بستن

فرماندار گراش: در چهار سال ۱۰۵ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است

هفت برکه(گریشنا): در پنجمین جلسه شورای اداری سال ۹۶ شهرستان گراش از ۳۳ کارمند نمونه شهرستان به مناسبت روز کارمند تقدیر شد.

به گزارش هفت برکه، صبح  ششم شهریور ماه ۹۶ پنجمین جلسه شورای اداری در سال جدید که اولین جلسه شورای اداری در دولت دوازدهم نیز بود با حضور اصغر فرودی، فرماندار گراش، سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه و مسئولین نظامی و انتظامی، مسئولین ادارات و نهادهای دولتی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد. در این جلسه صادق نوروز، رییس بنیاد شهید و احمد حسن‌نژاد، رییس اداره ورزش و جوانان گراش به ارائه گزارش عملکرد سال ۹۵ پرداختند و همچنین از ۳۳ کارمند نمونه و یک مدیر نمونه شهرستان گراش به مناسبت روز کارمند در پایان جلسه شورای ادارای تقدیر شد.

فرماندار: مسئولین در مساجد حضور داشته باشند

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش در پنجمین جلسه شورای اداری در ابتدا سخنان خود اشاره‌ای به جلسه مقام معظم رهبری با هیات داشت و گفت: « نکات بسیار مهمی که مقام معظم رهبری در جلسه با هیات دولت فرمودند بحث مردم داری بود که باید سرلوحه کار مدیران قرار گیرید، دیشب در یکی از مساجد ائمه جماعت از عدم حضور مدیران در مسجد و ارتباط با مردم گلایه داشتند، تقاضایی که از همه حاضرین در جلسه شورای اداری دارم این است که به صورت چرخشی در مساجد حضور پیدا کنند و از قبل با ائمه جماعت و هیات امنا هماهنگ کنند تا اطلاع رسانی شود و اگر مردم سوالی دارند تا مطرح شود. بسیاری از کارهایی که شما انجام می‌دهید یا به گوش مردم نمی‌رسد یا هم مردم توجیه نیستند این امر باعث می‌شود مردم توجیه شوند.»

فرودی در ادامه با بیان اینکه شرایط حاکم بر کشور قبل از دولت یازدهم شرایط خوبی نبود افزود: «در هفته دولت قرار داریم که مصادف هم است با پایان کار دولت یازدهم و آغاز دولت دوازدهم، اگر به چهار سال قبل بازگردیم می‌بینیم که در ابتدای دولت یازدهم چه شرایطی به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و روابط بین الملل و… در دولت حاکم بود و دولت با این شرایط کار را شروع کرد و به حمدالله موفقیت‌های چشم‌گیری هم در حوزه‌های مختلف داشت. امروز با شروع دولت دوازدهم بسیاری از مشکلاتی که در آن زمان داشتیم را دیگر نداریم. شرایط برای کار و فعالیت آماده است و با حمایت مقام معظم رهبری و تدبیر و حکمت ریاست محترم جمهور و تدبیر دلسوزانه نظام یک شرایط بسیار خوبی امروز برای نظام مقدس جمهوری فراهم شده است تا بتوانند بسیاری از نگرانی‌ها و مشکلات را در آینده کاهش دهند. ثبات اجتماعی و اقتصادی کشور اقتدار نیروهای مسلح ما امروز با مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و سیاست‌های که ایجاد شد شرایط بسیار مناسبی برای کشور ایجاد شده است. ثبات و کاهش نرخ رشد تورم و رشد اقتصادی دو رقمی که برای اولین بار در کشور که در سال گذشته رقم خورد، بهبود صادرات نفتی، بهبود روابط بین الملل، مثبت شدن تراز بازرگانی، اقلیمی شدن اقتصاد که به حمدالله امروز به وجود آمده و زمینه برای توسعه و جهش بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم است که کار ما و شما به عنوان کارگزاران این نظلام را در چهار سال آتی بسیار مضاعف می‌کند.»

