بستن

حبیب‌الله مهرابی از شورای پنجم کنار رفت

گریشنا (هفت‌برکه): اعضای شورای اسلامی شهر گراش استعفای حبیب‌الله مهرابی را پس از یک هفته پذیرفتند.

در تماس تلفنی خبرنگار هفت‌برکه با حبیب‌الله مهرابی، او ضمن تایید استعفایش و قبول شدن آن از طرف شورا به این حرف بسنده می‌کند: «همانطور که در نامه استعفایم نوشته‌ام، به منظور حفظ انسجام شورا و تحقق شعارهای انتخاباتی اعضای منتخب، از عضویت در شورا استعفا دادم.» متن نامه‌ی استعفای مهرابی در گریشنا منتشر می‌شود، اما او بقیه صحبت‌ها را به آینده موکول می‌کند.

دکتر مرتضی فتحی، عضو شورای شهر گراش، نیز در گفتگو با هفت‌برکه، با تایید استعفای مهرابی گفت: «ایشان یک هفته قبل استعفایشان را به شورا ارائه کرده بود، و ما بعد از بررسی‌ها و جلسات متعدد، روز دوشنبه استعفای او را پذیرفتیم.» دکتر فتحی درباره‌ی دلیل استعفای مهرابی نیز می‌گوید: «ایشان به صورت علنی چیز خاصی به ما اعلام نکرده است. در نامه‌ی استعفایشان، فقط برای شورا آرزوی موفقیت کرده بودند و گفته بودند برای انسجام بیشتر شورا استعفا می‌دهند.» دکتر فتحی از تلاش خودش و اعضای دیگر شورا و مسئولین شهر برای راضی کردن مهرابی به ماندن در شورا نیز صحبت می‌کند: «ما از راه‌های مختلف وارد شدیم که ایشان را راضی کنیم. خودم با آقای خورشیدی به دیدار ایشان رفتیم. مسئولین و دوستان را هم فرستادیم. اما هیچکدام نتیجه نداد.»

دکتر فتحی درباره‌ی ترکیب آینده‌ی شورا نیز می‌گوید: «نفر اول علی‌البدل آقای مهندس هرمزی است که ما با او صحبت‌هایی کرده‌ایم. فرمانداری راسا از او دعوت می‌کند که در هفته‌ی آینده به جمع شورا بپیوندد.»

زمزمه‌ی استعفای حبیب‌الله مهرابی از چند هفته پیش به گوش می‌رسید. او بعد از مراسم تحلیف اعضای شورا در ابتدای شهریورماه، چند جلسه متمادی از حضور در جلسات شورا سر باز می‌زد. شاید بتوان گفت کشمکش اصلی او با اعضای شورا بر سر انتخاب رییس شورا و همچنین انتخاب زارع، شهردار پیشین گراش، اتفاق افتاد. او اکنون با استعفایش، یک چالش بزرگ را به چالش‌های شورا در همین ابتدای کار افزوده است.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

14 نظر

  1. اینکه ایشان کنار رفتند قابل پیش بینی بود ولی ما به ایشان رای دادیم چون میدانستبم اهل خدمت صادقانه هستند و بنظرم در اینده شاهد ریزش دیگری هم باشیم چون در بعضی از اعضا روحیه اقتدارگرایی وجود دارد که اقتدارگرایی افت کار گروهی است
    بعنوان دوست و یک شهروند از جناب مهرابی درخواست بازنگری در تصمیم استعفا را دارم چون اگر ایشان کنار بروند رای ما هدر رفته است
    شورا از همگرایی خوبی برخوردار نیست و این از تصمیم در مورد زارعی شهردار اشکار بود
    مااز اعضا محترم شورا انتظار تصمیم درست برای انتخاب شهردار داربم و همچنین به شایعات در مورد بعضی حرفهای اقای شهردار زارعی مبنی بر درخواست های بعضی از اعضا شورا از ایشان پاسخ روشن بدهند تا نور حقیقت بر تاریکی رانت بیفتد و دامن حضرات محترم و محترمه از شایبه ها دور بماند

  2. سلام اقای نوبهار
    برای نا هم قابل پیش بینی بود چون قبل از انتخابات بجای این که کاندیدا های شورا از همکاری های قدیم جدید بگن دست به تخریب هم میزدن شورا یعنی هماهنگی هم دلی وقتی قبل از اینکه انتخاب بشن دست به تخریب بزنن مشخصه که بعد نمیتونن با هم کار کنن حتی از سر غرورشون.

