- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

کتابداران برای کودکان قصه خواندند

هفت‌برکه (گریشنا): به مناسبت هفته کودک، هفدهم مهرماه دو برنامه کتابخوانی، رنگ‌آمیزی و نقاشی در دو نقطه‌ی مختلف گراش توسط کتابخانه عمومی مرکزی و کتابخانه آبشار اندیشه گراش برگزار شد: سجاد اولیایی و مهدی پورغفور، کتابداران کتابخانه عمومی مرکزی در مهد کودک هلال احمر؛ و خانم‌ها قوامی و برزین، کتابداران کتابخانه آبشار اندیشه، در مهد کودک ممتاز و پروانه‌های کوچک، به دیدار کودکان رفتند و با آنها کتاب خواندند.

سجاد اولیایی، مسئول کتابخانه عمومی مرکزی، درباره‌ی مسابقه قصه‌خوانی و نقاشی که با حضور ۱۲۰ کودک در مهد کودک هلال احمر گراش برگزار شد به خبرنگار هفت‌برکه گفت: «به همراه مهدی پورغفور با بسته‌های شکلات، نشریاتی همچون نبات، دوست و قلک، و کارت‌های عضویت چاپ و پرس شده‌ی بچه‌ها، وارد مهد کودک هلال احمر گراش شدیم، در ابتدا بچه‌ها که در نمازخانه جمع شدند که تعداد ۱۲۰ نفر بود. مهدی در مورد آدرس کتابخانه، شیوه امانت و مدت امانت، ساعت باز بودن، و خود کتابخانه برای بچه‌ها توضیحاتی داد و بعد نشریات را بین آن‌ها توزیع کردیم تا از نزدیک نشریات را مشاهده کنند.»

اولیایی در ادامه گفت: «کتاب‌هایی را که همراه داشتیم توزیع کردیم. بعد به میان بچه‌ها رفتم و داستان کتاب را برایشان تعریف کردم. داستان که تمام شد، پذیرایی کردیم و بعد برگه‌های نقاشی و کارت‌های عضویت را به مربیان دادیم تا سر کلاس‌ ببینند و برای ما نقاشی بکشند. در ادامه به هر کلاس سر زدیم و ضمن اینکه از بچه‌ها می‌خواستم داستان را برایمان تعریف کنند، خودم دوباره به طور خلاصه برایشان داستان را تعریف می‌کردم، در پایان قرار است بعد از داوری که خود مربیان انجام دادند، از پنج نفر در هفته کتاب از طرف اداره کتابخانه‌های گراش تقدیر کنیم.»

در پایان این مراسم از شرکت‌کنندگان بخش کودک در جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان گراش تقدیر به عمل آمد.

[1]