بستن

انجمن حافظان محیط زیست گراش دست‌به‌کار شد

گریشنا (هفت‌برکه): پاک کردن خیابان‌های شهر از زباله‌های پلاستیکی در شب‌های ماه محرم، و آبگیری یک آبشخور برای حیات وحش کوه سیاه، دو فعالیت محیط زیستی است که نوید پایدار شدن یک انجمن مردم‌نهاد به نام «انجمن حافظان محیط زیست گراش» را با خود دارد.

محمدجواد وقارفرد، نماینده این انجمن در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه می‌گوید: «چون می‌خواستیم فعالیت این انجمن محدود به شهرستان گراش نباشد، کار ثبت این انجمن را از استان پیگیری می‌کنیم و تا یک ماه دیگر تمام می‌شود. اما چون فعالیت‌های انجمن عام المنفعه و خداپسندانه است، اعضا منتظر ثبت رسمی نشده‌اند و کار را از مدت‌ها قبل شروع کرده‌اند.» وقارفرد هدف از راه‌اندازی این انجمن را نیز اینگونه توضیح می‌دهد: «هدف ما فرهنگ‌سازی و آموزش حفاظت از بافت خاک و منابع زیرزمینی و گونه‌های گیاهی و حیوانی در مرحله اول در شهرستان گراش، و در مرحله بعد در کل استان است.»

 

آبشخوری برای حیات وحش

هفته گذشته، کانال گراش از ساخته شدن آبشخوری برای حیات وحش توسط اعضای «انجمن حافظان محیط زیست گراش» خبر داد. امروز هفتم مهرماه، این آبشخور با حضور اعضای انجمن و همچنین عبدالحسین مهروری، سرپرست شهرداری گراش، و طاهری، نماینده اداره منابع طبیعی گراش، آبگیری شد.

به گفته وقارفرد، ساخت این آبشخور که ظرفیتی نزدیک به ده هزار لیتر آب دارد، سه روز زمان برده است و چند مرحله هم ترمیم شده است. او توضیح می‌دهد: «این اولین آبشخوری است که به این حجم توسط اعضای انجمن ساخته می‌شود. قبلا هم چند آبشخور کوچکتر ساخته شده بود، که یکی از آنها را هم افرادی تخریب کرده بودند.»

این آبشخور در اطراف تنگ بادامی قرار دارد، و به گفته وقارفرد، مورد سرکشی مداوم اعضای انجمن هم قرار خواهد گرفت: «ما قصد داریم دوربین تله‌ای هم در اطراف این آبشخور نصب کنیم که از سوء استفاده‌های احتمالی مصون بماند.»

وقارفرد با اشاره به این که آبگیری این آبشخور با تانکر شهرداری صورت گرفته است، لازم می‌داند به نمایندگی از انجمن، از حمایت‌های شهرداری در این مدت تشکر کند. او بر تشکر از ادارات منابع طبیعی گراش، و محیط زیست گراش و لار نیز تاکید می‌کند.

 

پیام پاکیزگی در شب‌های محرم

دوست‌داران محیط زیست در قالب انجمن حافظان محیط زیست گراش در محرم امسال، حرکت نمادین پاک کردن خیابان اصلی شهر از ظروف پلاستیکی و زباله‌ها را انجام می‌دهند. این کار نمادین را در دو سال گذشته گروهی به نام «دستکش‌سفیدها» در شب‌های عزاداری دهه اول محرم انجام می‌دادند. امسال اما این انجمن با کمک دیگر دوست‌داران محیط زیست، رساندن این پیام پاکیزگی و حفاظت از محیط زیست را به عهده گرفته‌اند.

6 نظر

  1. درود بر عاشقان انسانیت
    خدا خیر بده تمام عزیزانی که برای محیط زیست و حیات وحش زحمت میکشن امیدوارم که مردم گراش روز به روز بیشتر به محیط زیست همیت بزارن و از شکارچی های عزیز درخواست دارم بجای گرفتن جان حیات وحش با دوربین عکاسی زیباهی حیات وحش رو به تصویر بکشن تا برای فرزندان خودتون زیباهی به یادگار بگذارید
    انسان بودن کافی نیست هر وقتی توانستیم به کمال انسانیت برسیم باید به خودمان افتخار کنیم

  2. سلام,درود و خداقوت به شما عزیزان که جلوه ای از خلیفه الهی انسان رو به نمایش گذاشتین .
    ان شاءالله همیشه سالم و برقرار باشید.

  3. خیلی از همین دوستان طبیعت دوست و کوهنورد البته نه همه آنها،با رها کردن پس مانده و آسغال،کوه و دشت را به زباله دانی تبدیل کرده اند که به وضوح میشود دید. امیدوارم کارهای دوستانِ زحمت کشِ انجمن،سرمشقی برای امثال من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top