بستن

پایان نردبان؛ ۳ نشست تخصصی و تجلیل از ۳۱ رتبه برتر کنکور

هفت برکه(گریشنا): مراسم اختتامیه همایش نردبان با تقدیر از ۳۱ کنکوری برتر در سال‌های ۹۵ و ۹۶  به پایان رسید.

به گزارش هفت برکه، همایش نردبان با سه نشست تخصصی با موضوع توسعه آموزش گراش، هم‌اندیشی دانشجویان شهر و مشاوره تحصیلی در گراش، چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۹:۳۰ دقیقه آغاز شد و شب گذشته شانزدهم شهریورماه۹۶ مراسم اختتامیه همایش نردبان با تقدیر از افتخارآفرینان گراشی در کنکور سراسری سال‌های ۹۵ و ۹۶ با حضور ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش گراش، دکتر احمد عبداللهی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش، عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی و جمعی از معلمان، مدیران مدارس و روسای ادارات در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد. در این همایش از ۲۰ رتبه برتر در کنکور ۹۵ و ۱۱ رتبه برتر در کنکور ۹۶ تقدیر شد.

رضایی: توانمندسازی رسالت اصلی آموزش و پرورش است.

ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، ضمن تشکر از عوامل برگزاری همایش نردبان گفت: «برنامه امشب بخش پایانی همایش نردبان است که با محوریت تقدیر از کنکوری‌ها برگزار می‌شود. با توجه به اینکه موضوع این سلسله بحث‌ها آموزش است و یک طرف ماجرا هم آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان اصلی بحث آموزش است. در هر کشوری از آموزش و پرورش به عنوان مبنای اصلی توسعه یاد می‌شود. وظایف مهمی برعهده آموزش و پرورش است که بحث کنکور و ورود دانش‌آموزان به دانشگاه یکی از وظایف دانشگاه است. متولیان امر آموزش و پرورش وظیفه دارند که به صورت جمعی به این مطالب بپردازند. امروزه محور اصلی نیروی انسانی است و هدف این سرمایه‌گذاری این است که به دانایی ملی دست پیدا کنیم؛ برای ورود به دروازه توسعه ما باید دانش و توسعه را بالا ببریم، این دانش و دانایی باید به صورت همه‌گیر و ملی باشد و دروازه آن هم باید آموزش و پرورش باشد. هرچند سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش جوابش را در طولانی‌مدت دریافت می‌کنیم اما اگر ما این سرمایه‌گذاری را به موقع و خوب انجام دهیم نتیجه آن قابل اطمینان برای همیشه خواهد بود.»

رضایی با اشاره به اینکه توانمندسازی انسان رسالت اصلی آموزش و پروش است، بیان کرد: «هدف اصلی آموزش و پرورش بحث توانمندسازی انسان است. ما باید نسلی بسازیم که به هویت ملی خود علاقمند باشد، در موقع خطر و تهدید نترسد و نبازد بلکه جانبازی کند.»

رییس آموزش و پرورش در مورد وضعیت کنکور در گراش گفت: «در شهرستان گراش به طور اختصاصی در بخش کنکور مشکلات و معضلاتی داریم که همین همایش نردبان یکی از کارهایی است که در جهت آسیب‌شناسی ضروری است. کنکور یک فرایند یکساله نیست، کسی که می‌خواهد برای کنکور برنامه‌ریزی کند باید برنامه حداقل سه ساله داشته باشد. در این فرایند مدرسه، اولیا و موسسات آموزشی آزاد و خصوصی برای کنکور سه رکن اساسی هستند که در این راستا نقش مهمی را ایفا می‌کنند. هرسه مورد در گراش دارای مشکل است، مدارس ما بخاطر ضعف در نیروی‌های آموزشی خوب و کارآمد دارای نقص است، مدرسه ما به خاطر نداشتن نیروهای خوب و کارآمد دچار ضعف است. علیرغم اینکه ما دبیران خوب و ارزشمندی در رشته‌های مختلف داریم ولی در بعضی رشته ها مثل زیست شناسی و دروس عمومی ما ضعف داریم، کار کردن برای کنکور کار حرفه‌ای است که باید در کنار مدرسه انجام شود. موسسات خصوصی ما خیلی موسسات قوی نیستند. ما دست یاری به طرف همه عزیزان دراز می‌کنیم و هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم.»

