بستن

نتایج کنکور۹۶: ایران میزبان ۲۴ دانشجوی گراشی

هفت‌برکه (گریشنا): نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۳۹۶ ساعت ۲۱ امروز، جمعه ۲۴ شهریور، از سوی سازمان سنجش اعلام شد. گروه خبری هفت‌برکه ضمن تبریک به دانشجویان نو ورود به دانشگاه، در ادامه برخی از نتایج شهرستان گراش در کنکور ۹۶ را منتشر می‌کند.

 

رشته تجربی؛ درخشان‌ترین نتایج گراشی‌ها

به نظر می‌رسد در رشته‌ی تجربی دانش‌آموزان گراش نتایج بهتری نسبت به دو رشته‌ی دیگر به دست آورده‌اند.

در این گروه مینا جباری و علی کوثری برای تحصیل در رشته داروسازی از مهرماه راهی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد و دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواهند شد. جباری و کوثری هر دو دوره متوسطه خود را در شهر لار و در مدارس فرزانگان و شهیدنصیری گذرانده‌اند.

امسال دو دانشجوی گراشی نیز در رشته پزشکی پذیرفته شده‌اند. جواد رستم‌پور و عارفه فردوسی نیز دو دانش‌آموز مدارس محبی و امام رضا(ع) گراش هستند که در رشته‌ی پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی جهرم و آبادان تحصیل خواهند کرد. راهیان پزشکی امسال از سهمیه ۵ درصد ایثارگران و سهمیه شاهد در کنکور سراسری شرکت کرده بودند.

(جدید) محمد قائدی از اَرَد که در مدرسه محبی گراش درس خوانده است هم در رشته پزشکی دانشگاه فسا پذیرفته شده است. قائدی در سهمیه شاهد کنکور داده بود.

حمید محیایی و زینب منفرد و ناهید راه‌پیما سه دانشجوی گراشی هستند که برای تحصیل مقطع کارشناسی خود به دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهند رفت. محیایی امسال در رشته علوم آزمایشگاهی، منفرد در رشته گفتاردرمانی و راهپیما در رشته هوشبری دانشگاه شیراز (واحد استهبان) پذیرفته شده است.

سعیده خوشبختی تنها دانشجوی گراشی است که به دانشکده علوم پزشکی گراش می‌رود. او در رشته پرستاری این مجموعه پذیرفته شده است.

از میان پذیرفته‌شدگان گراشی در رشته تجربی امیرحسین هنر تنها کسی است که در وزارت علوم ادامه تحصیل خواهد داد. هنر امسال در رشته زیست‌شناسی دانشگاه قم پذیرفته شده است.

 

رشته انسانی؛ کم‌رونق‌تر از همیشه

زهرا مهیایی که مقطع متوسطه خود را در مدرسه نمونه‌ دولتی لار گذرانده است، امسال برای تحصیل در رشته حقوق به دانشگاه شهید بهشتی تهران خواهد رفت. مهیایی رتبه ۱۳۵ سهمیه شاهد را در کنکور سراسری کسب کرده بود.

محمدامین خسروانی دیگر دانشجوی علوم انسانی است که برای تحصیل ادبیات عرب به دانشگاه فرهنگیان قم خواهد رفت. خسروانی نیز در مدرسه نمونه‌ دولتی لار درس خوانده است.

در این گروه زینب حقانی در رشته زبان و ادبیات ترکی استانبولی دانشگاه علامه طباطبایی تهران پذیرفته شده است.

عباس پورشمسی و فاطمه شیروانی‌شیری نیز از گروه علوم انسانی راهی اصفهان خواهند شد. پورشمسی در رشته آموزش کودکان استثنایی دانشگاه فرهنگیان شهیدباهنر اصفهان و شیری در رشته معارف اسلامی دانشگاه اصفهان قبول شده است.

زهرا بلبلی برای تحصیل در رشته روان‌شناسی به دانشگاه خلیج فارس بوشهر خواهد رفت.

همچنین شعیب خضری و حلیمه روانبخش از این گروه، در رشته مدیریت جهانگردی و علوم قرآن و حدیث دانشگاه شیراز پذیرفته‌اند.

