بستن

نه میلیارد تومان سهم ارد از پروژه‌های هفته‌ی دولت

گریشنا (هفت‌برکه): در چهارمین روز از هفته دولت، فرماندار گراش به همراه مسئولین شهرستان به ارد سفر کردند تا بعد از دیدار با مردم ارد و گلباران قبور شهدا، پنج پروژه را در این بخش افتتاح و شش پروژه را گلنگ‌زنی کنند.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، امروز پنجم شهریورماه ۹۶ در چهارمین روز از هفته دولت، در ابتدای این سفر یک‌روزه فرماندار گراش، امام جمعه ارد، بخشدار ارد، نائب رئیس شورای اسلامی شهر گراش، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اعضای شورای بخش ارد با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ ۱۳ شهید این بخش ادای احترام کردند.

فرودی: ۵۳ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، با اشاره به اینکه در هفته دولت در دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان پروژه را کلنگ‌زنی و افتتاح می‌کنیم، گفت: «با اجرای این پروژه‌ها، آینده بسیار نویدبخشی در جای‌جای این شهرستان رقم خواهد خورد. از این پروژه‌ها قریب به ۹ میلیارد تومان مختص به بخش ارد است. گازرسانی، خدمات درمانی، آموزشی و بنیاد مسکن و ‌چند پروژه دیگر که فرصت نشد از همه بازدید داشته باشیم. عمده این پروژه‌ها گازرسانی به آغصه و زینل‌آباد است.»
فرماندار گراش در ادامه افزود: «در خصوص مراکز سلامت جا دارد از مجموعه دانشکده علوم پزشکی گراش تشکر کنم و همچنین تشکری داشته باشم از دکتر جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، که سال گذشته موضوع مراکر سلامت را پیشنهاد دادیم و دنبال کردند و مجوز را برای شهرستان گرفتند تا با توجه به نیاز ارد، این مرکز در ارد ساخته شد. زیرساخت‌های لازم برای شبانه‌روزی شدن این مرکز هم در حال پیگیری است که ان شاء الله به سرانجام برسد.»
فرودی یکی از موضوعات مهم دیگر در حال پیگیری برای ارد را وجود شهرداری در ارد دانست و بیان کرد: «وجود شهرداری در ارد یکی از خواسته‌های مهم مردم این بخش است که در دستور کار قرار دارد. همین دیروز وزیر محترم کشور در خصوص بخش تقسیمات کشوری اجازه ورود داد تا جاهایی که شرایط دارند و مسحقق هستند ارتقا پیدا کنند، ان شاء الله با تکمیل مجموعه بهداشت و درمان، تکمیل پروژه‌ه راه‌های تونل خلیج فارس و بالنگستان، شاهد یک رونق بیش از گذشته در اینجا باشیم.»

کلنگ‌زنی آموزشگاه فرجی ارد

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش در هفته دولت دو پروژه آموزشی و پرورشی را با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال کلنگ‌زنی کرد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش، در هفته دولت با حضور فرماندار، مسئولین و معتمدین شهرستان، پروژه سالن ورزشی زنده‌یاد محمد جواد اسدنژاد افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید؛ و کلنگ یک واحد آموزشی نیز در بخش ارد به زمین زده شد.
ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، در خصوص سالن ورزشی اسدنژاد گفت: «این سالن به همت حاج جمال اسدنژاد و به یاد فرزند مرحومشان احداث شده است. هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد ریال از طرف خیر محترم و مبلغ یک میلیارد ریال از طرف اداره کل نوسازی پرداخت شده است. این سالن در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع بنا شده است.»
رضایی همچنین در آیین کلنگ‌زنی واحد آموزشی بخش ارد افزود: «این واحد آموزشی شش کلاسه، در زمینی به مساحت ۲۳۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۷۵۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت و تعامل دولت و خیر محترم مدرسه‌ساز بخش ارد، آقای فرج فرجی، ساخته خواهد شد.» اعتبار ساخت این مدرسه ۶ کلاسه ۵۰ درصد از اعتبارات دولتی و ۵۰ درصد آن از محل کمک خیرین تامین شده است.

افنناح نمایندگی ورزش و جوانان ارد

نمایندگی اداره ورزش و جوانان نیز در سفر فرماندار و مسئولین به این بخش افتتاح شد. بعد از نمایندگی اداره ثبت احوال، بهزیستی و جهاد کشاورزی، این چهارمین ارگان دولتی است که در مرکز بخش ارد راه‌اندازی می‌شود.

