- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

کنفرانسی برای بررسی باران در گراش

گریشنا (هفت‌برکه): محمود آذرآیین، کارشناس ارشد هواشناسی، کنفرانسی با موضوع «عوامل موثر بر بارش گراش» برای عموم مردم برگزار می‌کند. در این کنفرانس که روز جمعه ۲۱ مهرماه، ساعت ۱۶:۳۰، در سالن کنفرانس دبیرستان محبی برگزار می‌شود، انجمن هواشناسی هوای جنوب و انجمن آب و انرژی گراش (آبوان) همکاری می‌کنند.

محمود آذرآیین، رییس انجمن هواشناسی هوای جنوب، در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه درباره مطالبی که در این کنفرانس ارائه خواهد کرد می‌گوید: «موضوعات اصلی شامل سیستم‌های بارشی فصول مختلف سال، شاخص‌های دورپیوندی، شرایط ترسالی، شرایط خشکسالی و آنالیز بارش ۳۰ ساله‌ی اخیر گراش خواهد بود.»

مهندس مظفر‌ی‌فرد، نماینده‌ی انجمن آبوان گراش نیز در خصوص ایده‌ی برگزاری این کنفرانس می‌گوید: «حضور نیروهای متخصص هواشناسی در گراش و راه‌اندازی انجمن هواشناسی جنوب که فعالیتی کاملا مرتبط با انجمن آبوان دارد، جمعی از اعضا و همراهان آبوان را علاقه‌مند به آشنایی هر چه بیشتر با علم هواشناسی کرد. در ادامه تصمیم گرفته شد فرصت حضور در این کنفرانس را برای سایر علاقه‌مندان خارج از انجمن آبوان هم فراهم کنیم. از این رو فراخوان عمومی برای حضور در کنفرانس دادیم.» به گفته‌ی مهندس مظفری فرد، انجمن آبوان به این کنفرانس که با همکاری انجمن هوای جنوب برگزار می‌شود، به عنوان شروعی برای برگزاری سلسله کنفرانس‌های تخصصی در حوزه آب و انرژی می‌نگرد: «سعی ما بر این است که کارشناسان و پژوهش‌گران بومی و منطقه‌ای را برای مطالعات و پژوهش‌های هدف‌مند و کاربردی منطقه‌ای در این دو حوزه ترغیب و حمایت کنیم.»

[1]