- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

از برداشت کنجد تا توزیع نهال پیارم در بسته خبری جهاد کشاورزی

گریشنا (هفت‌برکه): شروع برداشت دانه‌های روغنی کنجد از مزارع شهرستان، توزیع مجدد بیش از ۱۴۰۰ نهال یارانه‌دار پیارم در شهرستان، و برگزاری کارگاه خودمراقبتی سازمانی ویژه کارمندان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، عناوین بسته‌ی خبری جهاد کشاورزی گراش است.

شروع برداشت دانه‌های روغنی کنجد در ارد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، از اوسط مهرماه، برداشت کنجد از اراضی کنجدکاری بخش اَرَد آغاز گردید. حوریه عطاری، مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی، گفت: «در سال زراعی گذشته حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت ارقام محلی کنجد رفته بود که از اواسط این ماه، برداشت این دانه روغنی در بخش اَرَد به روش دستی و توسط کارگر آغاز گردیده است.»

[1]

توزیع مجدد بیش از ۱۴۰۰ نهال پیارم

جهت احداث نخلستان‌های سالم با ارقام تجاری، بیش از ۱۴۰۰ نهال یارانه‌دار پیارم در شهرستان گراش توزیع گردید.

رضا دلیر، کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی، با بیان اینکه توسعه کشت ارقام تجاری خرما، اقتصادی کردن بخش کشاورزی و اشتغال پایدار، از مهمترین اهداف اجرای این طرح است، گفت: «در مهرماه امسال، بیش از ۱۴۰۰ نفر نهال خرما رقم پیارم به صورت یارانه‌ای به ارزش ۳ میلیارد و ششصد هزار ریال بین نخل‌کاران این شهرستان توزیع گردید.»

[2]

برگزاری کارگاه خود مراقبتی سازمانی ویژه کارمندان جهاد

کارگاه خودمراقبتی سازمانی، به همت واحد آموزش و ارتقاء سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گراش و با هدف آموزش اصول خودمراقبتی سازمانی برای کارمندان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد، این کارگاه آموزشی با حضور مسوول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد. در این کارگاه، ابتدا تعریفی از خودمراقبتی انجام شد و در ادامه در مورد مسائلی همچون ارتقاء سلامت در محل کار و روش تدوین برنامه عملیاتی برای ادارات و نهادها صحبت شد.

رعنا جعفرزاده، مربی این دوره آموزشی، در مورد اهداف این کارگاه گفت: «وقتی بحث خودمراقبتی مطرح می‌شود، ابتدا باید از کارمندان هر سازمانی شروع کنیم و به آن‌ها بیاموزیم تا چگونه مراقب سلامتی خود باشند.» جعفرزاده در ادامه گفت: «امیدواریم با همکاری ادارات مختلف، موفق شویم چنین کارگاه‌هایی را در همه آنها برگزار کنیم و گامی در جهت بهبود سلامت جسمی و روانی کارمندان برداریم.»

[3]