- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

دو کارگاه عکاسی برای ارتقای کیفیت سوگواره عاشورایی

هفت‌برکه (گریشنا): کمتر از یک ماه از آغاز به کار هیات مدیره‌ی جدید انجمن فیلم و عکس گراش می‌گذرد، و در این مدت دو کارگاه با عنوان «کادربندی و ترکیب‌بندی در عکاسی» و «ادیت عکس» برگزار شده است. سومین کارگاه نیز با عنوان «کارگاه نقد و بررسی پنجمین سوگواره عکس عاشورایی» در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، با آغاز به کار هیات مدیره جدید انجمن فیلم و عکس گراش از سه‌شنبه ۲۸ شهریور (خبر در گریشنا [1])، و همچنین تصمیم به برگزاری پنجمین سوگواره عکس عاشورایی، انجمن اقدام به برگزاری دو دوره آموزشی عکاسی برای علاقه‌مندان به این رشته کرد. گفتنی است که آخرین مهلت ارسال آثار برای پنجمین سوگواره عکس عاشورایی فردا هجدهم مهرماه ۹۶ است و روز شنبه، بیست و پنجم مهرماه، عکس‌های ارسالی داوری می‌شود. ششم الی دهم آبان‌ماه نیز نمایشگاهی از عکس‌های ارسالی در نگارخانه آبشار اندیشه برگزار می‌شود (خبر در گریشنا [2]).

کارگاه کادربندی و ترکیب‌بندی در عکاسی

روز جمعه هفتم مهرماه، عیدالرضا راستگو، یکی از عکاسان گراش و از مدرسین این رشته، یک کارگاه عکاسی با عنوان «کادربندی و ترکیب‌بندی در عکاسی» را برگزار کرد. این کارگاه با همکاری اداره فرهنگ ارشاد گراش ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در سالن سینما فرهنگ برگزار شد، و با استقبال خوبی روبه‌رو بود. در این کارگاه ۳۰ نفر شرکت کردند.

[3]

کارگاه ادیت عکس

دومین کارگاهی که انجمن فیلم و عکس گراش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته گذشته برگزار کرد، کارگاه «ادیت عکس» با تدریس ابوالحسن حسینی، از عکاسان گراش، بود. در این کارگاه که روز جمعه سیزدهم مهرماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن سینما فرهنگ برگزار شد، ۴۲ نفر شرکت داشتند.

[4]