- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

زارع فقط یک هفته شهردار گراش ماند

هفت‌برکه (گریشنا): عمر همکاری غلامعباس زارع، شهردار گراش، با شورای پنجم فقط یک هفته بود. سه‌شنبه هفتم شهریورماه، استعفای شهردار روی میز شورای جدید آمد تا یازدهمین شهردار گراش بعد از دو سال و نیم از گراش راهی آباده شود.

به گزارش حجت عابدی در رخداد گراش، علی‌رضا بیات‌پور، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری فارس، خبر معرفی غلامعباس زارع شهردار گراش به عنوان شهردار جدید شهر آباده را تایید و از شورای اسلامی شهر گراش خواسته است تا شهردار جدید را معرفی کنند.

مصطفی خورشیدی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر گراش، انتخاب زارع به عنوان شهردار گراش را پس از برگزاری جلسه ۷ ساعته عنوان کرد و اظهار داشت: «اعضای شورای شهر برای انتخاب زارع به عنوان شهردار یک جلسه هفت‌ساعتی برگزار و دغدغه‌ها و استراتژی توسعه و آبادانی شهر را بحث و بررسی و در نهایت شهردار را ابقا کرد.»

شورای اسلامی شهر ۷ شهریورماه در حالی که حبیب‌الله مهرابی در تهران حضور داشت، با چهار عضو برای معرفی شهردار جدید نشست فوق‌العاده برگزار کرد. به گفته فوزیه ناصری، سخنگوی شورای اسلامی شهر، در یک جلسه دوساعته، اعضای شورا عبدالحسین مهروری را به عنوان سرپرست شهرداری گراش انتخاب کردند. از روز چهارشنبه ۸ شهریورماه دوباره گزینه‌های شهرداری گراش روی میز شورای شهر چیده می‌شود.

غلامعباس زارع یکم شهریور ماه پس از برگزاری چند جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر در دوره پنجم با چهار رای از پنج رای نمایندگان مردم در شورا به عنوان شهردار گراش در سمت خود ابقا شد. اما دو روز بعد خبر انتخاب او به عنوان شهردار آباده منتشر شد. اما چطور زارع در طی دو روز از گراش دل کند و به شورای آباده برای انتخاب خود جواب مثبت داد؟

بر اساس اعلام نظر حبیب‌الله مهرابی، یکی از حامیان اصلی شهردار گراش، جلسه پنجشنبه دوم شهریورماه شورای شهر با شهردار که بدون حضور او برگزار شده است، در تغییر تصمیم زارع موثر بوده است.

اما مصطفی خورشیدی، نایب‌رییس شورا، در مطلبی در فضای مجازی اعلام کرد جلسه روز پنج‌شنبه با حضور زارع، «با نهایت احترام و آرامش برگزار شد … با توضیحات شهردار رسمی شهر، کارهای عقب‌مانده در این چند روز بررسی و به اتفاق منتخبین شورا، به برخی از سئوالات ارباب رجوع پاسخ داده شد… پس مثل گذشته، جلسه‌ی کاری شورا با شهردار بوده و هیچ سخن دیگری رد و بدل نشده.» » خورشیدی صورتجلسه و مصوبات این جلسه را هم به فضای مجازی ارسال کرد.
هم‌زمان با خبر انتصاب غلامعباس زارع، کانال جهرم فردا خبر داد حسین قائدی، شهردار پیشین گراش که شش سال در دوره‌های سوم و چهارم شورای شهر شهرداری گراش را بر عهده داشت، به سمت شهرداری جهرم انتخاب شده است. قائدی بعد از گراش، سه سال شهردار زرقان بود.

[1]
غلامعباس زارغ – شهردار پیشین گراش