بستن

«دُکی جون» در سالن سراجی شما را می‌خنداند

هفت برکه(گریشنا): گروه نمایشی نسیم به سرپرستی سعید رجایی دومین کار نمایشی خود  را با نام «دکی جون» به مناسبت عید غدیرخم از هفدهم شهریور ماه به مدت هشت شب در سالن سراجی به روی صحنه می‌برد.

به گزاش هفت برکه، این روزها در واپسین روزهای تعطیلات تابستان شاید خیلی از شما برای دیدن نمایش طنز «دکی جون» به سالن سراجی رفته باشید، نویسنده و کارگردان این نمایش طنز سعید رجایی است. محمد نظامی و مهدی صالحی‌فرد در کنار جمعی از بازیگران جوان‌تر در این نمایش حضور دارند.

رجایی: توجهم به معضلات و مشکلات جامعه است

سعید رجایی، نویسنده و کارگردان گروه نمایشی نسیم با اشاره به اینکه این گروه یکسال است فعلیت خود را آغاز کرده است گفت: «من شش سال است که در این عرصه فعالیت دارم، سال‌های قبل کارهای نویسندگی، تدارکات، ریمیکسر آهنگ و طراحی کلیپ را انجام می‌دادم که از یک سال قبل با تاسیس گروه نسیم نویسنگی و کارگردانی نمایش‌ها را انجام می‌دهم.»

رجایی با بیان اینکه نمایش دکی جون دومین کار نمایش گروه نسیم است افزود: «نمایش اول ما در بهمن ماه سال قبل نمایش داده شد و این دومین کاری است که تمام کارهایش را از جمله نویسندگی و کارگردانی را خودم انجام داده‌ام. در نمایشنامه‌هایم بیشتر توجهم به معضلات  و مشکلات جامعه است و در نمایش «دکی جون» هم بیشتر تاکیدم بر روی مطب‌های غیر مجازی است که کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند یا نرخ مصوبی ندارند، از حدود سه ماه قبل تمرین را آغاز کردیم، علاوه بر این نمایش در میان پرده کنسرت طنز گروه نسیم هم نمایش داده می‌شود.»

سعید شیروان، ابوالفضل روانبخش، ذبیح الله خاکی نهاد، محمد عبدالی، محمد نظامی، مهدی صالحی‌فرد، علی زغالی و احسان شامحمدی از بازیگران این نمایش هستند.

اجرای این نمایش از هفدهم شهریور ماه آغاز شده است و به مدت هشت شب هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن سراجی اجرا می‌شود.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

21 نظر

  1. یعنی چی توجهم به معضلات جامعه است؟
    سال گذشته صحنه‌های از این نمایش بیرون آمد که اداره ارشاد بی تفاوت از کنارش گذشت.
    اینکه مباحث آرایش رو از روی صحنه جار بزنن یعنی به رفع معضلات جامعه کمک کردن؟
    چرا اداره ارشاد نظارت کافی ندارد.
    پیشنهاد میکنم اداره ارشاد یک نظر سنجی در پایان از تماشاگران بکند
    این روند کمک میکند که کیفیت کار بالا برود
    البته من روی سخنم با بازیگران نیست. بازیگر هر پیسی بهش دادین همین رو اجرا میکند
    متاسفانه در حوزه هنر شلختگی داریم و این سبب شده که مردم توجهی به این تئاتر نداشته باشند
    یک طرف علی فخری قرار دادیم یک طرف ….
    ایا این ظلم به نیست؟
    امام جمعه محترم به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارند به این مساله ورود کنن
    طرف از روی صحن صدا میزنه و وسایل ارایش زنانه توی دستشه بعد میگم ما به معضلات توجه میکنیم.

    معضلات جامعه یعنی بی سوادی. اعتیاد طلاق . چشم و هم چشمی….. کجای تئاتر و نمایشنامه های ما اینها رو بررسی میکند؟

  2. شما کاملا در اشتبایید این همه موضوعی که رسوندن تو نمایشو نمیگید یه قسمت طنزی که یه وسایل ارایشی میارن و میگین؟
    متاسفانه گراش جز زیراب زنی و بد کردن کسانی که فعالیت دارند چیزه دیگه ای بلد نیسن
    جوونی با سن کم گروه تشکیل میده و اجرا میکنه با مجوز اداره ارشاد و همچنین استقبال خوب مردم اگر کار مشکل داشته باشه که مردم نمیان تعریف کننو مشتاقانه منتظره نمایش بعدی باشن
    به نظره بقیه مردم که کارشون عالیه و باید حمایت شن
    شماهم اول بهتره مشکلتون با خودشون حل کنید نه بد کردن ادمایی که زحمت میکشن تو عرصه هنر..

  3. واقعا یه گروهی با همچین مشکلاتی تو گراش که هست و متاسفانه گراش همه واسه هم زیر اب هم میزنن همه با هم مشکل دارن گروهیی جوان بیاد و وسط سال کار طنز ارایه بده خیلی جای تشکر داره
    در مورده دوسته خوبمونم که همچین حرفی زدن کاره طنز همه چی داره مهم اینه که زیره نظر اداره ارشاده و اگه مشکلی تو لوازم ارایشی باشه اداره خودش جلو اجرارو میگیره
    بهتره جا ای زیر اب همو بزنیم کمی حمایت کنیم از هم
    تشکر از گروه نسیم که کارشون خندوندن مردم هست

  4. تشکر از اقای رجایی و گروهشون که که زحمت میکشند و دله مردمو شاد میکنند کارشون واقعا عالیه و خیلی مشکلانه جامعه رو با طنز به چالش میکشونن
    با ارزوی موفقیت برای گروشون

  5. چرا گیر دادین ب اینا. فضای سینمای کشور به ابتذال کشیده شده و اداره ارشاد سرش زیر برفه.بزارین مردم با حداقل بهانه ای شاد باشن.