مهرابی، بیشتر به فکر هدف باشیم تا وسیله برای رسیدن به هدف

دکتر محبوبه مهرابی، سخنران کلیدی همایش نردبان بود؛ او که دکترای جامعه‌شناسی را در رزومه خود دارد، در صحبت‌هایش با اشاره به اینکه نباید به دانش‌آموز برای کنکور استرس وارد کرد گفت: «جامعه، خانواده، تفکیک جنسیتی در جامعه، تجربه زیستی، اشتغال و درآمد، ازدواج، امکانات از ابعادی هستند که باید برای آسیب‌سنجی مورد بررسی قرار گیرد و نمی‌توان فقط آموزش و پرورش را متهم کرد. با استرس وارد کردن بر دانش آموز موافق نیستم و هیچ معنایی ندارد که دانش‌آموز از راهنمایی تا دبیرستان استرس کنکور داشته باشد. چهار سال زندگی دانش آموز می‌شود کنکور. جامعه را نباید به جامعه نخبه و غیر نخبه تقسیم کرد، هر فردی در کاری نخبه است یکی در تحصیل یکی در تربیت فرزند، طبقه‌بندی کاملا اشتباه است. ما بخش اعظمی از جامعه را مدیون آنانی هستیم که تحصیلات آکادمیک ندارند، منتهی تحصیلات به توانایی ما مشروعیت می‌دهد. دانش‌آموزی که سال آخر تمرکزش را روی کنکور بگذارد مطمئنن رتبه زیر هزار می‌شوند. زحمت دوستان برای همایش نشان از دغدغه است، این‌ها هم می‌توانستند مثل خیلی‌های دیگر بی‌تفاوت باشند. بیشتر به فکر هدف باشیم تا وسیله رسیدن به هدف.»

نوبهار: هدف برگزاری نشست توسعه آموزش بود نه جشن

امیرحسین نوبهار، دبیر همایش نردبان در رابطه با همایش نردبان گفت: «به هیچ وجه به دنبال برگزاری جشن نبودیم بلکه سعی کردیم با برگزاری نشست توسعه آموزش باب گفتگو درباره آموزش را باز کنیم که شاید در آینده نتایج مطلوبی از همین گفتگوها شکل بگیرید. در مسئله آموزش سعی کردیم مشاوره تحصیلی را کلید بزنیم که فکر می‎‌کنم خیلی جای کار دارد، بعد از آن هم با برگزاری نشست هم اندیشی دانشجویان گراشی سعی کردیم مقدمه تحول علمی آموزشی را با ورود به جامعه مدنی کلید بزنیم. در این مدت خیلی مورد لطف مسئولین، دبیران و مردم محترم قرار گرفتیم و هر چند ناملایماتی هم از سوی عده‌ای دیدیم. در جلسه‌ای که با حضور ۲۵ نفر از دانشجویان شهر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که شهر ما ظرفیت یک نهاد مدنی فارغ از دولت با دایره موضوع علمی را دارد و قرار است این مسئله را کلید بزنیم. این ظرفیت بیشتر به سمت یک نهاد مدون و چارچوب‌دار و در عین حال چالاک و جمع و جور است و می‌تواند یک تعهد علمی در شهر باشد؛ البته ما نیازمند کمک مسئولین محترم و شورای شهر هم هستیم.»


در ادامه گزارش تصویری نشست‌ها و جشن پایانی همایش نردبان را ببینید:


همچنین می‌توانید این‌جا فیلم‌های ارائه‌شده توسط دبیرخانه نردبان را ملاحظه کنید.

