بستن

سگ‌های بی‌پناه اوز هم به «پناگاه خلقت» می‌آیند

هفت برکه (گریشنا): سگ‌های بی‌پناه بخش اوز به پناهگاه خلقت گراش پناه می‌آورند.

به گزارش خبرنگار هفت برکه: ساعت دو نیمه شب چند روز پیش وقتی شکارچیان سگ‌های ولگرد زیر نظر شهرداری بخش اوز مشغول کشتار سگ‌ها بودند چند خانواده‌ی اوزی که در محل حاضر و از نحوه‌ی کشتار این سگ‌ها شاکی بودند از این اقدام فیلم و عکس می‌گیرند و در فضای مجازی منتشر می‌کنند. انتشار این فیلم و عکس‌ها بازخوردهایی به همراه داشت. پیرامون این موضوع خبر اتلاف سگ‌های ولگرد آری یا خیر؟ را در سایت اوز امروز بخوانید.

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر مشکلی بود که تا چند مدت قبل با افتتاح پناهگاه خلقت به مسئولیت حبیب بهار، در شهر گراش کم‌رنگ شد. عقیم کردن، کشتار، انتقال آن به خارج از شهر و … راهکارهایی بود که برای حل این مشکل به آن فکر شده بود اما نتیجه‌بخش نبود. راه‌اندازی پناهگاه خلقت و نگهداری از سگ‌ها، انسانی‌ترین مسیری بود که به بهترین نحو موضوع و مشکل عبور و مرور سگ‌های ولگرد از سطح شهر را  در گراش به سرانجام رساند.(خبر در گریشنا)

و حالا پس از گذشت یک ماه از افتتاح این پناهگاه، این موضوع مورد توجه مسئولین در بخش اوز نیز قرار گرفته است.

در تماس تلفنی خبرنگار هفت برکه با حبیب بهار او می‌گوید: «در پی جریان کشتار سگهای ولگرد در اوز، بخشدار و چند شهروند دیگر اوزی با من تماس گرفتند و درخواست داشتند تا نسبت به نگهداری سگ‎‌های بی‌پناه اوز و منع کشتار سگ‌ها با آن‌ها همکاری داشته باشم. قرار شد در این مورد جلسه‌ای بگیریم. همین چند دقیقه پیش نیز فردی تماس گرفت و از نحوه‌ی کشتن سگ‌ها شکایت کرد که من به او جواب دادم در زمینه کشتار سگ‌ها کاری از دست من ساخته نیست. من موافقت خودم را برای نگهداری از این سگ‌ها اعلام کردم اما با این شرط که کار گرفتن سگ‌ها با خودشان باشد و من در پناهگاه تنها آن‌ها را تحویل بگیرم.»

حبیب بهار در ادامه می‌گوید:«در طول این مدت ما کار جمع‌آوری و گرفتن سگ‌ها در سطح شهر گراش و نگهداری از آن در پناهگاه را برعهده داشتیم. امکانات جدیدی به پناهگاه افزوده نشده است و تمام هزینه‌ها نیز از طریق شخصی تامین می‌شود و شهرداری، شورای شهر و فرمانداری نیز تنها قول پرداختن حقوق دو نگهبان پناهگاه را به ما داده‌اند. با پذیرفتن مسئولیت نگهداری از سگ‌های اوز و افزایش سگ‌ها در آینده در صورت همکاری مسئولین می‌توانیم پناهگاه و امکانات آن را گسترش دهیم.»

او با گفتن این موضوع که هدف من تنها مانع شدن از کشتار سگ‌ها است، ادامه می‌دهد: «در طول یک ماه فعالیت، صد و بیست سگ را به صورت دستی گرفته‌ایم که بیست سگ به درخواست مردم به صورت رایگان برای نگهبانی واگذار شده‌اند. و در حال حاضر در پناهگاه از صد سگ نگهداری می‌شود. قرار بر این است بعد از این قبل از تحویل سگ‌ها به افراد متقاضی، سگ‌ها را شناسنامه‌دار کنیم. مردم استقبال زیادی کردند و چند نفر نیز برای تهیه‌ی سم و ساخت آبشخور قول مساعدت مالی داده‌اند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top