 

رشته ریاضی؛ دخترها زرنگ‌تر از پسرها

در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک دو دانشجوی گراشی برای تحصیل در مقطع کارشناسی راهی هرمزگان خواهند شد. ریحانه معتمدی و محمد رمضانی از مهرماه در رشته‌های ریاضی و مهندسی برق دانشگاه هرمزگان تحصیل خواهند کرد.

 معصومه اسدی که دوره متوسطه خود را در لار گذرانده، نیز به دانشگاه اصفهان می‌رود تا در رشته مهندسی پزشکی تحصیل کند.

از این گروه مهدی جوکار  و زهرا فریدونی در رشته مهندسی برق و حسابداری پذیرفته شده‌اند. جوکار دانشجوی دانشگاه یاسوج و فریدونی دانشجوی دانشگاه باهنر کرمان خواهد شد.

نجمه داوری نیز دیگر دانشجوی گراشی در گروه ریاضی است که در رشته مهندسی هوافضا پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف تهران پذیرفته شده است.

 

نتایج کنکور سراسری را می‌توانید این‌جا ببینید.

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

26 نظر

  1. سلام
    تبریک میگم به دوست عزیزم جواد رستم پور بابت قبولیش در پزشکی جهرم و همچنین بقیه پذیرفته شدگان.
    تشکر میکنم از متولیان آموزش و پرورش که برای بچه های گراش تلاش میکنن به ویژه محمد ناصری گرامی و همچنین تمام افرادی که همایش نردبان رو برنامه ریزی و اجرا کردن و آرزوی توفیق دارم براشون.

  2. با تبریک به پذیرفته شدگان عزیز و خانواده محترمشان. بزرگواران یادشان باشد که تازه کار سخت تری در پیش رو دارندکه با توکل بر خدا و تلاش مداوم شان در دانشگاه هم بهترین دانشجو خواهند بود.

  3. خانم فردوسی با رتبه ٢٢۵٧ رشته پزشکی قبول شده ؛ تبریک ، خداییش چقدر وجود سهمیه براشون مفید بوده و همینطور حق خیلی ها با وجود سهمیه ضایع شده!!!!

    1. شما اگه کمی اطلاعات داشتین میدونستین که سهمیه حق کسی رو ضایع نمیکنه… و البته اگر کمی تحقیق میکردین متوجه میشدین که ایشون جزو ممتازین کلاس ما بودن و صدالبته که این یکسال هم کم تلاش نکردن…. یکسال درس خوندن و قید تمام تفریحات رو زدن چیز کمی نیست… کی قراره ما یاد بگیریم کمتر دخالت کنیم و زخم زبون بزنیم؟؟؟؟

  4. خدا این سهمیه ها رو واسه گراش حفظ کنه واقعاً
    اگه نبود که هیییییچ…
    کاش یکم درس خوندن یادبگیرن
    تبریک به عزیزانی که بدون سهمیه وبا پشتکار خودشون درخشیدن
    پزشکی که با سهمیه بشه پزشک…چه شود…
    خدا بداد این مملکت برسه

  5. چرا همیشه رتبه دارهای ما،از،فرزانگان لار هستند؟توی این چند سال متوجه شدم که اموزش و پرورش ما مشکل داره،همینطور روش تدریس معلم،موقشه ک معلم ها رو عوض کنن

  6. تبریک به پذیرفته شدگان و خانواده محترمشان که الحمدالله نتیجه اش گرفته اند.
    انشالله دیگر عزیزان که نتایج رضایت بخش نبوده تجربه خوبی باشه و در سال آتی سربلند و خوشحالی این عزیزان ببینیم.
    خواستن توانستن است.

  7. من نمیدونم چرا بجای تبریک گفتن هی میگن این باسهمیه رفت اون با سهمیه رفت عزیز من اگه واقعا شما مشکلی داری پاشو بچه خودتو بفرست دانشگاه تاما واسش کف بزنیم …بچه ها دمتون گرم امیدوارم بیشتراز همیشه بدرخشین

  8. باسلام وعرض تبریک وخداقوت خدمت پذیرفته شدگان عزیز.
    شاید این نتایج مشخص کند علآوه بر کادر آموزشی قوی! انگیزه یک محصل هم در درس خواندن وقبولی در رشته مورد علاقه دخیل است که می شودگفت این به فرهنگ همان منطقه برمی گردد وفرهنگ مقوله ای آمیخته از عوامل متعدد می باشد از جمله خانواده محیط و…نه به زعم مدیر محترم آموزش وپرورش که تمام کاستی ها را به گردن نیروهای زحمتکش خودانداختند. هرچند این فرافکنی ها چیز عجیبی نیست دراین مملکت!

