بستن

فراخوان شهردار جدید گراش برای همکاری‌های فرهنگی

هفت‌برکه (گریشنا): فقیهی‌کیا، شهردار تازه‌نفس گراش، که در مراسم معارفه‌ی خود حمایت از برنامه‌های فرهنگی و هنری را جزو اولویت‌ها عنوان کرد، در اولین قدم بازدیدی از فرهنگسرای آفتاب تابان داشت.

به گزارش واحد روابط عمومی شهرداری گراش، در این بازدید، شهردار گراش بار دیگر بر حمایت شهرداری گراش از برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر تاکید کرد و گفت: «ظرفیت و پتانسیل فضای فرهنگ‌سرای آفتاب تابان ایده‌آل است، اما فعالیت کم و مهجور ماندن این فضا ناامید‌کننده است و توقع می‌رود گروه‌های فرهنگی در سطح شهرستان فعالیت خود را بیشتر کنند.»

مهندس فقیهی‌کیا با درخواست ارائه طرح و ایده‌های فرهنگی از سوی فعالان فرهنگی شهر به شهرداری افزود:«شهرداری گراش کلیه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را حمایت خواهد کرد و فعالان عرصه فرهنگی می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به شهرداری ارائه کنند و از تمامی ظرفیت‌های شهرداری و فرهنگسرای آفتاب تابان بهره‌مند شوند.»

فرهنگ‌سرای آفتاب تابان سال ۹۳ در زمان شهرداری آقای قائدی با مسئولیت فاطمه خواجه فعال شد. خواجه به مدت یک سال در این سمت فعال بود و بعد از او مهدی نجفی این مسئولیت را برعهده گرفت.

در طول مدت فعالیت فرهنگسرای آفتاب تابان کلاس‌های هنری مختلفی در رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسال در این فرهنگسرا برگزار می‌شود که در رده سنی کودکان و نوجوانان می‌توان به رشته‌های نقاشی، اوریگامی، کاردستی، شطرنج، ژیمناستیک، موسیقی کودک (بلز و فلوت)، خوشنویسی رباتیک و … و در رده سنی بزرگسال کلاس‌های طراحی، ویترای، چرم‌دوزی، خیاطی، بافتنی، حنای قیفی، سفره‌آرایی و شیرینی‌پزی، شطرنج، گل‌های کریستال، موسیقی بزرگسال، عکاسی، ماکت‌سازی، زیورآلات دست‌ساز، معرق و مشبک و … اشاره کرد. البته تنها از تعدادی از این کلاس‌ها استقبال می‌شود و بیشتر این استقبال‌ها نیز در طول تابستان است. در حال حاضر خیاطی، نقاشی کودکان و ژیمناستیک سه رشته‌ای است که با عبور از تابستان هنوز در این فرهنگسرا فعال است.

شهردار گراش در مراسم معارفه خود علاوه بر اشاره بر اهمیت فرهنگ و فرهنگسازی، این برنامه‌ها را باعث ایجاد شادی و نشاط و سلامت جامعه عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top