بستن

سالانه ۱۶۶۰ تن گوشت قرمز در گراش تولید می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): با افتتاح فاز دوم یک واحد پرواربندی گوساله ارژنگ، ظرفیت تولید گوشت شهرستان گراش به سالانه ۱۶۶۰ تن رسید.

به گزارش هفت‌برکه، امروز سیزدهم شهریورماه، در ادامه برنامه‌های هفته دولت، مرحله دوم واحد پرواربندی ۵۰۰ راسی گوساله در شهرک صنعتی متعلق به آقای ارژنگ با حضور اصغر فرودی، فرماندار گراش؛ فرسوده، معاون فرماندار؛ مسئولین انتطامی و نظامی؛ جوکار، رییس اداره جهاد کشاورزی؛ اعضای شورای شهر و جمعی از روسای ادارات شهرستان گراش افتتاح شد.

تولید گوشت قرمز در شهرستان به ۱۶۶۰ تن رسید

مرحله اول این واحد سال ۱۳۷۹ با ظرفیت ۱۵۰ راس در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع افتتاح شده بود. در مرحله دوم طرح توسعه ۱۲ هزار و پانصد متر مربع نیز به میزان اراضی اضافه شد که کل اراضی واگذار شده در این طرح به ۱۷ هزار و پانصد متر مربع رسید. ظرفیت کلی طرح در حال حاضر ۶۵۰ راس است.

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، در رابطه با این طرح گفت: «در دولت تدبیر و امید یکی از مواردی که مورد توجه بسیار مخصوصا از سوی مقام معظم رهبری قرار گرفته است، بحث اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری است، سرمایه‌گذاری باعث تولید و اشتغال می‌شود، و توجه ویژه‌ای باید به این موضوع داشته باشیم. یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران، میزان همکاری و پیگیری در سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی است که در سال جدید قطعا پیگیری می‌شود. همه دستگاه‌ها همکاری لازم برای تسهیل کار سرمایه‌گذاران را داشته باشند.»

به طور متوسط روزانه در این واحد ۴ راس گاو ذبح می‌شود که در مجموع سالانه ۲۱۰ تن به تولید گوشت قرمز شهر اضافه شده است. با این افزایش، تولید سالانه گوشت  قرمز در شهرستان گراش به ۱۶۶۰ تن رسید.

این پروژه قرار بود روز پنجشنه نهم شهریورماه در آخرین روز از هفته دولت افتتاح شود که به دلیل سفر فرماندار یه تهران برای پیگیری امور ادارای، به امروز موکول شده بود. در پایان مراسم از حاضرین با کباب، میوه و شیرینی پذیرایی شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top