بستن

گفتگوی صحبت‌نو با آیت‌الله نسابه در شماره مرداده‌ماه

«خطیب دوران» تیتر یک این شماره صحبت نو و مقدمه‌ای بر مصاحبه با آیت الله نسابه در شماره ۳۰ صحبت‌نو است. آیت الله نسابه در گفتگو  با صحبت‌نو به مواردی تاریخی همچون ماجرای اولین دیدار و آشنایی خود با مقام معظم رهبری، مبارزات انقلابی‌اش در لارستان و نحوه انتخاب آیت‌الله آیت‌اللهی به عنوان اولین امام جمعه لارستان اشاره کرده است. «خبرنگار خوب، خبرنگار مرده است!» عنوان سرمقاله این شماره درباره روز خبرنگار است.

فرماندار ویژه لارستان موضوع گرانی مرغ را مسئاله ضد انقلاب عنوان کرده. در کنار این خبر از استاندار سوال شده است «تا به حال چند سفر کاری به لارستان داشته‌اید؟» که جوابی در متن نمی‌توان پیدا کرد. پیگیری تاسیس درمانگاه تامین اجتماعی را در همه شماره‌های نشریات لارستان می‌توان خواند. خواننده شاید از خود بپرسد شاید تنها مشکل منطقه نبود درمانگاه باشد.

صحبت‌نو در این شماره به کنکور پرداخته است. تیتر «کنکور، پرنده سعادت یا غولی بی شاخ و دم!» نوشته امیر دلشاد در صدر این صفحه آمده و دو گفتگو با معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه پیام نور لارستان  به همراه اسامی نفرات دارنده رتبه زیر هزار در کنکور امسال این صفحه را تشکیل می‌دهد.

کارگردان و بازیگر نمایش «روز سرباز» و چند یادداشت درباره اداره ارشاد لارستان از مطالب صفحه فرهنگ و هنر این شماره است. یادداشت حمید منشی هم از مشکلات پخش فیلم در جلسات نقد فیلم گفته است و تلنگری به سرپرست ارشاد لارستان زده است. به نظر می‌رسد این یادداشت پیش از بالا گرفتن اعتراض‌های هنرمندان لاری به تصمیمات این اداره است.

دو مصاحبه کوتاه با علیرضا روزگار و نرگس محمدی به بهانه سفرشان به لار انجام شده است. این دو شخصیت در گراش هم اجرا داشتند. نقش گرمای منطقه در پاسخ به سوالات اکثر مهمانانی که سری به این‌جاها می‌زنند جالب است. جواب «من گرمای جنوب را خیلی دوست دارم» و «گرمای شهر لار از گرمای خورشید نیست بلکه از گرمی عشق مردم آن منطقه است» آدم را به خنده می‌اندازد.

شعر بومی عبدالرضا مفتوحی و یادداشت کوتاه حبیب آرین از خواندنی‌های صفحه آخر است.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top