سهم ۷۵ درصد دولتی و  ۲۵ درصد خیرین و سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها

فرماندار گراش پروژه‌های انجام شده در دولت یازدهم را بالغ بر ۱۰۵ میلیون دانست و بیان گرد: «در سطح شهرستان هم به حمدالله با زحمات شما عزیزان کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است. در این چهارسال تا به امروز بالغ ۱۰۵ میلیارد تومان پروژه سطح شهرستان به بهره‌برداری رسیده است که ۲۵ درصد آن از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خیرین و مابقی از محل اعتبارات دولتی تامین شده است. در همین هفته دولت ظرف همین شش ماه ما قریب ۵۳ میلیارد تومان را کلنگ‌زنی یا افتتاح کرده‌ایم که ۹ میلیارد تومان آن افتتاح و ۴۴ میلیارد تومان هم در سطح شهرستان در این ایام کلنگ‌زنی شده است.»

ساخت ساختمان اداری برای سه اداره دیگر از دیگر مسائلی بود که فرودی به آن اشاره کرد و گفت: «در این چهار سال قریب ۹ اداره را در سطح شهرستان راه‌اندازی کرده‌ایم که در خصوص احداث ساختمان اداری دو اداره مراحل ساخت ساختمان آن در مراحل پایانی است و سه اداره دیگر هم جدیدا شروع به کار کرده است. مجتمع اداری هم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان مجددا شروع شده است. بعضی از ادارات مثل هواشناسی، تامین اجتماعی و گواهی‌نامه را در دستور کار داریم که با کمک امام جمعه، نماینده و شورای شهر بتوانیم راه‌اندازی کنیم. تقویت چارت اداری و سازمانی بعضی ادارات مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تامین خودرو برای بعضی ادارات انجام شده است.»

سرمایه‌گذاری اولویت ماست

اصغر فرودی با اعلام اینکه تا سال آینده در دولت تدبیر هیچ روستای بدون گازی نخواهیم داشت اظهار داشت: «در سال گذشته در بخش عمرانی ۸ میلیارد تومان برای گاز ارد هزینه کردیم که تا دهه فجر به بهره‌داری می‌رسد. یک میلیارد تومان در بخش توسعه گازرسانی انجام شده که امیدوارم هیچ جایی بدون گاز نباشد. در بخش مرکزی هم کلنگ‌زنی انجام شده است که اعلام می‌کنم در دولت تدبیر و امید در یکسال آینده  روستای بدون گازی نخواهیم داشت.»

او در پایان گفت: «امسال سیاست ما همانطور که امام جمعه هم تاکید کردند بحث سرمایه گذاری است. این سرمایه‌گذاری است که باعث تولید و اشتقال می‌شود، ما برای پیشرفت راهی نداریم جز سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌های لازم آماده است و مسئولین شهرستان هم آماده همکاری هستند. در پایان به همه کارمندان عزیز و زحمتکش روز کارمند را تبریک عرض می‌کنم که با این حقوق اندک  در خدمت ادارات و مردم هستند. باید تعاونی مسکن عمومی تشکیل شود که از این ظرفیت‌ها برای خانه‌دار شدن افرادی که فاقد مسکن هستند استفاده شود، تسهیلاتی که راه قانونی دارد و باید برای این عزیزان فراهم شود این را ما دنبال می‌کنیم و خودشان هم دنبال کنند.»

شاهچراغ: توزیع متوازن بودجه از عملکردهای خوب فرماندار است

سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه گراش با اشاره به اینکه هر حکومتی در طول مسیر حرکت خودشان آفاتی را دارند گفت : «آفت در نظام یک نظام ارزشی را به یک نظام ضد ارزش تبدیل می‌کند. نگاهی به ابتدای انقلاب داشته باشید ببینید ایا ارزش‌‌هایی که در ابتدا وجود داشت هنوز هم وجود دارد یا خیر؟ ابتدای انقلاب نمایندگان و مدیران خدمت به مردم و انقلاب را وظیفه خود می‌دانستند آیا امروز این دید در بین مدیران وجود دارد؟ آیا نجومی بگیران ارزش تلقی می‌شوند؟ افکار عمومی می‌تواند این را که ارزش‌ها به مرور زمان به ضد ارزش تبدیل شده است بهتر  قضاوت کنند.»