    گفتی اقتدار این صفت شامل همه میشه حتی من میخوام تو جمع اقتدار داشته باشم ولی باید دلیل بر توانای خودمم داشته باشم درسته؟
    و اما بعد شورای که هنوز کاری نکرده شما چه جور میگید از هم گرای برخوردار نیست ایا این حرف شما با دلیل مدرکه؟ لطفا خود شما روشن کنید شاید خیلی ها قانع شدن.

    شهردار قبلی مشخص بود تشریف میبره همچون سال های متمادی قبل و همه شهر ها همین مرامشونه ، یعنی اینگفته شما ؟ این شهردار جدید تصمیم نادرسته؟

    یه سوال ایا حرف های که درباره مهند قائدی زدن فراموش کردید ایا حقش بود؟
    بازم ببخشی رک گفتم شاید مددی شد حرفی زده شد در خور فکر و قضاوت مردم.
    یا علی

  3. باسلام
    شورای هر شهر در هر دوره در هر شهری با سلیقه های متفاوت و طرز تفکر جدید
    همراه هست پس ما باید بعنوان یک فرد رای دهنده از بین مردم شاهد این گونه بر خورد ها باشیم و این که یک نفر از شورا استعفا می دهد و خود را کنار می کشد نتیجه می گیریم که این فرد خود نیز می داند با بودنش نمی تواند طرز فکر های خودش را به دیگر اعضائ شورا دیکته کند و حرف خود را در شورا عملی نماید پس شورا جای حرف زدن یک یا دو نفر نیست همانگونه که در شورا قبل از خود اعضائ شورا نقل قول شده هست که شورای دو نفری بود و تصمیمات را دو نفر از شورا میگرفتن در نتیجه شورا جای تقابل طرز فکرها هست با ایده های جدید برای شهر ؛ همچنان حرف های زیادی هست برای گفتن ………….. در اینده

  4. از این شورا ابی واسه مردم گرم نمیشه…هتوز ب ماه نرسیده اختلافات رو شده و باعث جدایی فرد دلسوز و باتجربه از شورا شده….و چرا اعضاء شورا با این موافقت کردن کاش همین افردا در مورد کسی که سنگش به سینه میزنن چشم بسته عمل نمیکردن فقط در یک مورد…….که برای همه چه عوام و چه خواص مشخصه….

    1. شما خیلی زود قضاوت میکنی جدا شدن شخصی از شورا باید هزار یک دلیل برای خودش داشته باشه پس دلیلی برای این نیست که شورا مشکل داره البته ناگفته نمونه که کناره گیری اقای مهرابی حداقل نمره منفی داره چون خود من به ایشون رای دادم ولی ایشون بدون رای دادن من شخصا کناره گیری کرد پس……..
      و شما میگی کسی که سنگش در یه کلام اخوی میدونی اگه قضوت اشتباه کرده باشی تهمته و اگه درست غیبت؟

      انشا الله همه اضا در راستا شهرستان گراش وموفققیعت گام بردارن نه جلب توجه

  5. سلام وقت بخیر
    اقای مهرابی فرمودند برای انسجام شورا و تحقق شعارهای انتخاباتی !!!!!!
    مگه قراره تو شورا چه کاری غیر از ارتقا شهر گراش انجام بشه که جز شعارهای انتخاباتی اقای مهرابی نبوده ؟؟
    شبیه این حرف شبهه ناک هم اقای شهردار در مصاحبه استعفاشون فرمودند
    دوستانی که در شورا ماندید و قراره به شورا راه پیدا کنید فقط بدانید شما مسئول پاسخگویی به تک تک افرادی هستید که به شما رای دادند یا ندادند
    شما مسئول پاسخگویی به عدم پیشرفت شهر در این چهارسال نسبت به سالهای قبل هستید
    و از همه مهمتر مسئول پاسخگویی رفتارها و اعمالتون در این شورا به خداوند تبارک و تعالی هستید
    و بدانید مردم گراش خیلی خیلی فراتر از تفکر شما باهوش و متفکر هستند اما اگر سکوت میکنند و دم بر نمیارن به احترام شخص شما و شهر و تمام مسئولین دیگه هست وگرنه اعتراض مردم شهر گراش به ارگان یا اداره ی رو در چند سال پیش روبرو کلانتری دیدید
    پس متفکرانه و با اخلاص برای مردم کار کنید

