بستن

زنگ «مهر و مقاومت»، در مدرسه نمونه گراش زده شد

هفت‌برکه (گریشنا): سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دانش‌آموزان گراش با نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان امام رضا(ع) آغاز شد.

مراسم امسال آغاز تحصیلی با حضور مسئولین شهرستان در تنها مدرسه نمونه دولتی گراش آغاز شد. این مراسم ساعت هشت صبج روز اول مهرماه ۱۳۹۶ با نواختن زنگ مهر و مقاومت آغاز شد و بعد از آن دانش‌آموزان در نمازخانه مدرسه، به سخنان، مدیر آموزش و پرورش، امام جمعه گراش، مدیر مدرسه و فرماندار گراش گوش دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا شاهچراغ امام جمعه گراش با تبریک سال تحصیلی جدید گفت: «امسال بهترین فرصت است که فرهنگ عاشورا را از طریق معلمین به دانش‌آموزان منتقل کنیم. نوجوانان ما باید از شهدای دانش‌آموز و نوجوانان کربلا بیاموزند.»

امام جمعه گراش با تاکید بر نقش آموزش و پرورش گفت: «سر منشا توسعه آموزش و پرورش است. بر خلاف تصور ما آموزش و پرورش مصرف‌کننده نیست اگر آموزش درست شکل بگیرد توسعه همه جانبه رقم خواهد خورد. معلم آموزش دهنده صرف نیست. دانش‌آموزان از معلمین الگو‌پذیری دارند و باید به این نقش معلمان هم توجه شود.»

فرماندار گراش در سخنان کوتاه خود خواستار تغییر رویکرد و روش آموزش شد:«ما در روش و منش باید سیاست‌های جدیدی را اعمال کنیم. ما باید به جای محفوظات روش‌های استنباطی را بیاموزانیم و بتوانیم خلاقیت و مهارت را برانگیزانیم. ما باید عقلانیت را در دانش‌آموزان بارور کنبم. احساسات به قدر کافی هست.»

ازدواج نباید همه هدف دانش‌آموزان باشد

ذبیح‌اله رضایی مدیر آموزش و پرورش گراش با اعلام رضایت از وضعیت مدارس در آغاز سال تحصیلی، اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس خالی از معلم در شهر نداریم. در روستاها هم زیر ده کلاس خالی از معلم است که نیروی آن تامین شده و به زودی سرکلاس خواهند رفت. امیدواریم با این شروع خوب پایان خوب و پرباری را در پیش داشته باشیم.»

رضایی در مورد تعداد معلمان جدید گراش گفت: «حدود ۵۰ نفر دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش گراش شده‌اند. این افراد برای شغل معلمی آموزش دیده اند و به نوعی معلم واقعی هستند.»

رضایی خطاب به دانش‌آموزان نیز گفت: «مسئولیت اصلی توسعه بر عهده شما زنان آینده است.‌ نیمی از جامعه خود شما هستید و نیمی دیگر را نیز شما تربیت می‌کنید.»

مدیر آموزش و پرورش گراش به مساله ازدواج دانش‌آموزان نیز اشاره کرد: «بحث ازدواج نباید همه هدف شما باشد. شما باید با تحصیل و حضور در دانشگاه به خود و جامعه خدمت کنید. به وفور دیده می‌شود که دختر خانم‌ها در سن کم ازدواج می‌کنند و فرصت دانشگاه را از دست می‌دهند.»

زهرا خواجه‌زاده مدیر مدرسه نمونه امام رضا (ع) باتشکر از حضور مسئولین در مدرسه گفت: انشااله بتوانیم زینب‌وار پاسدار ارزش‌های انسانی باشیم.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top