امام جمعه گراش با بیان اینکه آفت‌ها و آسیب‌های مدیریت را باید شناخت و نباید گذاشت آفت‌ها در سیستم مدیریت رشد کند افزود: «آفات مثل آفات فرهنگی، اقتصادی، اداری و اجتماعی می‌تواند گریبان گیر این حکومت و حکومت سابق بوده باشد. باید ابتدا این آفت‌ها شناسایی شود و در جهت رفع این آفات‌ها و حفظ نظام تلاش کنیم. آفت فرهنگی مثل خرافات، تحریف، چاپلوسی و تملق که ممکن است در بین بعضی از ما وجود داشته باشد، آفت اداری مثل خدمتگزاران نالایقی که شایستگی یک پست و مقام را ندارد بخاطر ارتباطات در آن پست قرار دارد، تکبر و امتیاز طلبی و رشوه و بی عدالتی از این موارد است. کبر و غرور یکی از افت‌های بزرگ در عرصه مدیریت است. آفات اقتصادی هم بسیار با اهمیت است، ابتدای انقلاب نهادهای انقلابی که شکل گرفتند در جهت محرومیت زدایی بودند و بحث فقر و بیکاری که بسیار مهم هستند اساسی‌ترین آسیبی هستند که می‌توانند به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند. در کنار شناخت آفات متعدد مردم داری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مردم داری یکی از ویژگی‌های بارز یک مدیر نمونه است. بین مردم و مسئولین نباید فاصله باشد.»

شاهچراغ توزیع عادلانه بودجه و توسعه متوازن شهرستان را از عملکرد خوب فرماندار دانست و بیان کرد: «در شهرستان گراش مجموعه اداری و مدیریت کلان انصافا در طول این مدتی که من در گراش بودم در بحث توزیع عادلانه بودجه در شهرستان دقت وافی داشتند تا عدالت همه جانبه رعایت شود. این یکی از اقدامات خوبی است که در این سه چهارساله از طرف ادارات شهرستان شاهد بوده‌ایم.»

حسن‌نژاد: هشت نفر از گراش به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند

احمد حسن نژاد رییس اداره ورزش و جوانان گراش یکی دیگر از سخنرانان پنجمین جلسه شورای اداری گراش بود که گزارش عملکردی  اداره ورزش را در سه بخش ورزش علمی، قهرمانی و ساختاری ارائه داد.

حسن‌نژاد در بخش اول سخنان خود به سطح آموزش و علمی ورزش گراش اشاره داشت و گفت: «اگر ورزش همراه با علم و دانایی نباشد رشد نخواهد داشت، به همین خاطر ما بحث آموزش را فعال کردیم و پیشرفت صدرصدی در بحث آموزش داشتیم. تعدادی از کلاس‌ها در سطح بالا مثل مربیگری هندبال، تنیس روی میز در مراکز استان و بعضی‌ها در گراش برگزار کردیم. در بحث آموزشی در باشگاه‌ها که رسمی هستند و با مجوز از اداره کل هستند رشد صدرصدی داشتیم. گراش در بین نه شهرستان دیگر فارس مقام اول نقطه عملکرد باشگاه‌ها را بدست آورده است که افتخاری بود برای جامعه گراش.»

