- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

خدمات ۱۷ اداره در اداره پست انجام می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): در یک سال گذشته، بیش از ۶۳ هزار نامه و بسته پستی به گراش رسیده است؛ و بیش از ۱۸ هزار نامه و بسته پستی از گراش به شهرهای دیگر ارسال شده است.

شکرالله آشفته، رییس اداره پست گراش، به مناسبت ۱۷ مهرماه، روز جهانی پست، گزارشی از عملکرد یک‌ساله‌ی اداره پست گراش، از مهرماه ۹۵ تا شهریور ۹۶، را منتشر کرده است. بیشتر نامه‌های رسیده و فرستاده شده در این مدت از نوع پیشتاز بوده است. از مجموع ۶۳۵۶۹ مرسولات پستی که به شهرستان گراش وارد شده است، ۵۵ درصد نامه‌های رسیده، یعنی ۳۵۳۲۶ مورد از نوع پیشتاز، و ۲۰۵۸۳ مورد عادی و مطبوع بوده است. در این مدت ۱۸۶۲۵ مرسوله پستی از گراش ارسال شده است که ۷۸ درصد نامه‌های ارسالی، پیشتاز بوده است.

به توجه به آمار سال گذشته که در گریشنا منتشر شد (+) [1] تعداد مرسولاتی که به گراش رسیده است حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است. اما آمار مرسولات ارسالی از گراش ۲۴ درصد افزایش یافته است.

بخشی از فعالیت‌های اداره پست، انجام خدمات برون‌سپاری شده‌ی دیگر ادارات و سازمان‌ها است. ادارات ثبت اسناد و املاک، اداره آب، اداره آبفا روستایی، اداره آبفا شهری، اداره برق، اداره گاز، جهاد کشاورزی، بانک مهر اقتصاد و اداره امور مالیاتی از جمله اداراتی هستند که بخشی از خدمات آن‌ها از طریق پست انجام می‌شود. در یک سال گذشته ۲۱۴۳ مورد خدمات مربوط به اداره ثبت اسناد و املاک از جمله ۱۷۱۷ مورد صدور سند تک‌برگی شهری و روستایی انجام شده است.

بخشی از مراجعات مردم به اداره پست برای صدور کارت ملی هوشمند است. در یک سال گذشته ۲۲۱۲ کارت ملی هوشمند جدید برای شهروندان صادر شده است. توزیع کوپن نفت، غربال‌گری نوزادان شبکه بهداشت، تشخیص هویت، صدور کارت ملی هوشمند، رسید خودروی گواهی‌نامه و معافیت سربازی بهزیستی از جمله دیگر موارد مراجعه مردم به اداره پست است.

هرچند ارسال نامه‌های پستی کاهش یافته است، اما یکی از بخش‌های در حال گسترش، خدمات تجارت الکترونیک است. در یک سال اخیر ۲۶۳۸ مورد مرسولات خرید اینترنتی در گراش توزیع شده است.

اداره پست گراش در سال ۹۵ توانست عنوان دوم استان در خصوص بهترین عملکرد سود و زیان را به دست آورد و احمد واعظ‌پور، مدیر کل پست استان فارس، در این مورد از اداره پست گراش تقدیر کرد.

همچنین امروز به مناسبت روز جهانی پست، فرماندار گراش به همراه روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی با کارکنان اداره پست دیدار کرد.

[2]