- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

آجی‌پنگی، آوای خاطره‌های گراشی

هفت‌برکه (گریشنا): قطعه موسیقی «آجی‌پنگی» با خوانندگی و آهنگسازی عباس امانی منتشر شد.

«آجی‌پنگی» که در گراشی به نوعی پریدن در آب گفته می‌شود، عنوان آخرین قطعه‌ی موسیقی گراشی است که عباس امانی آن را با شعری از یعقوب فیروزی، آهنگسازی کرده و خوانده است. تنظیم این قطعه را ابوالحسن حسینی انجام داده و فرزانه نادرپور موزیک-ویدیوی آن را کارگردانی کرده است.

این قطعه که در استودیوی پارسینا ضبط شده، سومین اثر از عباس امانی است که با لهجه گراشی خوانده شده است. امانی در این‌بار می‌گوید: «بعد از آهنگ «گراش قدیم» و «یک رز که برو انت» که مورد استقبال مردم گراش قرار گرفت، سعی کردم موسیقی‌ام را به سمت زبان اچمی ببرم. چون فکر می‌کنم در گراش این آهنگ‌ها طرفدار بیشتری دارند.»

[1]

خواننده و آهنگساز آجی‌پنگی درباره تولید این اثر می‌گوید: «در ابتدا من ریتم و ملودی این آهنگ را بدون شعر ساختم و بعد آقای یعقوب فیروزی بر مبنای این ریتم و ملودی شعر آجی‌پنگی را سرود.»

عباس امانی با اشاره به این‌که آجی‌پنگی در سال ۹۵ کلید خورده است و در شهریور ۹۶ به مرحله انتشار رسیده است، می‌گوید: «هرچند برای ساخت این آهنگ زحمت زیادی کشیده شده است، اما برای ساخت موزیک‌-ویدیو ما با کم‌لطفی بعضی مردم روبرو شدیم که امیدوارم در موزیک-ویدیوی بعدی شاهد حمایت و همکاری بیشتر از طرف مردم باشیم.»

«آجی پنکی» به احتمال زیاد تغییر یافته کلمه آو جیپنگی است. که معنی تلاطم آب را می‌دهد و از مصدر «جیپنگ» کردن گرفته شده است.


? ? دانلود کیفیت متوسط [2]

?? دانلود کیفیت موبایل  [3]

? دانلود فایل صوتی [4]

قطعه آجی‌پنگی را از این‌جا در آپارات می‌توانید ببینید و دانلود کنید:

 همچنین آجی‌پنگی را می‌توانید در یوتیوب با کیفیت بالا ببنید [5]