  9. جناب عاقل!!!!!!
    اولا از سهیمه من و شما کم نکردن که به اینا بدن. برای خانواده شهدا و ایثارگران سهیمه مازاد در نظر میگیرن. دوما زمانی که پدران و برادران اینها جان عزیزشون رو گذاشتن کف دست و برای دفاع از خاک وطن رفتن جبهه شهید شدن، جانباز شدن یا فقط ایثارگر بودن ، پدر و برادر من و شما کجا بودند؟ اگه اون موقع در ازای فدا کردن جان و مال شون قول سهیمه گرفتند چرا پدر و برادرهامون نرفتند برای من و شما سهمیه دست و پا کنن؟ ثالثا از مشکلات یتیمی و شهید شدن سرپرست و جانباز اعصاب و روان انگاری بی خبری و گرنه حاضر بودی از سهیمه آزاد خودت به نفع این خانواده های عزیز بگذری. بخدا در مقابل فقدان پدر یا معلولیت پدر دنیا هم بهشون بدن کمه

  10. من هیچکدوم از بچه های سهیمه دار رو نمیشناسم ولی قطعا دانش آموزان با استعدادی بودن که تونستن رشته های پزشکی قبول بشن . صرف داشتن سهمیه منجر به قبولی در رشته های تاپ نمیشه. شما نگران سواد این پزشک های عزیز نباشید من به شما اطمینان میدم . اینهمه پزشک با سواد و حاذق عمومی و متخصص و فوق تخصص در خود گراش و سراسر کشور که از عزیزان ایثارگر و خانواده شهدا و ایثارگران هستن گواه حرف های من هست

  11. تبریک میگم به همه عزیزان.خیلی خوبه که فرهنگ مردم شهرما بالاتر رفته و دنبال دانشگاه های خوب هستن.هرچند که ما هم درس خوندیم همیشه جز برترین ها بودیم و بهترین دانشگاههای ایران رو تجربه کردیم ولی کجاست کسی که قدر این زحمات و استعدادها رو بدونه.من شخصا بارها و بارها به همه نهادهای دولتی از جمله آموزش و پروش مراجعه کردم برای کار.با اینکه میدونستم میتونم موثر باشم ولی جواب رد شنیدم.سالهاست مراکز علمی متعدد در گراش راه اندازی میشه ولی برین ببینین کارمنداش و دست اندر کاراش کیان نه استعداد مهمه نه اینکه چه دانشگاهی درس خوندی فقط روابط فامیلی و آشنایی با رییس روسا.اینکه امروز آموزش و پروش یه مدرسه موفق نداره ارزش قایل نشدن برای بهتریناست.یه نخبه میتونه نخبه پرورش بده نه یه فردی که معلوم نیست کجا و باچه نمراتی مدرک گرفته.

  12. سلام قولا من رب رحیم
    تفاوت ما با ژاپنی کمونیست اینه که :
    آنهافردشکست خورده راتشویق می کنندتاموفق شود
    ولی مابافردموفق می جنگیم تاشکستش دهیم.
    ضمن تبریک محضرشماپذیرفته شدگان کنکور،عرض شود که نسبت به هراظهارنظرمخرّبی ،بی اعتناشده وباقدرت دوبرابری نسبت به تحصیل دردبیرستان،مقطع کارشناسی راشروع کنید چراکه علارغم داشتن استعدادقوی،ابراز نظرهای منفی دیگران بتدریج درباورهای شما مبنی برضعف کاذب موثرخواهد بود.
    ودرآخراینکه:اون بزرگواری که دریزدقبول شده ودغدغه عدم آشنایی باشهریزدداره متذکرشوم که خیال خودوخانواده تان آسوده باشد چونکه شهری است متعهد وانقلابی ودرانتخابات ریاست جمهوری ،یزد نسبت به کل کشورمقام اول درمشارکت داشت.
    همیشه موید باشید.