رییس اداره ورزش و جوانان بخش دوم سخنان خود را با مطرح کردن ورزش قهرمانی ادامه داد و افزود: «در سال گذشته۲۵۰ تا ۳۰۰ مدال قهرمانی در سطح استان داشتیم، کونگ‌فو آقایان در کشور مقام داشتند همین چند روز پیش و در بخش تنیس روی میز هم سه سال قبل جز شهرستان سوم بودیم ولی پارسال مقام دوم را در شهرستان کسب کردیم و امسال این ادعا را داریم که شهرتان گراش در سه مقطع جوانان، نوجوان و امید رقیب نخواهد داشت. امسال دو ملی پوش هم به جامعه تحویل دادیم. در بخش فوتبال هم تیم نوجوانان هلال احمر هم به لیگ دسته یک کشور صعود کردند که در ماه‌های اتی هم مسابقات برگزار می‌شود. پرس سینه نیز یکی از ورزش‌هایی است که هیات گراش جز شهرستان‌های برتر استان بوده است.  هیات کوهنوردی هم که برای اولین بار حمزه حسینی صعود به قله شش هزار متری دماوند را داشتند. دو سوارکار از گراش در اردوی تیم ملی داریم که اگر شرایط محقق شود و ناظر تایید کنند مسابقات ملی را در گراش برگزار کنیم. تا به الان هشت نفر از گراش در بخش بانوان و آقایان به اردوی تیم ملی دعوت شدند که این پیشرفت خوبی است. تیم شنای گراش در لیگ دسته دو بود که الان به لیگ برتر صعود کرده است.»

او در پایان گفت: «در بخش ساختاری که مجموعه محبی ۱۸ سال بود که راکد بود و کاری انجام نمی‌شد و امسال بعد از ۱۸ سال شروع به کار مجدد کرد و انتظار داریم با یاری فرماندار امسال تا دهه فجر افتتاح شود تا جوانان به آرزوی دیرینه دو دهه اخیر خود برسند. در فداغ دو زمین چمن مصنوعی در حال کار شدن است و سالن دو هزار نفری ارد هم با عتبار تامین شده ۱۵۰ میلیون تومان ادامه کار انجام می‌شود. پیگیری ساخت خانه جوان مقرر شد که راه و شهر سازی و بنیاد مسکن زمین در اختیار قرار دخند تا دهیاران سه منطقه فداغ، خلیلی و ارد هم صاحب خانه ورزش و جوانان شوند.»

کارمندان نمونه شهرستان در سال ۹۶

در پایان جلسه فیروز زارع، فرمانداری گراش، محسن جازک، بخشداری مرکزی گراش، فوزیه کاظمی گراشی، بنیاد شهید، دکتر سروش اسدی، دامپزشکی، علی‌اکبر انصاری، علی شیرپور، اداره امور مالیاتی، نادر شهریاری‌زاده، مصطفی عظیمی، اداره ثبت اسناد و املاک، مریم پای‌برجای، مدیریت آموزش وپرورش، اسماعیل بلبلی، اداره صنعت، معدن و تجارت، مجتبی راستی، بیمارستان گراشف اکبر شکاری، هلال احمر، محمد مریمی، اداره راه و شهرسازی، احمد افراشته، محمد غلامی، مدیریت جهاد کشاورزی، کیخسرو سهیلی، لیلا بهادرپور، اداره بهزیستی، علی‌اکبر یوسفی، اداره گاز، ثریا انصاری، دانشکده علوم پزشکی گراش، قدرت‌الله سعیدپور، اداره مخابرات، مهدی سالاری، مسعود سالاری، اداره ورزش و جوانان، حسن بانشی، شهرداری گراش، بهرام دوست روشن، بنیاد مسکن، معصومه فروزان، اداره ثبت احوال، غلامرضا حیدری، امیررضا امیرعضدی، مصطفی شادرام، اداره منابع طبیعی، کریم زمانی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سروان حمید گورکانی، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، مرتضی سالاری، نظام مهندسی گراش، مرتضی زارعی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و  مدیر نمونه شهرستان، صادق نوروز، رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گراش به مناسبت روز کارمند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top