برای مشاهده دیگر فیلم‌ها این‌جا کلیک کنید.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

23 نظر

  1. تبریک به همه فرزندان موفق گراشی و خانواده محترمشان. آفرین ?
    ولی یه سوال؟ اینا چون از نردبان دانش میخواستن برن بالا چادرشون رو کنار گذاشتن؟ که جلو دست و پاشون نباشه!

    1. حالا همینطور مثل دهه ی ۶۰ که به مردم حمله میکردید به نخبگان شهرتون حمله کنید ببینم چی گیرتون میاد. اینا ده سال دیگه با هر پوششی به یه جایی میرسن. شما با این تفکرتون هیچوقت فرصت استفاده از این ها رو پیدا نمیکنین چون از الان دارین باهاشون مقابله میکنین. کاش ما گراشیها اینقدر ظاهربین نبود.

        1. نخبه کشی!!!!! یعنی یه کم مقنعه و شال رو بیاریم جلوتر و مو بپوشونیم که دستور واجب اسلام هست منجر به کشتن نخبه ها میشه؟ حالا چادر پیشکش. عجب!!!!! پس برای همینه که کم کم یکی از شاخصه های هنرمندی و نخبگی بیرون گذاشتن مو شده که کشته نشن و نسل شون منقرض نشه. بد نیست یه سر به دانشگاهها و مراکز علمی کشور بزنید تا زنان وارسته و محجوب و بسیار خاکی و افتاده با درجه استاد ممتازی ببینید که کشته نشدن تا نظرتون عوض بشه

  2. سلام خداقوت
    از تمامی دست اندرکاران این همایش که کاری بس دشوار است تشکر می نمایم. توفیق روز افزون در کار و زندگی از خدای منان برای این عزیزان را دارم

  3. باید خسته نباشیدبگوییم به همه دست اندرکاران جوان این همایش .چون در جریان تلاش یک ماهه این گروه بودم میدانم چقدر زحمت کشیدند و همچنین کارزیبایی که برای گرامیداشت خیر گرانقدر شیخ احمد انصاری انجام دادند بسیار ستودنی بود هرچند این کار باید مسئولین سیاسی اجتماعی مذهبی شهر انجام دهند که متاسفانه دغدغه ای ندارند در این زمینه
    حضور امام جمعه که متولی فرهنگ شهرستان است میتوانست دلگرمی بیشتری برای این جوانان باشد

  4. با تشکر از دانشجویان دلسوزی که با زحمت زیاد این همایش را برگزار کردند.
    چند نکته:
    ۱- ذکر و یاد نام شیخ احمد انصاری(ره) کار خیلی خوبی بود ولی به نظرم بهتر بود روی بنر یک شخصیت علمی گراش بود تا بیشتر تبلیغ علم بود تا ثروت!
    ۲-اگر دانشجویان دلسوز در ایام فراغت تابستان برای مشاوره و برگزاری کلاس تست جهت دانش آموزان آموزش و پرورش را یاری کنند خدمت بزرگی به گراش خواهد بود.
    ۳- به نظرم کمی خواسته یا ناخواسته تبلیغ بد حجابی از طرف مجری و بعضی از برگزیدگان بود!! اگر رفتن دختر من به مدارس لار چنین نتیجه ای در پوشش او داشته باشد هرگز او را به لار نمی فرستم!
    بازهم تشکر فراوان از دست اندکاران همایش

    1. پاسخ۱- اگر مسئولین شهر حداقل یکبار بعد مرگ این عزیز که بیشترین خدمت به آموزش عالی در شهر کرده را ستایش کرده بودند این دانشجوها میتوانستند به گزینه دیگری فکر کنند. حالا هم مثل همیشه جوانها پیشقراول شده اند و یادمان آوردند که یک آدم مهم را در سیاست بازی و مدیربازیها فراموش کرده ایم. چقدر آدم از صدقه سر شیخ احمد به نان و نوا رسیدند اما در یکسال گذشته هیچ کاری نکردند؟

      پاسخ۲- دانشجوهای زیادی به صورت مستقیم در طول سال به مشاوره دانش آموزها میپردازند که شما نمی بینید. بنده مستقیما در جریان این اتفاق خوب هستم و تضمین میکنم این اتفاق خوب دارد می افتد. در نشست هم اندیشی دانشجویان هم قرار شده یک تشکل رسمی برای این موضوع تشکیل شود.

