- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

تجلیل شورا و شهرداری از آتش‌نشانان در روز آتش‌نشانی

گریشنا (هفت‌برکه): امروز جمعه هفتم مهرماه به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی، اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری گراش از آتش‌نشانان گراش تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، عبدالحسین مهروری، سرپرست شهرداری گراش، در این نشست صمیمی گفت: «از ابتدای راه‌اندازی پایگاه، مجموعه آتش‌نشانی با یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی و یک نیرو آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۴ دستگاه ماشین آتش‌نشانی و ۱۳ آتش‌نشان و تجهیزات در حد استاندارد در حال انجام وظیفه است.»

علی‌اصغر حسنی، رییس شورای شهر، نیز گفت: «اولین پایگاه امداد جاده‌ای ثابت در استان فارس در گراش راه‌اندازی شد و حدود پنج هزار نیروی آموزش‌دیده برای امداد و نجات تربیت شدند. شهرستان گراش در امدادرسانی شهرستان نمونه استان است.» او در توضیح این مطلب ادامه داد: «لازم نیست هر ارگان یا نهادی برای خود و جداگانه کار کند. هلال احمر و آتش‌نشانی می‌تواند با همکاری هم و سایر نهادها از امکانات موجود بهترین استفاده را نمایند و این همکاری باعث سرعت و دقت عمل بهتر در امدادرسانی خواهد شد.»

مصطفی خورشیدی، نایب رییس شورا، نیز ضمن تبریک روز آتش‌نشان، در خصوص کمبود امکانات گفت: «در تلاش‌ایم تا بتوانیم تجهیزات ضروری و مدرن آتش‌نشانی را به تجهیزات حال حاضر اضافه کنیم.» دکتر فتحی، عضو دیگر شورا، نیز ضمن تبریک، تاکید کرد آموزش به کودکان و اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس باید بیشتر شود.

مهندس عبدالهی نیز که در این جلسه حضور داشت، از سخت‌گیری نظام مهندسی نسبت به نصب تجهیزات ضروری اطفای حریق در ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها خبر داد و اظهار تاسف کرد: «یا در قدم اول هیچ آموزشی برای نحوه استفاده از تجهیزات داده نمی‌شود، و یا پروانه کار می‌گیرند اما تجهیزات ساختمان به طور کامل نصب نشده و یا غیرقابل استفاده است. انتظار می‌رود شهرداری و آتش‌نشانی در این زمینه اقدامات جدی‌تری انجام دهند و هم پیشگیری و نظارت و هم آموزش لازم به اهالی ساختمان را در برنامه کاری خود قرار دهند.»

حسینعلی مولایی، مسئول پایگاه آتش‌نشانی گراش، نیز ضمن تشکر و خیر مقدم، گزارشی از عملکرد واحد آتش‌نشانی و برنامه‌های در حال انجام را ارائه داد. آتش‌نشانان نیز مشکلات و موانع موجود را با اعضای شورا و سرپرست شهرداری در میان گذاشتند. در آخر جلسه نیز با اهدا لوح تقدیر، از آتش‌نشانان تشکر شد.

[1] [2]