بستن

هفته‌ای برای شنیدن این که «سالمندان چه می‌گویند»

گریشنا (هفت‌برکه): «جمعیت سالمند در ایران در سال ۲۰۱۵ زیر ۱۰ درصد بوده است، که در سال ۲۰۲۵ به ۱۰ الی ۳۰ درصد و در سال ۲۰۵۰ به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد. طبق سرشماری سال ۹۵، سالمندان ۹٫۲۸ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. در شهرستان گراش، بر اساس آخرین گزارش از افراد ثبت نام شده در سامانه سیب، ۸٫۲ جمعیت سالمند هستند.»

این آمار را ثریا انصاری، مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس در جلسه گرامی‌داشت هفته سالمند ارائه داد. نهم مهرماه روز جهانی سالمند نامگذاری شده است و ششم تا دوازدهم مهرماه مراسم هفته سالمند در ایران برگزار می‌شود. «سالمندان چه می‌گویند» شعار امسال هفته سالمند انتخاب شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، این جلسه هماهنگی دیروز به همت گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس با حضور معاون فنی و اجرایی، نمایندگان ادارات بنیاد شهید، فرمانداری، کیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی، مسئول واحد آموزش و ارتقا سلامت و مسئول بیماری‌های غیر واگیر در دفتر معاونت بهداشتی برگزار شد. در ابتدا مهندس مساح، معاون فنی و اجرایی، به معرفی شعار و روز شمار امسال هفته سالمند پرداخت.

در این جلسه هر یک از ادارات پیشنهادات خود را ارائه دادند و سپس فعالیت‌هایی با همکاری ارگان‌ها جهت اجرا و بالا بردن مشارکت سالمندان در هفته سالمند تصویب شد. از جمله‌ی این مصوبات، برپایی غرفه صنایع دستی برای معرفی سالمندانی که در زمینه آثار هنری فعال‌اند، برگزاری اردو جهت سالمندان، دیدار با سالمندان تحت پوشش بنیاد شهید، دیدار با سالمندان سرای سالمندان، برگزاری همایش پیاده‌روی و مسابقه نقاشی با حضور نوه‌ها بود.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top