بستن

باران مهمان پسین‌های آخر تابستان

هفت‌برکه (گریشنا): آخرین روزهای تابستان، باران مهمان شهر گراش بود. بعد از یک پنجشنبه پرباران و یک جمعه آرام در شهر گراش بر اساس پیش‌بینی انجمن هواشناسی گراش چل پسین دو روز دیگر هم ادامه خواهد داشت.

بر اساس نوشته کانال هوای جنوب با توجه به همراهی هوای سرد عرض‌های بالاتر و تغذیه رطوبتی فوق‌العاده از آب‌های مجاور برای بخش‌های جنوبی فارس و غرب هرمزگان پیش بینی می‌شود بارش‌های مناطق مذکور طی شنبه ۲۵ شهریور تا یکشنبه در حد هشدار باشد.

شهرهایی مثل کوهیج، بستک، هرنگ، جناح، هنگویه، داربست، بیسه، انوه، فتویه و… از استان هرمزگان و مناطقی نظیر گاوبست، اهل، اشکنان، پاقلات، عمادده، گراش، فداغ ، ارد، لار و.. از استان فارس شرایط ناپایداری‌ها در حد آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه‌های فصلی به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر ۲۵ شهریور خواهد بود.

لازم به ذکر می باشد به دلیل شرایط صعود حرارتی بیشترین شدت ناپایداری‌ها برای مناطق مستعد و مرتفع خواهد بود. البته ویژگی باران‌های تابستانی در جنوب کشور پراکندگی آن‌ها است.

پنجشنبه ۲۳ شهریور در شهر گراش ۱۷.۵ میلی‌متر باران ثبت شد تا بارش های گراش در سال زراعی یعنی از مهرماه ۱۳۹۵ تا امروز به ۴۸۸ میلیمتر رسید. این آمار فوق‌العاده بعد از سال‌های ۱۳۷۱ و ۱۳۷۴ سومین سال زراعی پربارش گراش در سال‌های اخیر است. البته بیشتر این بارش مربوط به اسفندماه سال ۹۵ بود. از اول مهرماه سال زراعی جدید در تقویم هواشناسی آغاز می‌شود.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. پنجشنبه و جمعه آرام؟!

    دو روز گذشته که ترکونده!

    ممنون از دکتر محمود که این کانال رو راه اندازی کرده و لحظه ای ما رو در جریان اب و هوا قرار میده و یه خدا قوت به بروبچ گریشنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top