- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

گزارش خدمات بنیاد شهید گراش به خانواده شهدا و ایثارگران

هفت برکه(گریشنا): رییس بنیاد شهید گراش اشتغال‌زایی برای ۲۴ نفر، تامین وام ازدواج ۳۲ نفر و تامین ۳۵۰ میلیون اعتبار برای گلزار شهدا را مهمترین فعالیت‌های این اداره در سال گذشته اعلام کرد.

به گزارش شیدا شرقی خبرنگار هفت برکه، ششم شهریور ماه ۹۶ در پنجمین جلسه شورای اداری گراش در سال جدید صادق نوروز، رییس بنیاد شهید گراش گزارشی از عملکردیک سال گذشته را برای حاضرین ارائه داد.

نوروز: اشتغال‌زایی برای ۲۴نفر  ایثارگر گراشی در سال گذشته

صادق نوروز، رییس بنیاد شهید گراش در پنجمین جلسه شورای اداری با بیان اینکه سال گذشته به ۸۴ نفر وام پرداخت شده است گفت:«در سال گذشته ۸۴ نفر را برای وام صندوق بدون سود معرفی کردیم، این وام تنها ۴درصد کارمزد داشت، مجموع مبلغ وام ۹۱۶ میلیون تومان بود که در غالب وام بدون ضامن از طریق بنیاد به حسابشان واریز شد که طی اقساطی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان از حقوق‌شان کسر می‌شود.»

رییس بیناد مسکن گراش اشاره‌ای هم به وام ازدواج، علاوه بر وام ازدواج بانک‌ها داشت و گفت: «به ۳۲ نفر وام ازدواج علاوه بر وامی که بانک پرداخت می‌کرد  پرداخت کردیم و در کنار آن بیست و پنج هدیه ازدواج در قالب ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر دو میلیون تومان در نظر گرفته شده بود از طریق بنیاد به حساب آن‌ها واریز شد.۳۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه برای دانشجویان داشتیم که علاوه بر هزینه‌ دانشجویی که بنیاد پرداخت می‌کند برای افرادی که فرزند جانباز ۲۵ درصد به بالا بودن این کمک هزینه هم جهت تقویت بنیه علمی پرداخت شد. ۲۳۰ میلیون تومان توسط بنیاد شهید به دانشگاه جهت شهریه دانشجویی پرداخت شده است.»

نوروز در مورد گلزار شهدای گراش گفت: «مکان گلزار شهدا وقتی ما وارد شهر شدیم اسکلت بود که با حمایت فرماندار شهرستان و معاون فرمانداری با رایزنی‌های خوبی که با مدیرکل استان صورت گرفت خوشبختانه مبلغی بالغ ۲۰۰ میلیون تومان برای سقف گلزار شهدا هزینه شد که امیدواریم در سال جدید با رایزنی خوبی که فرماندار انجام داده‌اند ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل نفت و گاز انجام شود و رشد خوبی را شاهد خواهیم بود. در این زمینه استان هم قول ۱۵۰ میلیون تومانی به ما داده است که جمعا ۳۵۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که ۳۰ درصد دیگر گلزار شهدا پیش رود تا دغدغه این مکان هم برای خانواده شهدا و هم مسئولین از بین برود.»

رییس بنیاد شهید گراش در پایان به اشتغال ۲۴ نفر ایثارگر در سال جدید اشاره کرد و اظهار داشت: «سال گذشته چهار نفر از بین ایثارگران شهرستان گراش در آموزش و پرورش استخدام شدند که جا دارد از ذبیح الله رضایی، رییس آموزش و پرورش گراش تشکر کنم. بیست فقره پروانه کسب بدون دریافت هزینه نیز صادر شد که اگر با چهار استخدامی حساب کنیم ما ۲۴ نفر را اشتغال‌زایی کردیم. این افرادی که پروانه کسب دریافت کرده‌اند نیز مشغول کار شدند. هفت میلیون تومان کمک بلاعوض به افرادی که از لحاظ مالی مشکل داشتند پرداخت کردیم و هشت جانباز زیر ۲۵ درصد حقوق بگیر شدند. وام مسکن قبلا هفده فقره بود امسال ۳۲ فقره شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم. مبلغی ۱۸ میلیارد ریال بدون سود با کارمزد ۴ درصدی انجام شده است. هر فقره وام در سطح شهرستان ۶۰ میلیون تومان و در روستاها ۳۵ میلیون تومان بود.
از لحاظ رشد مسکن چهارمین شهرستان استان هستیم.»

دو اردوی ۱۲۰ نفره به مشهد مقدس  و یک اردو به مناطق جنگی که ۲۱ میلیون تومان هزینه داشت از دیگر برنامه‌هایی بود که رییس بیناد شهید به آن اشاره کرد.

در  پایان به مناسبت روز کارمند از دکتر فوزیه کاظمی به عنوان کارمند نمونه این اداره تقدیر شد.

[1]