بستن

حفظ قرآن در آرامش سبز روستا

گریشنا (هفت‌برکه): فعالیت شعبه‌ی جدید مجمع‌القرآن فاطمیون گراش در روستای شیخ شبان شهرکرد با برگزاری یک دوره حفظ شبانه‌روزی حفظ کل قرآن کریم کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی مجمع‌القرآن، شعبه‌ی شبانه‌روزی مجمع‌القرآن فاطمیون گراش پس از درخواست جامعه قرآنی روستای شیخ شبان شهرکرد در این دیار سادات‌نشین شهیدان و روستای نمونه‌ی ایثارگری کشور راه‌اندازی شد. تربیت مربی و حافظ کل قرآن، اجرای طرح‌های حفظ شبانه‌روزی و طرح تسنیم مجمع‌القرآن، ایجاد تعاملات هر چه بیشتر میان قرآنیان شیخ شبان و مجمع‌القرآن فاطمیون گراش از اهداف راه‌اندازی این شعبه است. سیداحمدرضا احمدی، از حافظان سال‌های پیش موسسه مجمع‌القرآن نیز با حکمی از طرف حجت‌الاسلام سعید بصیری، مسئول موسسه به ‌عنوان مدیر این شعبه منصوب شد.

 

دوره حفظ قرآن در شعبه جدید

به عنوان اولین فعالیت این شعبه، دوره حفظ شبانه‌روزی حفظ کل قرآن کریم ویژه‌ی برادران برگزار می‌شود. ثبت نام در این دوره که همراه با امکانات خوابگاهی و رفاهی برگزار می‌شود، تا ۱۵ شهریور مهلت دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با شماره‌های ۰۷۱۵۲۴۴۵۴۴۵ و ۰۹۱۳۷۰۲۶۸۵۲ تماس بگیرند.

به نوشته‌ی روابط عمومی موسسه مجمع‌القرآن، روستای زیبای شیخ شبان با تقدیم ۸۵ شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی در فاصله ۳۹ کیلومتری شمال غربی مرکز استان شهرکرد و به تابعیت شهرستان بِن در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده‌رود واقع شده است. تقریباً دورتادور روستا را کوه‌های بلند و زیبا احاطه کرده و دارای مرتعی سرسبز با چشمه‌سارهای گوارا و خنک کوهستانی در جنوب است.

روستای شیخ شبان به لحاظ وجود حرم امامزاده محمد و سکونت سادات شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از گذشته به عنوان نجف اشرف چهارمحال و بختیاری شهرت یافته است. مرقد امامزاده سید بهاءالدین محمد، از فرزندان حضرت حمزه بن موسی بن جعفر الکاظم، امام هفتم شیعیان، در دره‌ای زیبا و دهانه کوه بلند و سرسبزی در ۲ کیلومتری جنوب غربی این روستا واقع شده و به عنوان یکی از امامزادگان صحیح‌النسب و مهم‌ترین کانون‌های فرهنگی، زیارتی و گردشگری استان و منطقه، از دیرباز پذیرای سالیانه هزاران زائر و گردشگر از اطراف و اکناف است. کلمه «شیخ شبان» به معنای «چوپان بزرگوار» است که یکی از القاب امامزاده سید بهاءالدین محمد هم محسوب می‌شود.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

  1. ضمن قدردانی از مسولین مجمعالقرآن لطفا بفرمایید هزینه فعالیت در شهر کرد از خیرین گراشی است یا از جای دیگر است اگر از خیرین گراش تامین می‌شود آیا آنان راضی هستند که پولشون در جای دیگر خرج شود

  2. در پاسخ به جناب آقا رضا ؛
    از نوع بیانتون معلومه از همون اول موضعتون رو مشخص کردین، وگرنه قدردانی که بدون شناخت از مجموعه و نوع فعالیتش و…باشه معنی و مفهومی نداره ، به نظرم اگر نحوه درآمد مجموعه رو خواسته بودین به تمام سؤالاتی که دارین میرسیدین، ضمن اینکه در این موضوع چون اصل فعالیت قرآنی مد نظر هست برای ترویج این فرهنگ بومی یا غیر بومی جایگاهی نداره.به عبارتی خیّری که هزینه رو وقف ترویج فرهنگ قرآنی میکنه مگر میتونه در حوزه ذهن خودش و خواسته ی شخصی و حیطه ی یک شهرستان محدود بشه،؟! هرچند که این امکان در خود شهرستان هم وجود داره و اغلب غیر بومی ها بهره مند میشوند .علی الظاهر هم زیبنده و در شان و دور از منزلت و فهم انسان خیّر هم نیست که چنین دیدگاه محدودی رو داشته باشه.

    البته تا حدی حق میدم نه اینکه متاسفانه اخبار بزن و بچاپ و دررو …از همه جا و همه جوره به گوش میرسه کلا ما خودمون مدافع همه چی دیگران شدیم یا میدونیم.

    ضمن اینکه معتقد هستم این مجموعه هم عاری از اشکال و خطا نبوده و نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top