  6. باز هم گراش و قضیه زیر آب زنی و انتقاد و سنگ اندازی..حالا چند تا جوون با بودجه صفر دور هم جمع شدن بدون هیچ حمایتی دارن در حد بضاعتشون دل مردم رو شاد میکنن دوستانی مثل اقای گراشی که نظر اول رو دادن دارن بهشون ایراد میگیرن..شما اگه داگلسوز فرهنگ شهری ..بسم الله..یه بودجه در اختیارشون بذار تو هر زمینه ایی که شما خواستین کار اجرا میکنن..از دور نشستنو تز دادن و خرف زدن هنر نیست..

  7. خیلی خوبه گراش تو ماه های بجز بهمن هم گروه های فعال نمایش میزارن و دله مردمو شاد میکنند
    بعدش خدمت بعضی دوستان که مشکل دارن با بعضی افراد
    واسه مجوز یه نمایش کلی راه هارو باید رفت و زحمت کشید مسئولینی هستند که نمایشو بازبینی میکنند و مشکلاتو میگیرند تا مجوز بدن به راهی مجوز داده نمیشه از اداره ارشاد اگر مشکلی داشته باشه مجوز نمیدن نمایششون عالی و پر معنا بود و هیچ مشکلی نداشت حالا عده ای ادم اغده ای مشکل دارن با گروه های طنز بنابراین این صحبتا میکنن

  8. واقعا کاره اقای رجایی عالیه چند سالیه فعالیت دارن تو عرصه هنر جونی دوباره دادن به نمایش گراش چه در گروهیی که خودشون زدن و گروه های که قبل بودن
    دمشون گرم‌مردمو تو این ماه ها میخندونن
    متاسفانه عده ای مثه گراشی که کامنتو گذاشتن نمیدونم مشکلشون با این گروه ها چیه که ایراد ازشون میگیرن
    خودتون نمایشو ببینین میفهمین چه کاره خوبیه که به اجرا گذاشتن

  9. اون اقای گراشی که کامنت اولو گذاشته هر کی هسین دشمن سرسخت اقای رجایی و گروهشون هسین که مقایسشون میکنید با اقای فخری‌…فخری کاره جدی میکنند چربطی به کاره طنزه اقای رجایی داره فخری از نمایشنامه اماده استفاده میکنی بصورتی کپی پیست ولی اقای رجایی از ایده و خلاقیت خودشون استفاده میکنه که تو کارشون هم‌ عالین و استقبال میشه از کارشون
    دوما اقای گراشی شمایی که ادعا داری کارشون بیمعنا و چرته و غیر اخلاقی نمایش واسه مجوز کلی سخت میگیرن بهشون و زیره نظره ارشادن پس اینطور که شما میگین چهارتا ادم نفهم تو ارشاد هستن که به اینا مجوز میدن.. نه عزیزه من کلی سختی میکشن تا یه مجوز بهشون داده بشه …بهتره جا این بد کردنا و زیراب زنیا کمی حمایت کنین و راس میگین خودتون که ادعا دارین برین انجامش بدین ….
    کاش این فقط فرهنگی زیر اب زنیو بد کردن کمی حمایت بشن گروه های مثه نسیم

  10. دسته اقای رجایی درد نکنه کارشون خیلی خوب بود
    بازیگران واقعا عالی بازی کردند هم‌طنز بود هم مفهوم میرسوند
    انشالله حمایت بشن تا بازهم کار از ایشون ببینیم

  11. کاشکی جا زیر اب زدن تو شهرمون گراش کمی حمایت بشن گروه های همچون نسیم و دیگران هر کس سبک خودشو و داره و مخاطبا خودش کسی رو با کسی مقایسه نکنیم زیر اب همدیگرو نزنیم که ی میخواد فرهنگ گراش درس شه چهارتا جوون با دلو جون کار میکنند منو شمارو بخندونن چرا زیراب زنی ؟؟؟؟

  12. ایول داره گروهه جوونی با کارگردانی جوون و پر استعداد تو این ماه های سال نمایش میزارن دستشون درد نکنه زحمت میکشن تا مردم گراشو بخندونن ..با ارزوی موفقیت برای اقای رجایی و انشالله نمایشای دیگه ای تو شهر گراش ..
    کاشکی حمایت کنن ازشون تا مثه گروه های دیگه غیر فعال نشن

  13. من موندم چرا همش یک نفر با اسمهای مختلف داره کامنت میزاره..از طرز نوشتاری دوست عزیزمون مشخصه که اکثر کامنتها که همشون هم از اقای رجایی داره حمایت میشه تایپ یک شخص هستش.. من یک بار این تئاتر رو دیدم ..بازیگرها اون حرکات و متنی که کارگردان ازشون خواسته بود رو خوب اجرا میکردن ولی نمایشنامه و موضوع خیلی ضعیف بود که این مورد مربوط به نویسنده یا کارگردان گروه هستش..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21 نظر
scroll to top