      پاسخ۳- من در برنامه بودم و پوشش مجری رو کامل یافتم. نه بیشتر از قرص صورت ایشان پیدا بود و نه بیشتر از مچ دست و نه یک تار مو. پوشش کاملی بود. در مورد رتبه ها هم ما دختران زیادی داریم که در مدارس شهرهای مختلف ایران درس میخوانند. در لار هم دختر چادری هست، هم دختر بدون چادر. ما چطور جرات میکنیم یک جامعه را اینقدر سطحی قضاوت کنیم؟ این انتخاب شخصی آنهاست و به خانواده هایشان برمیگردد. قطعا ربطی به من و شما ندارد تا زمانی که به جامعه لطمه ای نمیزند.

    2. در رابطه با مورد سوم باید بگم علارغم ادعای دنیادیده بودن مثل همیشه ما چندین سال از ایران عقب تریم. حالا به بچه ها حمله کنید. ببینیم چی گیرمون میاد.

    3. آقای دارشی ما شما رو به عنوان معلم دلسوز همه ی بچه های گراش میشناختیم. از شما بعیده این حرفها. خودتون هم میدونید که ما قبل از لار رفتن هم حجابمون کامل بوده. هرکسی بسته به خانوادش میتونه تصمیم بگیره. اگر دختر شما اینقدر توی پوشش تحت تاثیر اطرافیان قرار میگیره بهتره اصلا جایی نفرستینش. عروسی هم نفرستین چون ممکنه حجابش خدشه دار شه.

    4. حمیدرضا مقیم کرمان:
      سلام قولا من رب رحیم
      ضمن ارج نهادن به مقام والای نخبگان شهر،قبل از هرنکته ای ،تشکرویژه دارم محضرکاربران بزرگواری مثل مرتضی ویک شهروند که درکامنتشون به نکته بسیار حائزاهمیت(بدحجابی)اشاره ونهی ازمنکرکرده اند؛وجای تاسف دارد که درمقابل چنین نظرات به حقی،کامنت هایی گذاشته شده واین کاربران دلسوز را مورد تخطئه قرارداده اند.
      مافراموش نکنیم که خدای متعال درآیه۳۳احزاب اجازه فعالیت زنان درسطوح مختلف شهرو همایش واجتماع و…داده است ولی مشروط نموده که مو وبدن وزینت زن پنهان باشد.
      مافراموش نکنیم که سیگارکشیدن برای مرحله اول برای سیستم تنفسی مشمئزومنزجرکننده است ولی درمراحل بعدی بدن ازسیگارلذت می بردوهمچنین روح انسان نیزاینگونه است وبرای هرعمل بدحجابی درابتدا برای یک فرد امری بد محسوب می شود ولی اگر دریک جامعه فراگیرشد قُبح گناه بدحجابی ریخته شده وبتدریج وارد مراحل پرخطرمی شودکما اینکه درشهرهای بزرگ که درسالیانی دورشروع به بدحجابی کرده اند الان ازنزدیک شاهد بی حجابی کامل بوده ایم ؟چرا؟چون زشتی گناه با ترویج بدحجابی ازبین رفته است .
      درپایان دلسوزانه وملتمسانه تمنی میکنم این مقوله حجاب را به فرهنگ و عقب افتادگی ربط ندهید وبه جدّپیگیر حجاب فرزندان وخواهرانتان باشید تا صیانت ازحجاب درشهرگراش کماکان به قوت خود همانند سنوات گذشته پابرجاباشدوگرنه براساس اعلام آماروعلت طلاق درشهرهای بزرگ خانمان سوز گراش خواهد شد.
      همیشه موید باشید

  5. در پاسخ به بعضی عزیزان باید بگم،پوشش هرکس به خودش مربوطه!خواهشا یه مقدار وسعت دیدتون رو گسترش بدین.

