفت‌برکه (گریشنا): کلنگ فاز اول مجتمع چند منظوره فرهنگی – هنری گراش برای ساخت سالنی با ظرفیت ۹۶ صندلی با متراژ ۴۵۰ متر به زمین زده شد.

به گزارش فاطمه یوسفی، شنبه چهارم شهریور، در سومین روز از هفته دولت، در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان گراش، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش و مسئولان دستگاه‌های اجرایی گراش، کلنگ فاز اول مجتمع فرهنگی هنری گراش به متراژ ۴۱۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳۷۴۰ متر مربع به زمین زده شد.

مهدی آیینه‌افروز، رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، در آیین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: «زمین مجتمع فرهنگی هنری گراش به متراژ سه هزار و ۷۴۰ متر است. در فاز اول این پروژه، سالنی چندمنظوره در نظر گرفتیم تا علاوه بر پخش فیلم و نمایش، استفاده‌های دیگری نیز از این مجتمع شود. از بخش ورودی سالن با متراژ ۱۵۰ متر به عنوان نگارخانه استفاده خواهد شد. سعی ما این است ان‌شاالله تا سال ۹۷ بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم.»

آیینه‌افروز با اشاره به این موضوع که اداره مسکن و شهرسازی زمین این پروژه را از سال ۸۷ واگذار کرده است، گفت: «آن موقع هزینه‌ی کارشناسی زمین دوازده میلیون تومان بود که مرحوم حاج رحمت جباری، خیر گراشی، این هزینه را تامین کرد. اما به دلایلی این پروژه راکد ماند و ما نتوانستیم کار را شروع کنیم. تا این که آقای جعفر اسدی، یکی از هنرمندان خوشنویس، حاضر شد به صورت خیرخواهانه ۱۵۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص دهد تا فاز اول پروژه آغاز شود.»

رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی با گفتن این که هزینه‌ی ساخت پروژه بیش از ۴۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: «یک سوم از این هزینه از بخش خیرین و مابقی بعد از گرفتن کد پروژه از محل بودجه دولتی تامین خواهد شد.»

فرودی، فرماندار گراش، با گفتن این که سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از مراکز فرهنگی است، گفت: «امیدوارم این مرکز فرهنگی مرکزی باشد برای انسان‌سازی که مهم‌ترین رسالت بزرگان دین است. سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از مراکز فرهنگی است تا به الان هم ثابت کردیم هر کجا که اعتباری در اختیار داشتیم برای اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر موارد فرهنگی اختصاص دادیم و امیدوار هستیم هر چه زودتر موانع قانونی هم رفع شود و ما کد پروژه را هم بتوانیم بگیریم و اعتبارات دولتی را هم بتوانیم تزریق کنیم.»

زمین این پروژه در بین بلوار سرداران و خیابان فرهنگ در نزدیکی مدرسه پیام‌آوران قرار دارد. فرماندار گراش بر تسریع روند قانونی در ساخت این پروژه تاکید کرد: «لازم است تاکید کنم در بحث مالکیت زمین، هماهنگی لازم با مسکن و شهرسازی حتما صورت بگیرد؛ و دوم بحث ساخت و ساز است که حتما با شهرداری هماهنگی شود، پروانه‌ها و مجوز‌های لازم اخذ شود تا ان‌شاالله ما در حین اجرا مشکلی نداشته باشیم.»

[1]