  6. با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
    بهترین کار اینکه اقای مهرابی بیان به طور دقیق و کامل دلیل استعفای خود را بیان کنند در غیر این صورت این استفعا ضایع شدن حق مردم و در واقع دهن کجی به ارای مردم در انتخابات است.
    اقای مهرابی که نباید ترسی از گفتن حقیقت و شفاف سازی داشته باشند
    قاعدتا طرف دیگر ایشان اعضای شورای شهر هستند و انها هم حرفی برای گفتند دارند و اگر اقای مهرابی صحبتی نکند قطعا دیگر اعضای شورای شهر نخواهند گذاشت تا دیوار تخریب ها بر علیه خودشان بالا برود.
    به هر حال حقیقت آنچه که است روزی رخ نمایان می‌کند
    اقای مهرابی با نگفتن حقیقت تنها آجر های را بر روی دیوار های تهمت، و تخریب اعضای شورای شهر میگذارد که گناه آن پای اظهار نظر افراد بی گناه و بی خبر از همه جا نوشته می‌شود.
    اگر اقای مهرابی سر مساله ریاست شورا یا انتخاب شهردار حرفی دارند، بیان شفاف حرف خود را بزنند به هر حال ابقا زارع یا انتخاب رئیس و نایب رئیس یک کار شورایی و انتخاباتی محرمانه بوده است.
    اگر مهرابی در این زمینه شفاف سازی نکند قطعا خود را در قضاوت مردم قرار داده است و مردم به دنبال دلیل هستند.
    یعنی دو رای اعضای شورا میتواند ایشان را انقدر مایوس و ناراحت کند که از شورا استعفا کند؟ مگر اینکه دلیل دیگری داشته باشد
    که البته اگر دلیل دیگری هم داشته باشد این در اولین قدم تک رای بودن ایشان را میرساند که نظر به کار گروهی و شورایی ندارد و این خیلی بد است.
    یکی دیگر از اعضای شورای شهر … که متاسفانه امروز ها به طبل اختلافات میکوبد انتظار میرود با توجه به مسائلی که است دقت نظر کافی را داشته باشند
    ما در انتخابات به شما رای دادیم به خاطر صبر و حوصله ک متین بودنتان کاری نکنید که نطر مردم برگردد

  7. آقای مهرابی آدمی نیستن که هر جا رفتن بگن این جور شد و اون جور شد.پس سکوت می کنند و دم بر نمی آورند.این یعنی سو استفاده کامل مخالفان.
    آقای مهرابی بارها و بارها فرمودند مناظره بگذارید تا رو در رو صحبت کنیم اما کو دل این کار ؟ وقتی خودشان می دانند در افتادن با حبیب یعنی نابودی. مهرابی بی دلیل مدرک سخن نمی گوید و اهل پوز دادن نیست.

  8. اصلا مناظره اشتباه تا کنون دقت کردید که در هر مناظره بجای علام راه کار بیشتر دست به تخریب هم بر می زنن؟
    از این دو جلسه مناظره کدوم تخریب نداشت؟
    اگه تربون ازاد بود چه سوال های که تو دل مردم نبود؟
    مناظره باید با دلیل منطق باشه نه گفته بیان .
    عزیز دل همه مردم در دلسوزی اقا مهرابی شکی نداریم ولی گاهی وقت ها مثل شورا باید گروه و هدف والا در نظر گرفت و به پای تماممشکلات وایساد .

    تو این جند مناظره بیشتر از ده بار از اقای سلمان مهرابی خواستیم که عمل کرد شورا پیشن در طی چهار سال گذشته بیان بشه ولی هیچ گفته شنیده نشد این یعنی عملکرد ضعیف شورا قبل
    قضاوت نست چون در عمل هم برای شهرستا ایچ پیامدی نداش نه ارتقاع اداره ها
    محدوده
    شعبه ها
    موسسه ها
    عملکرد ضعیف شهردار
    و
    و

  9. یک سوال خدمت جناب خورشیدی !! ببخشید شما یکی از اهدافی که قبل از اینکه رای بیاورید این بود که مسکن ارزان قیمت برای مردم درست کنید الان میخواستم ببینم تا کجا رسیده این موضوع ؟؟؟ ممنون میشم اگه جوابم رو بدید

  10. با سلام ما نباید تلاش های واقعا صادقانه آقای مهرابی در دوره های قبل شورا نادیده بگیریم .
    نمی شود کم کاری ادارات دیگر ( که واقعا هم خیلی از ادارات گراش عملکردشان خوب نیست) را پای شورا گذاشت.
    مشکل شورای ما باید حل شود و با انصراف ایشان وضع بدتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top