    1. مینا خانم پوشش هر کس فقط مربوط به خودش نیست. پذیرش هر نوع پوشش دل بخواهی در جامعه اسلامی هم اسمش وسعت دید نیست بهش میگن بی تفاوتی و بی غیرتی! لابد شما از گرفتاری های ناشی از بد حجابی و بی حجابی توی همین گراش خودمون خبر نداری! عزیز من شوهر مردم، پسر مردم کروموزوم y دارن و هورمون مخصوص خودشون که بعضی وقتا بعضی غرایض رو از کنترل شون خارج میکنه و دست خودشون نیست پس دخترا و زن ها حق ندارن این بنده خداها خصوصا اونایی که موقعیت ازدواج براشون فراهم نیست رو از نظر روحی آزار بدن و چندین و چند دلیل دیگه… .کاش مردها خودشون میومدن نظرشون رو در مورد بدحجابی میگفتن

      1. به این سیاست میگن سیاست سوسک و قند. اینطور که به جای اینکه با سوسکها مقابله کنیم میایم قندها رو میذاریم توی جعبه. سوسک هم میتونه آزادانه به فعالیتش در ابعاد مختلف زندگیمون بپردازه. و اما بعد. یعنی شما الان با دیدن این حجاب دخترها کروموزوم Y تون تحریک شده؟ آیا این کروموزوم Y شما خیلی تحریک‌پذیر و متزلزل نیست؟

        1. اونایی که از آزاد بودن پوشش دفاع میکنن یا خیلی ساده و خوش خیال هستند که خطرات و عواقبش رو درک نمیکنن و بهش فکر نمیکنن یا اصلا براشون مهم نیست. از ماجراهایی که روزانه توی دادگاهها و پزشک قانونی ها میگذره خبر ندارن و گرنه پشت شون میلرزید. از خواب غفلت پاشید مخصوصا زنها که چه کلاههایی که سرتون داره میره و خبر ندارید دیگه واضح تر نمیشه گفت!!!!!

      2. با این حساب اگه قراره با این میزان حجاب خانم ها، اقایون تحریک بشن ، پس صدا و سیما جمهوری اسلامی نباید هیچ فیلم و سریال خارجی در تلویزیون پخش کنه تا نکنه شوهر مردم، پسر مردم که کروموزوم y دارن و هورمون های مخصوص خودشون ، یه وقت کنترل خودشون رو از دست بدن.
        همیشه تو گراش یه سری از فراد با این تفکرات جلو فعالیت خانم ها را در امور اجتماعی گرفتن. بس کنید دیگه.

      3. آدمی که نگاهش به زن یه نگاه جنسیه و با دیدن اونها تحریک میشه خب واضحه که مریضه
        مشکل اینجاست که جای درمان بیمار، دنبال تهمت زدن و برچسب زدن به کسایی ایم که پوششون یه کم با اون پوشش مطلوب ما فرق داره.

  6. با سلام. یه سری از دوستان جوری برخورد می‌کنن انگار گراش حکومت خودمختار چیزیه! جدا از این‌که پوشش هرکی فقط و فقط به خودش مربوطه، فراموش نشه که با همین پوشش مجری‌های صدا و سیما توی تلویزیون اجرا می‌کنند و به کسی هم برنمی‌خوره!!!