  13. شما خاضری فردا روز بچه ی خودتو ببری پیش پزشکی که اگه سهمیه نداشت هیچی قبول نمیشد؟
    پزشکی که آی کیوش در حد یه کارشناسه؟!
    نن از آینده ی مملکتم میترسم با این بازار سهمیه!!!
    سالهای اخیر هرچه پذیرفنه ی پزشمی داشتیم سهمیه بوده!
    ده سال آینده وضعیت شهر رو تصور کنید!
    این ظلمه!
    به همه..،
    این ناحقیه!!!
    قبول کنید!

  14. شنیدم دبیرستان شبانه روزی گزاش منحل شده حیف در سالهایی که من انجا بودم مرکز پرورش نخبگان گراش و منطقه بود حیف شد حیف رقابت شدید درس خواندن مدیریت قوی و دلسوز و تلاش ما دانش اموزان شبانه روزی را در استان سرامد کرده بود کاش بجای ان تیزهوشان می اوردیم تا حس رقابت ادامه داشته باشد

  15. سرکار عاقل فکرمیکنم شماقضیه رو زیادی بزرگش میکنی …باسهمیه مشکل داری برو سازمان سنجش اینجا دادگاه قضایی نیست که شماحرف از حق و ناحق میزنی درضمن خدایی نکرده شما یا بچه های محترمتون مریض شدین برین پیشیه پزشک بدون سهمیه اینجوری خیالتون راحت میشه موفق باشید و پیروز

  16. فقط کسانی که از سهمیه میخورن،از این مقوله دفاع میکنن!!!
    مطمئن باشین
    من سواد یک فرد سهمیه ای رو هیچوقت نمیتونم بپذیرم!!!
    هرچند آخرشم این ژن های خوب!میشن مدیر و همه کاره ی این مملکت فلک زده و اوضاع میشه هر روز بدتر از دیروز…
    چیزی که داره سرمون میاد
    و نوابغ واقعی پس زده میشن!چون ژن خوب ندارن !!!

  17. تبریک به همه پذیرفته شدگان چه با سهمیه چه بدون سهمیه
    بنظرم من هم نظر دوست عزیزی که گفتن فرزند شهید یا جانباز اعصاب و روان حقشونه سهمیه داشته باشند کاملا درسته البته نه بقیه ، که ایشون اگر جز این دو دسته باشن اگر رشته ایی بالاتر از پزشکی بود هم باید قبول میشدن
    در ضمن بحث کردن در این زمینه هیچ فایده ای نداره تمام دانش آموزان از وجود سهمیه ناراضی هستن بجز افرادی که با سهمیه دانشگاه رفتن یا اقوام و اطرافیانشون که سریع واکنش نشون میدن و با اسامی مختلف سعی در توجیه دارن

  18. سلام و عرض ادب.
    با توجه به عقل و شعور بعضیا که این هم چرت میگن سهمیه سهمیه.خب وقتی برادر و پدر این عزیزان میرفتن واسه شهادت سهمیه بگیرن ولی پدر و برادر شما واسه خواب راحت میرفتن پیش اینها سهمیه بگیرن. کجا بودن برادر و پدر شماها که وقتی اینها زیر توپ و تفنگ میخوابیدن ولی پدر و برادر شما روی لحاف نرم.اینها واسه ماها رفتن.ولی ما چی جوابشون میدیم؟؟؟؟ میگیم سهمیه دارن؟؟؟؟ اخه ما چقد نمک نشناس و قدر ندون هستیم.بجای افتخار میایم مخرب میشیم.اینا نرفتن که ما اینجور مثل…. به هم بپریم.رفتن که متحد باشیم.کاش یکم روی حرفی که میزنیم فکر میکردیم.شمایی که میگی اگه سهمیه نبود فلان فلان بود.خودت چی بلدی؟خودت چی هستی؟از اون دانشگاهیایی که با دوقرون پول میرن میخرن؟ یا از اون دسته هستی که هیچی نیستی و توان دیدن نداری و فکر میکنی خیلی بلدی؟ دم همه قبولیا گرم باعث افتخار گراشین.و دم شما هم گرم که باعث میشید روی واقعی خودتونو نشون بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

26 نظر
scroll to top