دو افتتاح و سه کلنگ‌زنی دانشکده علوم پزشکی در ارد
در ادامه برنامه‌های امروز هفته دولت، دو افتتاح و سه کلنگ‌زنی در حوزه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش در بخش ارد و روستای زینل‌آباد با حضور اصغر فرودی، فرماندار گراش، دکتر محمدجواد محقق، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی گراش، و با همراهی مسئولین شهرستان انجام شد. پروژه پانسیون پزشک ارد با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان با زیربنای ۱۰۰ متر مربع با مشارکت دانشکده علوم پزشکی و خیرین؛ و خانه بهداشت روستای زینل‌آباد با زیربنای ۱۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان توسط خیرین افتتاح شد.

مرکز جامع سلامت ارد نیز در زیر بنای ۷۶۰ متر مربع با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی کلنگ‌زنی شد. کلنگ پایگاه بهداشت ارد نیز در زیربنای ۲۴۰ متر مربع با اعتباری بالغ ۳۲۰ میلیون تومان صبح امروز به زمین زده شد. همچنین دو پانسیون پزشک مجزا با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان از اعتبارات دانشگاه در زیر بنای جمعا ۲۰۰ متر مربع کلنگ‌زنی شد.

 

دکتر رادفر، قائم مقام معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش، در خصوص مرکز جامع سلامت ارد گفت: «با توجه به اینکه فضای کنونی تقریبا قدیمی شده است و فضای کافی نیز موجود نیست، ساختمان جدید از محل اعتبارات وزارتخانه، استانداری، سه درصد نفت و گاز و خیرین تامین خواهد شد. در این محل، سه اتاق برای پزشک، چهار اتاق برای مراقبین سلامت، اتاق بهداشت محیط، تغذیه، واکسیناسیون، مسئول مرکز و تاسیسات ساخته خواهد شد.»

رادفر یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مرکز ارد را شبانه‌روزی شدن این مرکز سلامت دانست و گفت: «از نظر نیرو ما از وزارتخانه پیگیر هستیم تا نیروی سازمانی بگیریم، ولی قبل از آن باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم که مهمترین آن محل اسکان پزشک است که با ساخت دو پانسیون کار انجام می‌شود. با آمدن نیرو ساعات کاری مرکز نیز می‌تواند افزایش پیدا کند.»

دکتر محقق نیز در تکمیل صحبت‌های دکتر رادفر رو به مردم ارد خواستار همیاری و همکاری بیشتر از سوی مردم شد و گفت: «در پروژه‌های گراش به حمدالله خیرین بزرگی ما را یاری می‌دهند، از جمله بیمارستان گراش. شنیده می‌شود که دوستان در ارد می‌روند در شهرها و روستاهای دیگر کار خیر را انجام می‌دهند، ولی حاضر به این کار در شهر خود نیستند. ما می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و تحول بزرگی ایجاد کنیم، به شرط اینکه خیرین بزرگ هم ما را یاری دهند. ما قبلا خدمت خیرین رسیدیم و استقبال نشده است. من استدعا دارم عزیرانی که توان مالی دارند، ما در بخش بهداشت و درمان ارد یاری دهند. برای خرید آمبولانس بخشی از هزینه را خیری تقبل کرده است که مابقی از محل دانشکده تامین می‌شود تا آمبولانس خریداری شود.»

کلنگ پروژه گازرسانی به آغصه و زینل‌آباد به زمین زده شد
در بخش پایانی سفر مسئولان شهرستان به بخش ارد در چهارمین روز از هفته دولت، کلنگ گازرسانی به روستاهای بخش ارد شامل روستاهای آغصه و زینل‌آباد با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان به زمین زده شد.
محمدعلی عطاریان، رییس اداره گاز شهرستان گراش، در رابطه با این پروژه گفت: «آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای آغصه و زینل‌آباد از بخش اَرَد شهرستان گراش با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۶۲ میلیون تومان کنلگ‌زنی شد. عملیات اجرایی آن شامل ۲۶ کیلومتر شبکه فلزی و پلی اتیلن و نصب یک ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۱۰.۰۰۰m3/h است.، با اتمام این پروژه، با توجه به ۲۹۱ خانواری که از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد، هر سال ۵۲۸ لیتر صرفه‌جویی نفت سفید نیز خواهیم داشت.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top