  7. سلام خدمت تمام عزیزان که زحمت کشیدن برای این مراسم ،بنده توفق حضور نداشتم ولی پیگیر اتفاقات بودم.
    من امیدوار بودم که از دوستان در رشته فنی هم تقدیر بشه که متاسفانه این اتفاق نیفتاد،و باید دلیل رو جویا شد.
    با توجه به شنیده هام انگار که امسال اموزش و پرورش کمک زیادی کرده که حتماجای تشکر داره.
    و اینکه گفته شد یک سری نشست برگزار شده که این متفاوت از سالیان قبل بوده و میتونه امیدوار کننده باشه.
    مراسم و جشن نهایی با کیفیت خوبی برگزار شده بود با توجه به عکس هاو فیلم هایی که دیدم واقعا جای تشکر داره از اقای نوبهار و دوستاشون.

    ولی درکناراین مسائل یک سری نقد های نادرستی شنیدم و دیدم که کمی ناراحتم کرد،
    امیدوارم این مسائل در روحیه دوستان فعال اثر سو نداشته باشد.

    انتقاد هایی از پوشش أفراد شده بود،به خصوص مجری و رتبه های برتر،که جای تاسف داره برای این سطح از تنگ نظری.

    إنشاءالله شاهد موفقیت های سال های بعد گراش باشیم.

  8. بنده از نزدیک شاهد فعالیت پردغدغه همه‌ی این عزیزانی که شما در تصاویر می‌بینید بودم و در این یک ماه دیدم که چقدر همه‌ی این عزیزان پیگیر مسائل مختلف شهر بودند. نردبان اتفاق خوبی است اگر ادامه پیدا کند و اگر برگزارکنندگان به نقدها و حواشی به صورت جدی توجه کنند. خیلی از بچه‌هایی که در نردبان حضور داشتند، نخستین بار بود که در شهرشان داشتند یک کار فرهنگی می‌کردند و بهتر است با حواشی کوچک آنها را دلسرد نکنیم. بعضی بحثها به فرهنگسازی مربوط است و ربطی به گردانندگان این همایش ندارد و بحثی چندساله است. تقریبا همه‌ی کسانی که در این برنامه شرکت داشتند از خانواده‌های شناخته‌شده و ریشه‌دار هستند و این وصله‌ها به آن‌ها نمی‌چسبد. بیایید با هم و همه‌جانبه از جوانان شهرمان، حتی اگر قصوری در تفکر جوانی‌شان دارند، دفاع کنیم. چرا که همین‌ها شهر ما و کشور ما را خواهند ساخت.

  9. ۱ بنده هم به نوبه خودم از زحمات گروه برگزار کننده همایش، کمال تشکر را دارم.
    ۲ همچنین لازم به ذکر است بحث حجاب یک مقوله ی فرهنگی، جامعه شناختی و بلند مدت است و جایگاه طرح آن اینجا نیست.
    ۳ به نظر بنده اگر بعضی از همشهریان از روی دلسوزی نقدی یا تذکری مد نظر دارند بهتر است به صورت خصوصی با دست اندرکاران برگزاری مطرح نمایند و با توجه به شناختی که از دوستان دارم ، اگر منطقی باشد مسلما به دیده ی منت می پذیرند.

  10. اول از همه به همه بچه هایی که این‌همه زحمت کشیدن تا به اینجا رسیدن تبریک میگم و به خانواده هاشون خدا قوت دوم به همه اونایی که این جشن و مراسم رو برپا کردن و تدارک دیدن خسته نباشید
    و در آخر به دخترهای گلی که البته چند تاشون دخترهای بهترین دوستهای ایام مدرسه خودمن میگم هر کی بهتون در مورد حجاب توصیه میکنه حتما دوست دار موفقیت بیشتر شماست حالا شاید روش گفتن بعضی ها رو نپسندین ولی حتما این افراد بیشتر دلشون میخواد شما موفقیت بیشتری کسب کنین همراه با حفظ بیشتر عزت نفس واحترام شما

    پاینده و پیروز باشید

نظرات غیر فعال

23 نظر
scroll to top