- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

هنرجویان موسیقی آموخته‌هایشان را نواختند

هفت‌برکه (گریشنا): هنرجویان موسیقی خانه فرهنگ گراش با اجرای موسیقی در سینما فرهنگ گراش، هنر خود را در حضور اساتید و خانواده‌هایشان به نمایش گذاشتند.

به گزارش هفت‌برکه، روز جمعه بیست و چهارم شهریورماه، سینما فرهنگ گراش میزبان هنرجویان موسیقی بود. این هنرجویان از چهاردهم شهریور در حال تمرین در سالن سینما بودند تا هر آنچه را که در این مدت یاد گرفته‌اند، در حضور اساتید و خانوداه‌های خود اجرا کنند.

خردسالان گروه خانم بهبین در رشته بلز و فلوت، اولین گروهی بودند که به روی سن رفتند تا قطعه دنیای قشنگ را اجرا کنند.

مجید رایگان، استاد ویولون در گراش، با پنج هنرجوی خود به سالن آمده بود تا یکی پس از دیگری قطعه‌های خود را اجرا کنند، مهدیه آیینه‌افروز ۱۱ ساله و با شش ماه آموزش، قطعه «برای الیزه» اثر بتهوون، «ولگا» اثر میلی بالاکیرف، و «خونه مادربزرگه» اثر بهرام دهقانیار را اجرا کرد. همچنین فاطمه بهمن‌پور ۱۶ ساله با ۸ ماه آموزش، قطعه شب مهتاب؛ محمد سادگی ۱۲ساله با ۸ ماه ماه آموزش، قطعات غوغای ستارگان اثر همایون خرم، نوایی، ترانه محلی خراسانی و نوید بهار اثر ابوالحسن صبا؛ و مریم ناصری ۱۴ساله با ۸ ماه آموزش، قطعه سلطان قلب‌ها اثر انوشیروان روحانی و جان مریم محمد نوری اجرا کردند.

فاظمه دانشور ۱۴ ساله و شبنم آیینه‌افروز ۱۲ ساله با ۷ ماه دوره آموزشی در رشته گیتار کلاسیک زیر نظر استاد افروز به ترتیب به اجرای قطعه والس اثر یوگینی گرینو و پدرخوانده اثر نینو روتا و همچنین «باشد که باز همدیگر را ببینیم» اثر جمال ظهوریان پرداختند.

احمدرضا عابدینی و امیرحسین باقرزاده هم دو هنرجوی عباس امانی بودند که اجرای مشترک داشتند. قطعه گراشی با نام «تک تار کلی» با شعر معروفی از صادق رحمانی و «بیا بازم» اثر مسعود جهانی از اجرای این دو هنرجویان بود.

بعد از پایان اجرای هنرجویان موسیقی، استاد افروز با گیتار کلاسیک و استاد رایگان با ویولون برای حاضرین در سالن قطعاتی اجرا کردند. عباس امانی نیز با اجرای قطعه گراشی «یک رز که برو اونت» برنامه این شب را به پایان رساند. امانی قبل از اجرا ابتدا از رییس اداره فرهنگ و ارشاد برای برگزاری این همایش تشکر کرد و گفت: «از اینکه این همایش برای هنرجویان در نظر گرفته شده است، کمال تشکر را دارم. این همایش به هنرجویان کمک زیادی می‌کند و امیدوارم که ادامه داشته باشد. البته سیستم صوتی امشب خیلی خوب نبود. ان شاالله برای اجراهای بعد، حتما به این قسمت توجه شود تا اجرای هنرجویان با کیفیت صدای بهتر شنیده شود.»

[1]

[2]

[3]