بستن

سه رویداد روانشناسی در دو روز: همایش، کارگاه تخصصی و ظرفیت‌سنجی

گریشنا (هفت‌برکه): پروفسور چنگیز رحیمی، رییس مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز، برای برگزاری یک همایش عمومی و یک کارگاه تخصصی و همچنین ظرفیت‌سنجی برای راه‌اندازی شعبه‌ی این مرکز مشاوره در مرکز گراش، به گراش سفر می‌کند.

به گزارش هفت‌برکه، مهندس عبدالهی، مسئول دانشگاه شیراز، مرکز گراش، در خصوص سفر پروفسور رحیمی می‌گوید: «دانشگاه شیراز در نظر دارد شعبه‌ای از مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز را در مرکز گراش راه‌اندازی کند. با همین هدف، دکتر رحیمی، رئیس مرکز، برای اولین بار به گراش سفر می‌کند تا چند کار به سرانجام برسد. اولین هدف، برگزاری یک دوره‌ی تخصصی برای فارغ التحصیلان روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی است. دومین هدف، برگزاری یک همایش عمومی با عنوان «ازدواج موفق» است، که با توجه به آمار فزاینده‌ی طلاق در گراش و همچنین مشکلات ازدواج پیش از موعد و نامتناسب بودن سن عقلی و سن واقعی، همایش بسیار لازمی است. سومین هدف نیز هماهنگی و ظرفیت‌سنجی برای افتتاح مرکز مشاوره و روان‌درمانی در گراش با همکاری انجمن روانشناسی گراش است.»

همایش عمومی «ازدواج موفق»

همایش بزرگ «ازدواج موفق» را دانشگاه شیراز – مرکز گراش، با همکاری انجمن روانشناسی و مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی گراش در روز پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌کنند. سخنران این همایش پروفسور چنگیز رحیمی، رئیس مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز است.

حمید محمودزاده، نماینده انجمن روانشناسی گراش، در خصوص برگزاری این همایش می‌گوید: «با توجه به افزایش آمار طلاق در جامعه، لزوم مشاوره پیش از ازدواج جهت آگاهی‌بخشی صحیح در مورد نگرش واقع‌بینانه به ازدواج و کسب مهارت‌های کافی در زندگی و ایجاد رابطه پایدار و موفق، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.» به گفته محمودزاده، اهمیت شرکت در این همایش برای جوانان محرز است: «حضور در همایش، جدای از اینکه می‌تواند زمینه‌سازی برای آگاهی‌بخشی به قشر جوان، هم برای افرادی که در شرف ازدواج و تشکیل خانواده پایدار هستند و هم کسانی که هنوز موفق به انتخاب فرد مورد نظر خود نشده‌اند، باشد. این آگاهی، روزنه‌ی امیدبخشی است برای بقای خانواده‌های نوپایی که دغدغه معطوف به شناخت و درک متقابل دارند.»

به گفته مهندس عبداللهی، مسئول مرکز گراش، این شاید اولین همایش عمومی در گراش باشد که شرکت‌کنندگان باید در آن ثبت نام و هزینه پرداخت کنند. هزینه ثبت نام در همایش ۱۰ هزار تومان است، و ثبت نام از دو طریق امکان‌پذیر است: شیوه‌ی اول، مراجعه به این لینک اینترنتی (لینک ثبت نام) و تکمیل مشخصات و پرداخت هزینه است؛ و شیوه‌ی دوم، ارسال نام و نام خانوادگی و ایمیل از طریق پیامک واتس‌آپ و تلگرام به شماره ٠٩٣٠١٨٧٠٠٨۶ روابط عمومی دانشگاه شیراز – مرکز گراش است. آخرین مهلت ثبت نام نهایی، ساعت ۱۲ روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه ۹۶ است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ٠٧١-۵٢۴۴۴٧۴٠ تماس بگیرید.

 

کارگاه آموزشی اصول مصاحبه تشخیصی

دانشگاه شیراز – مرکز گراش با همکاری مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز و انجمن روانشناسی شهرستان گراش، «کارگاه آموزشی اصول مصاحبه تشخیصی» را برای دانش‌آموختگان رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی برگزار می‌کند.

مهندس عبداللهی درباره هدف از برگزاری این کارگاه می‌گوید: «یکی از اهداف دانشگاه شیراز شعبه گراش، ارتقا سطح علمی و دانش‌افزایی انجمن‌های مردم‌نهاد است. در اولین قدم، هفته‌ی گذشته یک دوره تخصصی تربیت بدنی برگزار شد. قدم دوم، برگزاری دوره روانشناسی است که کمک بزرگی به انجمن نوپای انجمن روانشناسی گراش خواهد بود.»

حمید محمودزاده، نماینده انجمن روانشناسی گراش، نیز خصوص این دوره می‌گوید: «آشنایی با اصول مصاحبه تشخیصی به عنوان عاملی تسهیل‌کننده در فرآیند درمان و به منظور شناخت وضعیت روانی، آموزش تکنیک‌ها و کسب مهارت برای ایجاد راپورت (گزارش) مناسب و هم چنین برقرای ارتباط موثر بین مراجع و درمانگر، گامی اساسی محسوب می‌شود.»

این کارگاه را نیز پروفسور چنگیز رحیمی، رئیس مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد کرد، و به شرکت‌کنندگان مدرک معتبر از این مرکز مشاوره اعطا خواهد شد. مدت زمان دوره، ۱۶ ساعت در دو روز، چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۹ و ۲۰ مهرماه ۹۶ خواهد بود. این کارگاه در دانشگاه شیراز – مرکز گراش (مدرسه ابدی سابق) برگزار می‌شود و هزینه ثبت نام نیز ۲۰۰ هزار تومان است. ظرفیت کارگاه محدود است، و آخرین مهلت ثبت نام نهایی نیز ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه  ۱۸ مهرماه است.

برای ثبت نام اولیه، نام و نام خانوادگی + شماره ملی+ نام پدر + تاریخ تولد + میزان تحصیلات + رشته تحصیلی خود را از طریق پیامک، واتس‌آپ یا تلگرام به شماره ٠٩٣٠١٨٧٠٠٨۶ روابط عمومی دانشگاه شیراز – مرکز گراش ارسال نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٠٧١-۵٢۴۴۴٧۴٠ تماس بگیرید.

2 نظر

  1. ما مردم گراش، از مدیریت محترم انجمن روان شناسی آقای حمید محمود زاده و آقای مهندس عبداللهی، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم . امید که مسئولان محترم شهرستان نیز حمایت خود را دریغ نفرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top