بستن

ساخت موزه مردم شناسی یک قدم به واقعیت نزدیک شد

مدیر کل میراث فرهنگی فارس، در بازدید روز سه‌شنبه خود از گراش از چند بنای تاریخی شهر دیدن کرد.

فریدون فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به همراه معاونان این سازمان در بازدید یک روزه خود از مجموعه هفت‌برکه، حمام دهباشی، برکه کل و منزل عظیمی دیدن کرد. در این دیدار که با همراهی شهردار، اعضای شورای شهر و مسئولین فرمانداری انجام شد، مدیر کل میراث فرهنگی فارس قول مساعدت در تکمیل پروژه هفت‌برکه و مرمت آثار تاریخی شهر را داد.

این دیدار با درخواست ایجاد نمایندگی میراث فرهنگی در گراش همراه بود. به جز این اختصاص بودجه برای احداث موزه در محل خانه عظیمی مطرح شد. عبدالله صلاحی، یکی از اعضای گروه گرد‌آورندگان فرهنگ گراش و عضو شورای شهر در این دیدار به ارائه توضیحات اماکن مورد بازدید می‌پرداخت. مهندس فعالی، با بازدید از مجموعه هفت برکه نظر مثبتی جهت تکمیل این پروژه که توسط شهرداری تدارک دیده شده است داشت که قرار است با ارسال طرح این مجموعه، میراث فرهنگی در ساخت آن مشارکت کند.

پیشنهاد ساخت موزه در محل خانه عظیمی که جنب مسجد ولیعصر(ع) قرار دارد نیز در بازدید از این محل مطرح شد. با توجه به اینکه این خانه هنوز ثبت نشده است، فعالی با تجهیز این محل، قبل از ثبت موافقت کرد. او ایجاد موزه را به زمان ثبت این خانه موکول کرد و قول همکاری در پروسه ثبت این محل را داد.

برکه کل و حمام دهباشی اماکن دیگری بود که مورد توجه مدیر کل میراث فرهنگی قرار گرفت. حمام دهباشی چندی پیش با هزینه شش میلیون تومان پاکسازی شده بود و مکانی که گمان می‌رفت خراب شده باشد حالا با خرید زمین اطراف آن به مساحت هزار متر مربع توسط شهرداری با مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان، قابل مرمت و بازسازی است. این حمام با ۲۴۰ متر مربع زیربنا مربوط به اوایل قاجاریه است. موسسه توسعه و همیاری گراش که در برنامه‌های مختلفی در گراش فعالیت داشته است هزینه طرح مرمت این اثر را متقبل شده است.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top