- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

ضرورت تشکیل مجمع ادوار شورا و شهرداری گراش

حجت عابدی* – اخیرا مطلبی از دوستان در نشریه گراش و سایت گریشنا مبنی بر ضرورت تشکیل شورای سایه با عنوان «شورا سایه نورافکنی بر عملکرد شورا» منتشر شده است بنده نه در جواب این دیدگاه بلکه پیشنهادی به اعضای محترم شورای اسلامی شهر در دوره پنجم در راستای هم‌افزایی، اتحاد و وحدت و مشارکت مردم خدمت‌تان ارائه می‌کنم.

[1]

ضرورت تشکیل مجمع ادوار شورا و شهرداری گراش

با وجود تاکید قانون اساسی بر تشکیل شوراها و شورایاری‌ها هنوز شورایاری‌ها آن طور که باید شکل نگرفته‌اند در حالی که برای تحقق اصل ۴۴ و کوچک شدن بدنه دولت نیازمند فعال شدن شورایاری‌ها و مشارکت جدی مردم هستیم.

بی‌شک شورای پنجم با پشت سر نهادن چهار دوره، ظرفیت خوبی از تجربه و توانمندی در راستای خدمت به مردم دارد.

شورای پنجم با توجه به پتانسیل و شناختی که از وضعیت شهر دارد می‌تواند متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته با تشکیل مجمع شوراها و شهرداران ادوار به توسعه و آبادانی شهر بپردارد.

شورای شهر با تشکیل این مجمع به سوی عملیاتی شدن طرح‌ها و برنامه‌های خود پیش خواهد رفت و روند و عملکرد بهتری خواهد داشت.

در این طرح شورای شهر از نظرات افرادی بهره می‌گیرد که در گذشته امور نظارتی و اجرایی را تجربه کردند و این سبب می‌شود که به مجمع نگاه ابزاری نداشته باشیم و می‌شود از ظرفیت تک تک اعضاء در موضوعات متنوع شهری استفاده کرد و مهمترین مساله مشارکت اعضا در تصمیم‌گیری و ورود به کار اجرایی در کنار اعضای شورای اسلامی شهر است.

تجربیات ارزشمند اعضای شوراها و شهرداران ادوار به عنوان متخصصی که طی سالیان اخیر منشاء اثر خیر بوده اند، باید در راستای خروج از بن‌بست‌ها به خصوص برای آبادانی و توسعه شهر در زمینه‌های مختلف، ترافیک، فضای سبز، عمران، محیط زیست، خدمات، مبلمان شهری و … مورد استفاده قرار گیرد.

اگر در این مسیر خود را از یاری گرفتن از تجربیات مدیران و کارشناسان بی نیاز بدانیم، بی شک به نتایج لازم دست نخواهیم یافت و رضایت عمومی نیز جلب نمی‌شود.

تکریم نخبگان شهری و ارج نهادن به خدمات ارزشمند مدیران اسبق اقدامی موثر و پلی به سمت توسعه پایدار شهری است.

ساز و کار‌های خدمت به مردم می‌طلبد که برای پیشبرد امور از ظرفیت همگانی استفاده شود و به حمدالله شورای پنجم با توجه به شاخصه‌های فردی این دقت نظر را دارد که در کمیته‌های تخصصی از نظرات کارشناسی و دیدگاه‌های مردمی استفاده کند بر همین اساس نزدیکترین راه ممکن تشکیل مجمع شوراها و شهرداران ادوار است که با توجه به تبصره‌های قانونی، از لحاظ قانونی نیز تشکیل این مجمع بلامانع است.

با شناختی که از تدبیر و حمایت نمایندگان محترم مردم در شورای پنجم دارم امیدوار هستم سلایق و نگرش‌ها را با تشکیل مجمع شوراها و شهرداران ادوار از بایگانی خارج کنند.

*حجت عابدی- خبرنگار و فعال سیاسی- اجتماعی