- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

فراخوان پنجمین سوگواره عکس عاشورایی منتشر شد

هفت‌برکه (گریشنا): پنجمین سوگواره عکس عاشورایی در دو بخش عکاسی با دوربین و اینستاگرام برگزار می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، انجمن فیلم و عکس گراش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش در نظر دارد پنجمین سوگواره عکس عاشورایی را در دو بخش عکاسی با دوربین (آنالوگ، دیجیتال) و اینستاگرام (موبایل) برگزار کند. این اولین برنامه انجمن فیلم و عکس گراش بعد از تشکیل هیات مدیره جدید در سال ۹۶ است (خبر در گریشنا [1]).

به گفته‌ی فراخوان پنجمین سوگواره عکس عاشورایی، این سوگواره رقابتی است و در بخش عکاسی با دوربین به سه اثر برتر از سوی هیات داوران جوایز نقدی و در بخش اینستاگرام به ۱۰ اثر برگزیده از نگاه بازدیدکنندگان (از طریق نظرسنجی) جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. جوایز عکاسی با دوربین برای نفر اول ۳۰۰ هزار تومان، نفر دوم ۲۰۰ هزار تومان و نفر سوم ۱۰۰ هزار تومان است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این سوگواره تا ۱۵ مهرماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. نمایشگاهی از آثار ارسال شده به سوگواره از ششم الی دهم آبان‌ماه ۹۶ در نگارخانه آبشار اندیشه برگزار می‌شود.

شرکت در این مسابقه فقط برای عکاسان گراش امکان‌پذیر است. هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ تک عکس و یک مجموعه عکس (شامل ۳ تا ۵ عکس) در بخش آزاد به دبیرخانه سوگواره ارسال کند، و ۱۰ عکس نیز در فضای مجازی اینستاگرام با هشتگ Ashoragerash5 و یا از طریق تلگرام به شماره ۰۹۱۷۴۸۲۶۶۴۲ ارسال نمایند.

کلیه عکس‌ها باید با وضوح ۳۰۰ dpi در ابعاد ۵۰×۷۰ با فرمت jpg و در قالب یک CD  تحویل دبیرخانه سوگواره شود و یا به پست الکترونیکی ashora.gerash5@gmail.com ارسال گردد.

تاریخ ثبت کلیه عکس‌ها در بخش دوربین می‌بایست در محرم الحرام ۱۴۳۹ هجری قمری (یعنی سال جاری) باشد. محدودیتی از لحاظ تاریخ ثبت عکس جهت شرکت در بخش اینستاگرام وجود ندارد. حک کردن نام عکاس بر روی عکس نیز ممنوع است.

آثار ارسالی باید مستند باشد و پردازش تصاویر نباید خدشه‌ای در رویکرد اسنادی تصاویر وارد نماید. بدیهی است اعمال کراپ، تنظیمات روشنایی، اصلاح رنگ و کنتراست عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است.

دبیرخانه سوگواره ارسال کننده اثر را صاحب اثر می‌شناسد و در صورت اثبات خلاف امر مسئولیتی متوجه برگزار کننده نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به کانال اطلاع‌رسانی سوگواره در تلگرام به آدرس t.me/ashoragerash5 عضو شوید، و یا با شماره ۰۷۱-۵۲۴۴۶۶۰۹ تماس بگیرید. همچنین صفحه اطلاع‌رسانی سوگواره در اینستاگرام نیز به آدرس @ashora.gerash5 فعال است.

[2]