- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

تغییر در مدیریت شهرک صنعتی گراش: هادی‌پور رفت، مقتدری آمد

گریشنا (هفت‌برکه): مهندس هادی هادی‌پور از مدیریت شهرک صنعتی گراش استعفا داد؛ و امروز مهندس علیرضا مقتدری مسئولیت مدیریت این شهرک را به عهده گرفت.

[1]

به گزارش هفت‌برکه، مهندس هادی‌پور که از دی‌ماه ۱۳۸۹ به صورت افتخاری مدیریت شهرک صنعتی گراش را بر عهده داشته است، نامه‌ی استعفایش را روز شنبه ۱۵ مهرماه به مهندس فتوحی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تقدیم کرد. در این مدت، شورای اسلامی شهر گراش با مهندس علیرضا مقتدری وارد مذاکره شد. مهندس مقتدری به خبرنگار گریشنا گفت امروز ۱۹ مهرماه ۱۳۹۶، بعد از صحبت با اعضای شورا، این مسئولیت را پذیرفته است.

مقتدری درباره‌ی اهداف و برنامه‌هایش برای شهرک صنعتی می‌گوید: «همانطور که قبلا هم در جاهای مختلف تاکید کرده‌ام، گراش باید بتواند از ظرفیت خیرین و سرمایه‌دارانش بیشتر استفاده کند. باید از حالت شهر خیرین بیرون بیاییم و به شهر خیرین سرمایه‌گذار تبدیل شویم تا بتوانیم شهری صنعتی داشته باشیم. همیشه می‌گویند بهتر است به جای ماهی دادن به مردم، به آنها ماهیگیری یاد بدهیم. من برای دنبال کردن همین هدف این مسئولیت را قبول کرده‌ام.»

[2]

مهندس هادی‌پور نیز در گفتگو با خبرنگار هفته‌برکه، درباره‌ی عملکردش در سمت مدیر شهرک صنعتی می‌گوید: «من دو هدف عمده در هنگام پذیرش مدیریت افتخاری شهرک داشتم: حفظ استقلال شهرک صنعتی گراش و فراهم کردن زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری در آن.» مهندس هادی‌پور در خصوص برآورده شدن هدف اول می‌گوید: «شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در نظر دارد به خاطر نزدیکی مسافت، فقط یک نماینده برای شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های لار و گراش معرفی کند. در این صورت، شهرک صنعتی گراش زیرمجموعه‌ی شرکت صنعتی لار قرار می‌گیرد. من در این مدت به صورت افتخاری فعالیت کردم تا این اتفاق نیفتد.»

هادی‌پور در مورد هدف دوم، یعنی فراهم کردن زیرساخت‌های شهرک صنعتی، هم می‌گوید: «با جذب بودجه‌ای در حدود ۱۸ میلیارد ریال، بیش از ۹۰ درصد زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی گراش فراهم شده است. لوله‌گذاری و خرید پمپ آب، راه‌اندازی شبکه داخلی تلفن ثابت، تکمیل شبکه فیبر نوری، راه‌اندازی شبکه داخلی گاز، تکمیل شبکه روشنایی شهرک و جاده دسترسی، ساخت ساختمان نگهبانی – اداری در ورودی شهرک، ساخت سردرب ورودی و نصب تابلوی جدید شهرک، و ایجاد فضای سبز در بلوار اصلی و معابر مجاور، از عمده‌ترین مواردی است که در مدت مدیریت شش‌ساله‌ی اینجانب به انجام رسیده است.» او در پایان نیز تاکید می‌کند: «وظیفه‌ی اصلی مدیر شهرک صنعتی، فراهم کردن زیرساخت است، نه جذب سرمایه‌گذار.»

[3]