بستن

تا غدیر در کتابخانه مهمان نوبهار باشید

گریشنا (هفت‌برکه): از امروز تا عید غدیر، یک‌شنبه ۱۹ شهریور، مهمان عزیز نوبهار برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش و دریافت کتاب برای کودکان هستید.

به گفته‌ی حسن رهبر، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش، به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر، عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش تا روز یک‌شنبه ۱۹ شهریورماه رایگان است: «هزینه‌ی عضویت در کتابخانه‌های عمومی را جناب آقای حاج عزیز نوبهار، فعال فرهنگی و اجتماعی شهر متقبل شده‌اند. اداره کتابخانه‌های عمومی ضمن تشکر از اقدام فرهنگی و شایسته ایشان، از عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، به ویژه خانواده‌های محترم، برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی دعوت می‌کند.»

رهبر در ادامه درباره‌ی اهدای کتاب کودک از طرف نوبهار نیز می‌افزاید: «با مساعدت آقای نوبهار، ۱۰۰ عنوان کتاب هم به کودکان تا سنین ششم ابتدایی اهدا خواهد شد. بدیهی است که ۱۰۰ نفر اول صاحب کتاب‌ها خواهند شد. پس از خانواده‌ها دعوت می‌کنیم فرزندان خودشان را هم برای عضویت در کتابخانه همراه بیاورند.»

عزیز نوبهار نیز در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه تاکید می‌کند این کار را در ادامه‌ی طرح‌های قبلی در مورد کتاب و کتابخوانی انجام می‌دهد: «کتاب پایه آگاهی است. هدف ما سوق دادن مردم به سمت کتاب و کتابخوانی است. دوست دارم مردم، بخصوص کودکان، برای چند ساعت هم که شده سرشان را از موبایل و تبلت بیرون بیاورند و در کتاب فرو کنند. به هیچ وجه منکر اهمیت فضای مجازی نیستم، ولی کتاب چیز دیگری است.»

عزیز نوبهار پیش از این نیز طرح‌هایی همچون «یک کتاب، یک کباب» و «برات کتاب» را اجرا کرده است (خبر در گریشنا)، و قصد دارد همچنان آنها را ادامه بدهد. این دوستدار کتاب می‌گوید: «من هم از اداره کتابخانه‌های عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه و تمام نهادها و افراد فرهنگی دیگری که در این زمینه ما را یاری می‌کنند، درخواست می‌کنم همکاری و راهنمایی‌شان را ادامه دهند تا بتوانیم این طرح‌های تشویقی را هرچه بهتر و بیشتر گسترش بدهیم.»

رهبر، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی، می‌گوید سه کتابخانه در سطح شهرستان از امروز آماده ثبت عضویت رایگان هستند: «من و همکاران هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ در خدمت همشهریان هستیم، به جز پنج‌شنبه‌ها که تا ظهر حضور داریم.» او آدرس و شماره تماس کتابخانه‌ها را نیز برای یادآوری اعلام می‌کند: کتابخانه آبشار اندیشه، واقع در بلوار رسالت، فرهنگسرای آبشار اندیشه گراش، تلفن ۵۲۴۴۸۹۷۹؛ کتابخانه مرکزی، واقع در خیابان مخابرات، طبقه فوقانی پاساژ امام حسین (ع)، تلفن ۵۲۴۴۲۲۳۰؛ و کتابخانه ابن سینا ارد، واقع در ارد، شهرک اسلام‌آباد، حسینیه ابوالفضل (ع).

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

  1. سلام قولامن رب رحیم
    مثل ادوار گذشته اقدامتون قابل تمجید می باشد چراکه فقر فرهنگی ومطالعه ،به مراتب مضرتراز فقرمادی است که امروزه گریبانگیر نوجوانان (باهدردادن عمرشان درفضای مجازی)می باشد.
    امیدوارم با این خیرمفیدتون،نوجوانان از ظلمت های مجازی به سوی نورعلم آموزی وکتابخوانی گرایش یابندکماآنکه امام باقرع فرمود :العلم کالنور:علم همانند نوراست.
    همیشه موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top